پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:23:35 - دوشنبه 24 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
الگو پذیری از درس های زندگی حضرت زهرا(س)
یک مشاور خانواده با بیان درس های زندگی حضرت زهرا (س) «حجاب»،«سخن گفتن»،«عروسی»«فرزنداری »«نامگذاری »«همسرداری» مطالبی را مطرح نمود و اینکه آنها را باید در زندگی خود الگو قرار دهند.

به گزارش ” صبح رابر” دکتر طهماسبی مشاور خانواده روز گذشته درجشن میلاد کوثر در حسینیه جامع رابر ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزند گرامیش حضرت امام خمینی ، هفته زن و روز مادر با بیان چند مقام و منزلت حضرت زهرا (س) گفت : شخصیت حضرت زهرا(س) همین بس که خداوند می فرمایند اگر حضرت زهرا (س) نبود چیزی را خلق نمی کردم ، هیچ پیامبری نبود ،اگر نبود فاطمه احمد و حیدری نبود . در شخصیت حضرت زهرا (س)همین بس اولین کسی که روز قیامت وارد بهشت می شود یک زنی است به نام فاطمه .

وی در خصوص شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه داد : شخصیتش همین بس، در همه جا دختران دست پدر را می بوسند تو که هستی که زند بوسه به دستت پدرت .

مشاوره خانواده قطره ای از اقیانوس شخصیت زهرا (س) را بیان کرد و مهمتر از این درس زندگی حضرت زهرا(س) است که در ادامه بیان می کند .

IMG_2133

طهماسبی در رابطه با هفته زن افزود : زن در طول تاریخ مظلوم بود الان هم مظلوم است ،ظلمی که به زن می شود قبلا سنتی بود و الان صنعتی و دیجیتالی است .

وی با اشاره به نمونه ای از ظلم هایی که به زن در کشورها می شود گفت : در کشور امپراطوری روم مرد کد خدای خانه بود حق کشتن همسر را داشت، در کشور روم زن مظهر شیطان است ، در کشور چین دختر که متولد می شود پای دختر را همان روز اول قطع می کردند و می گفتند پای زن مرد را فریب می دهد، در کشو هند اگرشوهر زودتر از زن می مرد زن حق حیات نداشت باید خودش هم می کشد اگر این کار نمی کردند فامیل های شوهر چهلم شوهر ، زن را زنده زنده داخل آتش می انداختند، در کشور هندوستان زن دروازه جهنم بود.

طهماسبی ادامه داد: درایران دختر حق انتخاب همسر را نداشت پدر برایش تعیین می کرد، در عربستان دختر را زنده به گور می کردند دختر متولد می شود زنده زنده داخل گودال می انداختند اما با آمدن اسلام به زن و دختر شخصیت داد .

IMG_2138

وی در روایتی که از پیغمبر سؤال کردند دختر بهتر است یا پسر؟ پیغمبر فرمودند :بهترین بندگان شما دختران شماست و اضافه کرد : پیغمبر فرمود پا قدم آن زنی مبارک باشد که اولین فرزندش دختر باشد و همچنین پیغمبر(ص) فرمود هر خانه ای که در آن دختر باشد شبانه روز در آن دوازده برکت از آسمان نازل می شوند .

این مشاوره خانواده با اشاره به ارزش زن اذعان داشت :درقرآن سوره ای به نام مردان ندارید ، ولی سوره به نام نساء دارید ، روز دختر داریم روز پسر نداریم ،قدر دختران تان بدانید، آنها دختر ندارند از خداوند دختر بخواهند ،مرد بدون زن می تواند زنده بماند ولی نمی تواند زندگی کند، زندگی با زن شروع می شود .

وی در رابطه با مقام مادر افزود : هیچ کس درروی کره زمین متولد نشد که ارزش مادر و قدر ومنزلت مادر را به جا آورد، بهشت زیر پای مادران است اما نه هر مادر، اوباما ، یزید ، ۵+۱ مادر دارد، مادر شهدا ، جانبازان ، آزادگان ، بسیجیان مادری که توانست دختر با حجاب تحویل جامعه دهد ،مادری که  توانست پسر رزمنده تحویل دهد .

طهماسبی نقش مادر را دارای اهمیت بسزایی دانست و گفت: مادرانی که در دامن خود شهید و جانباز پرورش داده اند ارزش و منزلت بسیاری دارند و مادران امروز باید از آنان سر مشق گیرند، قدرو منزلت مادرت را بدانید .

این مشاور خانواده با تأکید به احترام والدین به دختران، افزود: چون دختران آسیب پذیرند نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

وی با اشاره به روایتی از پیغمبر(ص) که فرمود جلوی پدر و مادر نباید پا دراز کرد، صدایت نباید از صدای پدر و مادر بالاتر رود گفت : مادر شخصی مادرش را پیاده خانه خدا بُرد و طواف داد و خدمت پیغمبر آمد ،ای پیغمبر این مادر من است پیاده آوردم و  می برم آیا حق مادر ادا کردم، پیغمبر(ص) فرمودهیهات جوان ،کاری که تو کردی برابری نمی کند با یک روز از آن ۹ ماهی که در شکم مادر بودید.

این مسئول با بیان اینکه آنهایی که مادر دارند قدر مادرشان را بدانند ادامه داد : وقتی کوچک بودیم پول نداشتیم برای مادر هدیه بخریم ،زمانی بزرگتر که شدیم، پول داشتیم ولی وقت نداشتیم برای روز مادر هدیه بخریم ،زمانی که پیر شدیم برای مادرمان هدیه بخریم هم وقت و پول داشتیم ولی دیگر مادر نداشتیم .

وی افزود : به یکی گفتن با مادر یک جمله بساز گفت من با مادر جمله نمی سازم دنیای خودم را می سازم .

این مشاوه خانواده با اشاره به روایتی از پیامبر افزود: شخصی خدمت پیغمبر آمد ،گفت من می خواهم به بهشت روم فرمود ند: اگر پدرو مادرت زنده اند، پای مادر و دست پدر را ببوس و اگر از دنیا رفته اند برو سنگ قبرشان را ببوس .

دکتر طهماسبی با بیان اینکه هر کسی سه پدر و دو مادر دارد و احترام هر پنج تا واجب است و در ادامه به درس های از زندگی حضرت زهرا (س) اشاه کرد و ابراز داشت : ۱- « حجاب» :شخص کوری وارد خانه حضرت زهرا (س) شد حضرت زهرا حجاب گرفت ، زمانی مهمان می آید لباس های را در ریسمان پهن بود جمع کرد تا چشم نامحر م به لباس ها نیفتند دخترتان از ۶ سالگی با حجاب کنید، ذاتاًو فطرتاًبچه ها با حجاب هستند .

DSC00803

وی با بیان اینکه می گویند : یک شب هزار شب نمی شود قرآن می گوید لیله القدر خیرمن الف شهر یک شب هزار ماه است عنوان داشت : پیغمبر فرمود : در آینده زنانی پیدا می شوند در عین پوشیدگی برهنه اند هوس بازو دل فریب اند موهای خود را طوری می آرایند مثل کوهان شتر .

طهماسبی عامل بد حجابی را شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی دانست و با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمود: ماهواره گنداب فساد است بیان داشت : طبق فتوای مقام معظم رهبری خرید و استفاده از ماهواره حرام است و هر کس دیش ماهواره در خانه اش داشته باشد پرچم اسرائیل و یزد در خانه آورده است .

وی با بیان اینکه ماهواره سه هزار شبکه دارد عنوان کرد: ماهوره می گوید ما آمده ایم افکار مردم ایران را تضعیف کنیم و تغییر در رفتار ایجاد کنیم .

طهماسبی با بیان اینکه به تعدادجمعیت، ۷۵ میلیون موبایل فعال داریم و در خصوص مضرات موبایل گفت : موبایل برای دختران نازایی، تیک عصبی، تومور مغزی می آورد، کارت سوخت می سوزاند و زن باردار و شیرده دو متر با موبایل روشن فاصله داشته باشد .

وی اضافه کرد : در مهمانی ها کسی با هم حرف نمی زنند،همه مشغول موبایل هایشان ، عضو گروه های وایبر ،وات ساپ هستند ۱۲٫۵میلیون کاربر شبکه های مجازی یعنی اینترنت دست بچه های ماست .

این مسئول با بیان اینکه نگذارید دختر با هر قیافه جلوی پدر و برادر حاضر شود ادامه داد: همسر حضرت امام (ره) گفت: من یک بار یادم نمی آید جلوی بابام بدون چادر نماز رفته باشم .

DSC00793

وی درس دوم از زندگی حضرت زهرا(س) را «سخن گفتن و صحبت کردن» عنوان کرد و اینکه مثل حضرت زهرا (س) باشید و نیز ادامه داد: درس سوم «عروسی »،ازدواج اجباری ،مهریه های آنچنانی و تجملات، مقام معظم رهبری می فرمایند مهریه سنگین مال دوران جاهلیت است ساده برگزارکردن ازدواج چه در جهیزیه، مهریه وبرگزاری مجلس عروسی ننگ نیست .

طهماسی درس چهارم از زندگی حضرت زهرا (س) را فرزند آوری حضرت زهرا (س) بیان کرد و افزود : حضرت زهرا(س)۹سال زندگی مشترک داشت دارای ۵ فرزند ،رزق را خداوند تهیه می کند. ۳۳درصد خانواده های ایرانی تک فرزنداند یا اصلا بچه ندارند.

DSC00798

وی نامگذاری مناسب برای فرزند رایکی دیگر از درس های زندگی حضرت زهرا (س) عنوان کرد و همسرداری را درس دیگر زندگی حضرت زهرا(س) بیان داشت و افزود :حضرت علی (ع) فرمود :هیچ گاه فاطمه (س) از من نرنجید او نیز هرگز مرا نرنجاند، او را به هیچ کاری مجبور نکردم او نیرز مرا آزرده نساخت، در هیچ امری قدمی خلاف میل من برنداشت ،هر بار به رخسارش نگاه می کردم تمام غم و غصه هایم بر طرف می شد .

این مشاور خانواده ادامه داد: پیغمبر(ص) فرمود هر خانمی سه کار انجام دهد قطعا بهشت می رود ۱- بر بداخلاقی شوهرش صبر کند ۲- بر غیرت شوهرتان صبر کنید ۳- مهریه خودش را بر شوهرش ببخشد.

وی اضافه کرد : پیغمبر(ص) فرمود هر زنی یک لیوان آب به شوهرش بدهد ثوابش از یکسال عبادت که روزها روزه بگیرد و شب ها نماز شب بخواند بیشتر است .

DSC00794

طهماسبی خطاب به مسئولین یکی از نگرانی ها افزایش طلاق آن هم طلاق توافقی در سال ۹۲  و الان هر ۴ ازدواج یکی به طلاق منجر می شود دو طلاق عاطفی اند عنوان کرد ،و نیز در آخر یک روایت از پیغمبر(ص) فرمود سه گروه از خانم ها جهنم نمی رودند ۱- زنی که در برابر خواسته های مشروع شوهرش تسلیم باشد۷۰ درصد طلاق ها به خاطر اختلالات جنسی است .

۲- زنی که در مقابل تنگ دستی زندگی شوهر صبور باشد و از کوره در نرود ،۳- زنی که به پدر و مادر شوهر نیکوکار باشد به فامیل های شوهرتان مهربان باشید .

از دیگر برنامه های این جشن با شکوه ، مولود خوانی، قرائت بیانیه جامعه  زنان و برپایی ایستگاه صلواتی بود

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب