پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:56:23 - پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد یک نماینده مجلس از وزارت ارشاد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد در خصوص صدور مجوز برای انتشار کتاب‌های کمک درسی غیراستاندارد، گفت: متاسفانه نوعی ناهماهنگی و بی‌نظمی در بین بخش های مختلف دولت وجود دارد، اینطور برداشت می شود که وزارت ارشاد کتاب‌های درسی را با کتاب رمان اشتباه گرفته است.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از ایسنا، “علیرضا منظری توکلی” با بیان این مطلب گفت: یکی از ارکان مهم در آموزش و پرورش، تولید کتاب با محتوای مناسب است که این محتوا دانش‌آموزان را به بالاترین مراحل علمی و اجتماعی سوق دهد لذا این امر مهم نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌های متولی می‌طلبد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی،‌ تولید کتاب استاندارد برای دانش‌آموزان را  مهم خواند و تاکید کرد: با استفاده از کتاب‌های استاندارد می‌توان تفکر خلاق و تحلیلگر را در ذهن دانش‌آموزان ایجاد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با هشدار در خصوص کتاب‌های کمک درسی غیراستاندارد، گفت: معلمان و خانواده ها نباید از کتاب های کمک درسی غیراستاندارد استفاده کنند، این نوع کتاب‌ها دانش‌آموزان را از اهداف اصلی و مهم تعلیم و تربیت دور می‌کنند بهتر است وزارت آموزش‌وپرورش با نظارت دقیق چنین مشکلاتی را رفع کند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان با استفاده از کتاب‌های غیراستاندارد، مطالب را به صورت طوطی وار حفظ می‌کنند ولی عملا چیزی یاد نمی گیرند در حالی‌که یکی از فاکتورهای مهم یادگیری در مدارس، ایجاد خلاقیت در دانش آموزان است.

منظری توکلی با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد در خصوص صدور مجوز برای انتشار کتاب‌های کمک درسی غیراستاندارد، گفت: متاسفانه نوعی ناهماهنگی و بی‌نظمی در بین بخش های مختلف دولت وجود دارد، اینطور برداشت می شود که وزارت ارشاد کتاب‌های درسی را با  کتاب رمان اشتباه گرفته است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی،‌ با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد باید به کتاب هایی مجوز دهد که همه فاکتورهای یک کتاب آموزشی خوب را دارا باشند، گفت: متاسفانه وزارت ارشاد به این موارد توجه نمی کند  لذا بر حسب عادت و بدون نظارت، به اکثر کتاب ها  مجوز می دهد در حالیکه به خاطر حساسیت بحث تعلیم و تربیت، باید  با نظارت دقیق و درست به هر کتابی اجازه نشر ندهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بکارگیری افراد و ناظران خبره را در وزارت آموزش و پرورش برای نظارت بر کیفیت کتاب های درسی مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب