پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:46:41 - دوشنبه 31 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استرس شدید و مصرف زیاد نمک از عوامل سرطان معده
یک متخصص داخلی گفت: نامناسب بودن رژیم غذایی، وجود نیتریت‌ها، مصرف فست فود، نمک فراوان و الکل، کشیدن سیگار و استرس شدید از عوامل سرطان معده هستند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از خبرگزاری سینا، دکتر مهران زمان‌زاده از افزایش شیوع سرطان معده در مناطق شمال، شمال غربی، آذربایجان و خراسان خبر داد و گفت: شیوع سرطان معده در مناطق شمال غربی و آذربایجان به خصوص شهر اردبیل بسیار فراوان گزارش شده است که جای نگرانی دارد.

وی افزود: از هر هزار نفر به ظاهر سالم وقتی آزمایش آندوسکوپی انجام داده‌اند حدود ۳۴ درصد افراد مبتلا به گاستریت معده بوده‌اند.

این متخصص داخلی سرطان معده را شایع‌ترین سرطان در آقایان دانست و افزود: متاسفانه در کشور ما سرطان معده، شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش در آقایان است که در این چند سال اخیر برخلاف کشور‌های دیگر، افزایش چشمگیری داشته است.

زمان‌زاده ادامه داد: اصلیترین عامل ابتلا به سرطان معده، نوعی میکروب به نام هلیکوباک‌تر بوده و در اغلب کسانی که مبتلا به سرطان معده بوده‌اند مشاهده شده است.

وی با اشاره به عوامل دیگر سرطان معده گفت: نامناسب بودن رژیم غذایی، وجود نیترت‌ها، مصرف از فست فود، نمک فراوان، مصرف الکل، کشیدن سیگار و استرس شدید از دیگر عوامل سرطان معده است.

این متخصص داخلی در مورد علایم وجود میکروب معده در بدن گفت: احساسی پر بودن شکم، بوی بد دهان، مدفوع سیاه، کاهش وزن، زخم معده، تهوع و استفراغ علایمی است که احتمال التهاب مخاط معده را در بدن مطرح می‌کند، در این حالت میکروب گاستریت داخل بدن شده است که با انجام یک‌سری آزمایشات پزشک تشخیص نهایی را می‌دهد.

زمان‌زاده درباره از بین بردن و درمان میکروب هلیکوباک‌تر اظهار کرد: اگر در آزمایش خون و مدفوع یا آندوسکوپی بیمار، میکروب هلیکوباک‌تر دیده شود برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می‌شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب