پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:25:16 - سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نجوایی از دل برای طبیب دردمندان
حضرت امام علی النقی(ع)، آن طبیب آلام دردمندان و شفیق دل های مجروح مؤمنان، بر اثر زهر کشنده، در سومین روز از ماه رجب سال ۲۵۴ (هجری ) شربت شهادت نوشید.

به گزارش ” صبح رابر“شهادت امام هادی(ع)، پیشوای دهم شیعیان، درسومین روز از ماه رجب سال ۲۵۴ (هجری ) و در ۴۲ سالگی بر اثر زهر کشنده، شربت شهادت نوشید.عروج روح قدسی آن انسان وارسته جهان اسلام را غرق در ماتم و اندوه ساخت.

آقا جان چه شیرین است نام هایتان و چه اندازه گرامی است جانهایتان، اخلاقتان بزرگواری ، رفتارتان حق و راستی ، گفتارتان حکمی قطعی و رأی تان دانش بردباری و دور اندیشی .

خفاشان کور دل نورافشانی مرقد مطهرتان را تاب نیاوردند همان گونه که خلفای غاصب و ظالم تابش انوار هدایت را بر نتافتند .

آقاجان پیروان ابوسفیان و ابو لهب چشم طمع به سرزمین های اسلامی دوخته اند و آل سعود و فرزندان جهود آتش جنگ برافروخته اند.

آقاجان دلم تسلیم و رأی ام تابع شماست و یاریم برای شما مهیاست تا زمانی خدا دینش را به وسیله شما زنده کند و شما را در ایامش باز گرداند.

حضرت امام علی النقی(ع)، آن طبیب آلام دردمندان و شفیق دل های مجروح مؤمنان، بر اثر زهر کشنده، در سومین روز از ماه رجب سال ۲۵۴ (هجری ) شربت شهادت نوشید.

«زیارت جامعه کبیره» از میراث ارزشمند دهمین پیشوای پیروان اهل بیت(ع)، امام هادی(ع) است که آن را در راستای فعالیت های فرهنگی سیاسی خود و تبیین جایگاه واقعی اهل بیت(ع)، گسترش مکتب تشیع، فرهنگ سازی برای زیارت قبور نیاکانشان به ویژه امیر مومنان(ع) و امام حسین(ع) سامان یافته است.
این اثر مجموعه ای از زیارت نامه های آموزنده امام هادی(ع) و کوتاه ترین و کامل ترین متون امام شناسی به شمار می آید که مرزهای توحید، نبوت و امامت را مشخص کرده، به توضیح آنها می پردازد و به دور از هر گونه اغراق، جایگاه راستین اهل بیت(ع) را بیان می کند. زیارت جامعه کبیره شرح وتفسیر تازه ای از « قرآن ناطق» به ما احاطه داشت .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب