پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:12:57 - جمعه 28 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دشمن تلاش می کند ایران تهاجمی را تبدیل به ایران مدافعی کند
امام جمعه رابر با اشاره به توطئه های دشمن و مسائل پشت پرده آنها در مذاکرات هسته ای گفت : آنها نیاز به مذاکره دارندو تلاش می کنند ایران تهاجمی را تبدیل به ایران مدافعی کنند.

به گزارش ” صبح رابر“حجت الاسلام جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی گفت :به عنوان یک مسلمان باید از گناه خطا و اشتباه دور باشیم ونیز براهمیت دادن به نماز و نماز جماعت این فرضیه الهی تأکید کرد .

امام جمعه رابر خطبه اول را اختصاص به فضیلت های ماه رجب داد و بیان کرد : ماه رجب دارای فضیلت های خاصی است ، در دوران جاهلیت نیز مردم منتظر ماه رجب بودند و از این ماه به عنوان ماه امیرالمؤمنین نام برده می شود، بعد ماه شعبان «ماه پیامبر(ص) »و ماه رمضان را« ماه خدا» نام برده می شود.

وی با اشاره به سیزدهم رجب ولادت آن امام متقین و پیشوای پرهیزگاران ؛ شب اول ماه رجب شب دوشنبه یکی از چهار شب تأکیدشده برای احیاء و شب زنده داری است ادامه داد: حضرت امام کاظم(ع) فرموده اند: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد آتش جهنم از او فاصله می گیرد و هر کس سه روز آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه مومنین درسنت اعتکاف روزهای ۱۵،۱۶،۱۷ ماه رجب قرآن و دعا خوانند و روزه می گیرند ابراز داشت در روایتی آمده است هر کس ده هزار مرتبه سوره «قل هو اللّه احد» را بخواند و هر کس بیشتر این ذکر را بگوید به خدا نزدیکتر می شود .

وی بر تلاوت سوره «قل هو اللّه احد»در ماه رجب تأکید کرد و افزود:حضرت آدم از خدای تبارک و تعالی سؤال کردند کدام روز پیش شما محبوب است؟ خداوند فرمودند: روزنیمه ماه رجب بسیار مهم است کسانی که خودتان را به عنوان یاری دهنده دین خدا حساب می کنند می توان با روزه گرفتن در نیمه ماه رجب و با استغفار گفتن ذکر «لا اِلهَ اِلاَّ اللّه» به خداوند نزدیکتر شوند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به مناسب ها ی هفته ،ضمن تبریک به مناسبت ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت:امام هادی (ع) می فرمایند هر کسی از خدا بترسد و تقوای الهی را رعایت کند ، محبت او در دل ما می نشیند .

وی ادامه داد : سلمان فارسی می فرمایند : هیچ مرد و زن مؤمنی نیست در این ماه ۳۰ رکعت نماز بخواند در روز اول ماه رجب ۱۰ رکعت و نیمه ماه  و درروز آخر ماه رجب ۱۰ رکعت نماز بخواند ، پنج نماز دو رکعتی که در هر رکعت بعد از حمد سه بار «قل هو الله احد» و یک مرتبه «قل یا ایّها الکافرون» بخواند تمام گناهانش بخشیده می شود و عبادت یکساله برای او محسوب می شود.

حجت الاسلام جعفری فرق مسلمانان و منافقین در نماز سلمان فارسی دانست و اذعان داشت :ماه رجب ، ماه‌های شعبان و رمضان، از ماه‌های بسیار پرفضیلت هستند

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی وهمچنین اوایل اردیبهشت تأسیس سپاه گفت :ازجمله درخشندگی ارتش در همان روز های اول رژیم پهلوی کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردو در زیر پرچم قرآن قرار گرفت.

امام جمعه رابر حضور پر شور ارتش در مقابل توطئه های دشمن در مواضع مختلف دفاع به صورت زمینی و دریایی هم در دوران دفاع مقدس ،همفکری نیروی انتظامی و حفظ آمادگی دفاعی از جمله کارهای ارتش دانست و افزود : امام خمینی (ره) در تجلیل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. تاسیس سپاه پاسداران و همچنین ارتش جمهوری اسلامی نمونه پر افتخار سربازان دین و ولایت را گرامی داشت .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم  رهبری فرمانده کل قوا در خصوص  سپاه ادامه داد: مشارکت بسیج در طرح های مختلف ، بسیج سازندگی در طرح بصیرت افزایی  بسیجیان و مردم یاری می کنند و خدای تبارک و تعالی از آنها راضی هستند .

حجت الاسلام جعفری تجاوزعربستان به یمن را محکوم کرد و افزود : یک کشور با همه متحدانش مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشید، کشورهای مسلمان و دولت اسلامی با هم متحد شوند و جلوی تجاوز و دخالت های غرب را گیرد.

وی به فتنه دشمنان در رأس آنها صهیونیسم ها و آل سعود در کشور یمن اشاره کرد و نیز گفت :در رابطه با مذاکرات هسته ای همه باید نگاهشان به نگاه مقام معظم رهبری باشد و گوش به فرمان مقام معظم رهبری  که یک انسان آگاه ، دلسوز ، شجاع هستند ،مسئولین نگاهشان به ایشان باشد و گوش به فرمان ایشان حرکت کنند .

امام جمعه رابر با اشاره به توطئه های دشمن و مسائل پشت پرده آنها در مذاکرات هسته ای گفت : آنها نیاز به مذاکره دارندو تلاش می کنند ایران تهاجمی را تبدیل به ایران مدافعی کنند.

وی با بیان اینکه اگر بصیر نباشیم به دام می افتیم تصریح کرد : یکی از اهداف آنها از۶۰ سال پیش این بود جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد .

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه هدف آمریکا و غرب در مذاکره این نیست که ایران آسوده باشد گفت : یکی از اهداف اصلی آمریکا و متحدانش این است که بین دولت و ملت ایران اختلاف بیندازند .امیدواریم هیچ زمانی اینگونه نشود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب