پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:40:28 - دوشنبه 31 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز نام نویسی مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان رابر
اعتکاف سنت حسنه ای است ازجمله عبادت‌های مستحب موکد در اسلام است که فرد را از غفلت خارج می سازد و عزم او را در حیات اجتماعی جدی تر می نماید از همین رو مسجد جامع شهرستان رابر ویژه خواهران و مسجد صاحب الزمان (عج) ویژه برادران نیز امسال مثل سال‌های گذشته ، میزبان معتکفان و مومنانی هستند که قصد دارند با شرکت در این مراسم و روح خود را صیقل داده و در تطهیر خویش بکوشند.

به گزارش ” صبح رابر”ماه رجب، ماه رسیدن به سر منزل مقصود و ماه انس شب زنده داران همیشه بیدار با محبوب و معبود بی همتااست که طلوع سه امام معصوم، امام علی علیه ‏السلام ، امام محمد باقر علیه ‏السلام و امام جواد علیه ‏السلام را در آن شاهدیم و شروع بزرگ ترین جنبش تاریخ بشری، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی (صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏ آله و سلّم) برای هدایت و سعادت انسان‏ها، در آن اتفاق افتاده است. یاد و نام پیشوایان شهید این ماه، حضرت امام موسی کاظم علیه ‏السلام و امام هادی علیه‏ السلام و نیز پیام‏ آور کربلا، زینب کبری علیه السلام گرما‏ بخش دل‏های مؤمنان است و نیمه رجب هم، پذیرای معتکفان کوی دوست خواهد بود و شاهدِ خلوتِ مشتاقان

مراسم اعتکاف

امام هفتم (علیه السّلام) فرموده ‏اند: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین‏تر است; هر کس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامد.
طبق احادیث و روایات هر کس که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد،موجب خشنودی خدای بزرگ می شود و غضب الهی از او دور می شود و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می گردد.
اعمال مستحبی فراوانی برای این ماه ذکر شده است،از جمله زیارت امام حسین(ع)،خواندن سوره واقعه،خواندن سوره توحید،بیان ذکر “لا اله الا الله” ، اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرّغائب گویند.رسول خدا (ص) در روایتی که فضیلت ماه رجب را بیان می کرد،فرمودند:از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن رالیله الرغائب نامیدندوشرکت در مراسم معنوی اعتکاف مهمترین آنها است.
اعتکاف سنت حسنه ای است ازجمله عبادت‌های مستحب موکد در اسلام است که فرد را از غفلت خارج می سازد و عزم او را در حیات اجتماعی جدی تر می نماید از همین رو مسجد جامع شهرستان رابر ویژه خواهران و مسجد صاحب الزمان (عج) ویژه برادران نیز امسال مثل سال‌های گذشته ، میزبان معتکفان و مؤمنانی هستند که قصد دارند با شرکت در این مراسم و روح خود را صیقل داده و در تطهیر خویش بکوشند.

ظرفیت ثبت‌نام برای شرکت در این مراسم معنوی ۱۵۰ نفر است و اگرشرکت کنندگان بیش از این تعداد باشند از سایر مساجد شهرستان نیز استفاده می گردد. علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم اعتکاف می‌توانند از تاریخ ۱/۲/۹۴ تا ۱۱/۲/۹۴ به شماره حساب ۳۰۷ صندوق شهید شاهرخی مبلغ ۳۵۰۰۰۰ریال ثبت نام به عمل می‌آورد و برای نام نویسی به کمیته امداد شهرستان رابر مراجعه کنند. ساعت حضور در مراسم اعتکاف قبل از سحر ۱۳ رجب که سحری در مسجد صرف می شود و تا اذان مغرب روز ۱۵ رجب ،در این فرصت سه روزه رنگ و بوی اخلاص و معرفت خدایی گیرند.

انهتای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب