پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:35:36 - دوشنبه 24 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قیمت خودرو با اعلام تورم دوباره افزایش می‌یابد
هنوز چند‌ماهی از افزایش قیمت خودرو نگذشته است که دوباره زمزمه افزایش قیمت خودرو در سال ٩۴ شنیده می‌شود.روز گذشته احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، از درخواست دوباره برای افزایش قیمت خودرو خبر می‌دهد که به‌زودی به شورای رقابت ارائه خواهد شد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ،فردانوشت ، هنوز چند‌ماهی از افزایش قیمت خودرو نگذشته است که دوباره زمزمه افزایش قیمت خودرو در سال ٩۴ شنیده می‌شود. روز گذشته احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، از درخواست دوباره برای افزایش قیمت خودرو خبر می‌دهد که به‌زودی به شورای رقابت ارائه خواهد شد. آنگونه که ایسنا روایت کرده، او دلیل این درخواست را افزایش هزینه‌های تولید خودرو در سال جدید عنوان می‌کند. گفته اخیر نعمت‌بخش بیانگر این نکته است که همان‌طور که خودش گفته، قیمت خودرو به‌زودی با افزایش همراه خواهد شد البته در صورتی که شورای رقابت به‌عنوان تنها نهاد قیمت‌گذار در این زمینه با این درخواست خودروسازان موافقت کند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت طی گفت‌وگویی با «شرق»، گفته‌های نعمت‌بخش را تأیید کرده و می‌گوید: قیمت خودرو تا پایان فروردین‌ماه و بعد از اعلام تورم از سوی بانک‌مرکزی مجددا افزایش پیدا می‌کند. از این‌رو در صورتی که خودروسازان درخواستی برای افزایش قیمت‌ها دارند، باید منتظر باشند تا میزان تورم از سوی بانک مرکزی اعلام شود بعد از آن شورای رقابت باید بررسی و نتیجه را مشخص کند.

شیوا همچنین معتقد است: در صورتی که شورای رقابت دستورالعمل مشخصی را برای قیمت خودرو مشخص نکند و تعیین قیمت برعهده خودروسازان یا وزارت صنعت یا… گذاشته شود هرکدام از این نهادها بنابر سلیقه خود قیمت را تعیین می‌کند و مجددا آشفتگی در بازار به وجود خواهد آمد.

رئیس شورای رقابت درخصوص درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو در سال جدید گفت: درحال‌حاضر با اعلام یک‌درصد مالیات‌بر‌ارزش‌افزوده، خودروسازان می‌توانند قیمت‌ها را بر این اساس اضافه کنند اما اگر درخواستی دارند باید منتظر اعلام تورم از سوی بانک مرکزی باشند.

رئیس شورای رقابت می‌گوید: این شورا تنها دستورالعمل قیمتی را تعیین می‌کند و نظارت بر اعمال نرخ‌ها برعهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات است، بنابراین اگر خودروسازی تخلف کند، به‌طورقطع با آن برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب