پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:48:33 - دوشنبه 7 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فکت شیت آمریکایی،صرفا آمال و آرزوهای آنهاست/تاکید نمایندگان مجلس به انتشار فکت شیت ایرانی
عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر انتشار فکت شیت و جزییات توافقنامه تاکید دارند، و قرار است نامه ای در این راستا به امضای نمایندگان در صحن رسیده و به رییس جمهور ارائه شود.

به گزارش” صبح رابر” ، حسین آذین عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ناب نیوز در رابطه با عدم انتشار فکت شیت توسط تیم مذاکره کننده ابراز کرد: آمریکایی هاپس از مذاکرات و انتشار توافقنامه، فکت شیتی منتشر کردند که کاملا با اظهارات طرف ایرانی متفاوت  و فقط خواسته های خود را بیان کرده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه فکت شیت آمریکایی ها،صرفا آمال و آرزوهای آنهاست، تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری این بود که طرف مذاکره کننده ایرانی هم فکت شیت منتشر کند و مذاکره کنندگان نیز قول آماده کردن و انتشار فکت شیت را داند، اما این اتفاق نیفتاد و گفته شد که فکت شیت ما همان صحبت های ما درصدا و سیما است.

وی تاکید کرد: مذاکره ای که در سطح ملی توسط نمایندگان مردم انجام می شود،حساس است و جای نگرانی دارد به خصوص که طرف مقابل قابل اعتماد نیست و سالهاست دیوار بی اعتمادی بین غرب و ایران بلند است.

آذین افزود: ما باید به گونه ای عمل کنیم که هم بی اعتماد بودن آمریکا بیش از پیش برای دنیا ثابت شود و هم در مذاکرات بعدی، بتوانیم به حق و حقوق مردم که خط قرمزهای تعیین شده توسط مقام معظم رهبری است، برسیم.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی جزییات مذاکره به ملت ایران با توجه به تاکیدات رهبری که هیچ مورد محرمانه ای وجود ندارد، عنوان کرد: اگرطی مذاکرات، از خواسته ها و دستاوردهای ایران در مسائل هسته ای و غنی سازی ،عزت مندانه دفاع کرده ایم، باید آنها را مکتوب کنیم و اگر اتفاقی غیر از این افتاده، باید واقعیات به مردم گفته شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: مکتوب کردن موارد ذکر شده، یک اعتماد عمومی برای مذاکره کننده ایجاد می کند و طرف مقابل خواهد دانست ما از خواسته هایمان کوتاه نمی آییم و برای مردم ایران بسیار مهم است که عزتمندانه از دستاوردهای ایران دفاع شود.

آذین در پایان با اشاره به سخنان حجت الاسلام رسایی مبنی بر جمع آوری امضا از نمایندگان، برای سوال از رییس جمهور درباره دلایل عدم ارائه جزییات توافقات اخیر به مردم و انتشار فکت شیت، خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر انتشار فکت شیت و جزییات توافقنامه تاکید دارند، و قرار است نامه ای در این راستا به امضای نمایندگان در صحن رسیده و به رییس جمهور ارائه شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب