پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:45:07 - سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ادامه شلختگی مالی در پرسپولیس؛ مقابله با حیف و میل بیت المال در حد شعار!
در حالیکه وزارت ورزش در پایان سال گذشته و با مباحث فراوانی تاکید داشت که استقلال و پرسپولیس بریز و بپاش های زیادی انجام داده‌اند و به نوعی ولخرجی کرده‌اند و حتی لیست حقوق‌های بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم را منتشر کردند که این کار با اعتراض بازیکنان و مربیان مواجه شد، به نظر می‌رسد امسال ماجرا بدتر از سال گذشته شده و هزینه‌ها نه کمتر که بیشتر از پارسال هم هست.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا درحالی‌که هدف وزارت ورزش این بود که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را ارزانتر از فصل قبل مدیریت کند، باید گفت تاکنون پرسپولیس تنها در بخش مربیان ۱۴ تغییر داشته و قریب به چهار و نیم میلیارد تومان هزینه شده است!

لیگ فوتبال در حال اتمام است و قاعدتاً بعد از چندی فصل نقل و انتقال و قراردادها شروع می شود و باز هم حکایت قدیمی پول های بیت المالی که قرار است بر سر آن چانه زنی شود که به فلان مربی خارجی چند صد میلیون بدهند و به کدام یک چند صد میلیون دیگر داغ می شود.

شل کردن سر کیسه برای مربیان خارجی و صرف هزینه‌های هنگفت برای نیمکت تیم ها داخلی به یک عادت تبدیل شده و مدیران قبلی این باشگاه هم نشان داده‌اند که از چه تبحر ویژه‌ای برای ریختن دلارهای سبز به پای مربیان خارجی برخوردارند.

اما با یک حساب سرانگشتی بیش از هفت میلیون دلار طی چند سال گذشته فقط صرف نیمکت تیم  پرسپولیس شده ولی خروجی پرداخت چنین مبلغ هنگفتی با عملکرد این تیم همخوانی ندارد. طعنه آمیز اینکه پرسپولیس یک بار با قطبی در لیگ هفتم قهرمان شده و دو قهرمانی این تیم در جام حذفی با هدایت علی دایی رقم خورده و مربیان گرانقیمت خارجی محصولی جز شکست درو نکرده‌اند.

شروع با کادری سه میلیاردی         

پرسپولیس لیگ چهاردهم را با همان کادر فنی فصل پیش شروع کرد علی دایی و همکارانش که ابتدای لیگ سیزدهم قرارداد سه ساله بسته بودند،بعد از نایب قهرمان کردن ای تیم در لیگ به کارشان در جمع سرخ پوشان ادامه دادند.اما تنها هفت هفته بعد از شروع فصل جدید ، هیات مدیره عذر آنها را خواست.

بر اساس آنچه اوایل فصل منتشر شد قرار بود علی دایی برای لیگ چهاردهم دو میلیارد و صد میلیون تومان از پرسپولیس دستمزد بگیرد که طبیعتا پس از اخراج او باشگاه موظف شد تمام این پول را به او بپردازد.همچنین محمد دایی،منافی،غلامپور و مولایی و البته محمد پنجعلی هر یک قراردادی به مبلغ صد و هفتاد میلیون تومان با پرسپولیس بسته بودند. یک حساب ساده نشان می‌دهد کادر فنی پرسپولیس در لیگ، در مجموع سه میلیارد و نود میلیون تومان بوده است.

 

ادامه با کادر یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیونی

با خروج دایی و همکارانش درخشان و رفقا نیمکت پرسپولیس را تحویل گرفتند.به استناد آنچه سازمان لیگ منتشر کرد سرمربی جدید سرخ پوشان در ادامه ی فصل قرادادی پانصد میلیونی بست.به علاوه حسین عبدی به عنوان دستیار اول درخشان دویست میلیون ، علی رضا امامی فر نادر باقری و سید حسن مومنی که دیگر اعضای کادر فنی هستند قراردادی صد وچهل میلیونی بسته اند به این لیست باید محمود خرد بین را هم اضافه کرد به این ترتیب هزینه کادر فنی دوم پرسپولیس در این لیگ چیزی حدود یک میلیارد و پانصد و دو میلیون تومان بوده است .

پایان با کادری چهار میلیاردی

اما عمر درخشان هم روی نیمکت دیری نپایید،پس از کش و قوس های فراوان او هم از این سمت کنار رفت تا دوباره پای برانکو به ایران باز شود.مردی که بدهی دویست و سی میلیونی را هم از زمان حضورش در تیم ملی با خودش به ارث آورد.بدهی ای که در توافق جدبد قرار شد اصل آن یعنی هفتاد و هشت میلیون را خودش بپردازد و مابقی که جریمه اش است را باشگاه.

طی این مدت که نام سرمربی سابق تیم ملی سر زبان ها بود رسانه های داخلی از توافق هفت صد و پنجاه هزار دلاری قرمزها با برانکو خبر دادند که اگر واقعیت داشته باشد با محاسبه  دلار ۳۲۰۰ تومانی چیزی حدود دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان خرج روی دست پرسپولیس خواهد گذاشت.

این البته تنها هزینه ی استخدام برانکو نیست دستیاران و مترجم برانکو هم اگر حد اقل یک میلیارد تومان دستمزد بگیرند نشستن این سرمربی روی نیمکت پرسپولیس حدود چهار میلیارد و هشتاد میلیون تومان خرج دارد.

به این ترتیب هزینه های پرسپولیس برای گذراندن لیگ ناموفق چهاردهم آن هم تنها روی نیمکت مربیان چیزی حول و حوش هشت میلیارد و چهارصد و بیست میلیون تومان از کار در خواهد آمد.عددی که شاید به اندازه ی کل پرداختی نفت تهران به بازیکنان و کادر فنی باشد.

اما باید گفت طی این چند ماه که ماجرای ناکامی پرسپولیس در محافل هواداری ورسانه ای مطرح بود،مسئولان وزارت ورزش بارها کوشیدند تا با مانور روی این مسئله که هزینه های سرخ پوشان از منابع غیر دولتی تامین شده است خودشان را مبرا کنند و نشان بدهند که اتفاقات این تیم به بیت المال لطمه ای نزده است.با این همه باید پرسید سهم مدیریت در حوادث امسال پرسپولیس چقدر بوده است.

طی ماهها اخیر دو اعتراف تلخ از سوی مسئولان درگیر با باشگاه پرسپولیس بودیم از یک سو امیررضا خادم مدعی شد که انتخاب علیرضا رحیمی به عنوان مدیر عامل پرسپولیس در ابتدای فصل اشتباه بوده و از سوی دیگر محمد حسین نژاد فلاح عزل علی دایی غلط می داند.

مسلم است که دوستان چندین اعتراف مهم دیگر را هم به همین مردم بدهکار هستند باور کنیم که همه چیز پول نیست که اگر بود استیل آذین به وضع فعلی دچار نمی شد قطعا مدیریت هم هنر مهمی است که می تواند کار ها را پیش ببرد و گره گشا باشد.

در حالیکه وزارت ورزش در پایان سال گذشته و با مباحث فراوانی تاکید داشت که استقلال و پرسپولیس بریز و بپاش های زیادی انجام داده‌اند و به نوعی ولخرجی کرده‌اند و حتی لیست حقوق‌های بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم را منتشر کردند که این کار با اعتراض بازیکنان و مربیان مواجه شد، به نظر می‌رسد امسال ماجرا بدتر از سال گذشته شده و هزینه‌ها نه کمتر که بیشتر از پارسال هم هست.

اما به هر حال ،با حضور برانکو و احتمالا وجود مربیان خارجی و داخلی جدید در کنار او و همچنین وجود دو سرپرست تا این لحظه روی نیمکت پرسپولیس (خوردبین و پنجعلی) و افشای قراردادهای دایی و درخشان که اولی دو میلیارد و دویست میلیون تومان بود و دومی ششصد میلیون تومان و البته محاسبه تخمینی قراردادهای دستیاران این مربیان و البته محاسبه تخمینی سیصد هزار دلار برای دو ماه باقی مانده از این فصل برای برانکو و تمام دستیارانش باید گفت پرسپولیس امسال بیش از چهار و نیم میلیارد تومان تنها برای کادر فنی خود هزینه کرده است!
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب