پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:19:38 - پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خلیج فارس نامی که هیچ کس نمی تواند ادعای نام دیگری برای آن کند
منظری توکلی با بیان اینکه خوشبختانه یکی از ویژگی های مرزهای کشور ما مشخص بودن این مرزهاست گفت : خلیج فارس همان طور که از نامش پیداست و در کلیه اسناد و مدارک سازمان های معتبر بین المللی به عنوان پرشین گلف(Persian Gulf ) یا خلیج فارس ثبت شده نامی است که هیچ کس نمی تواند ادعای نام دیگری را برای آن بنماید.

در ایران روز ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است در همین راستا علیرضا منظری توکلی نماینده مردم شهرستانهای بافت ، رابر و ارزوئیه در گفتگو با “صبح رابر” در خصوص “اهمیت و حقانیت” روز ملی خلیج فارس ضمن تبریک میلاد آقا امام علی (ع) ، باب العلم و مظهر عدالت را به حضور همه شیعیان و بالاخص مردم فهیم و شریف شهرستانهای بافت و رابر و ارزوئیه نیز گفت : یکی از زمینه های ایجاد اختلاف بین کشورهای همسایه که معمولا استکبار حداکثر استفاده را از آن می کند اختلافات مرزی است .

وی با بیان اینکه خوشبختانه یکی از ویژگی های مرزهای کشور ما مشخص بودن این مرزهاست ادامه داد: خلیج فارس همان طور که از نامش پیداست و در کلیه اسناد و مدارک سازمان های معتبر بین المللی به عنوان پرشین گلف(Persian Gulf) یا خلیج فارس ثبت شده نامی است که هیچ کس نمی تواند ادعای نام دیگری را برای آن بنماید.

منظری توکلی عنوان داشت : چرا که هم شهرت و مدارک موجود در کلیه سازمان ها و نقشه های بین المللی نام خلیج فارس را بر این منطقه آبی از دنیا گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی وکسانی که به دنبال ایجاد اختلاف بین همسایگان ومخصوصاً کشورهای همسایه مسلمان هستند از این مطلب و نام گذاری جعلی برای خلیج فارس بیان کرد :آنها به دنبال ایجاد اختلاف، درگیری و بهره گیری هستند اما همه مردم دنیا به این مطلب اذعان دارند که نام این منطقه آبی خلیج فارس است و لا غیر.

این نماینده با اشاره به اینکه بارها در رسانه ها و در مراکز مهم بین المللی علمی و سیاسی دنیا این ادعا به اثبات رسیده وکسی جرأت وتوان تغییر نام خلیج فارس را نداشت گفت : اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم ، ما پای این نام ایستاده ایم تا آخرین نفس از آن دفاع می کنیم .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب