پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:25:05 - پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امروز معلمین وظیفه بسیار سنگینی را در تربیت نسل کنونی به عهده دارند
علیرضا منظری توکلی جایگاه معنویی معلم بسیار رفیع دانست و گفت: امروز معلمین ما وظیفه بسیار سنگینی را در تربیت نسل کنونی به عهده دارند و آینده کشور مرهون زحمات و تلاش های معلمین امروز است .

منظری توکلی  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ۳۸ سال سابقه  معلمی واز  فرهنگیان بنام استان می باشد به مناست گرامیداشت  روز معلم  ، علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با  صبح رابر در خصوص هفته معلم  ضمن تبریک اعیاد  رجبیه  و میلاد امیرالمومنین (ع)  گفت :   اگر  کسی بتواند معلم خوبی باشد به هر کار خوب دیگری که  دست بزند  خیانت کرده است.چرا که معلمی انسان ساز است و کدام صنعت و صلاحت  بالاتر از ساختن انسان است.

وی با  بیان فرمایش  حضرت امام(ره) که  فرمودند :معلمی شغل انبیاست ،ادامه داد:  معلم   امانت داری  است که امانت او انسان  است، اولین  معلم بشریت  خداوند  سبحان و بعد از آن  رسول گرامی اسلام و ائمه خدا  و همه کسانی که در حرفه  شریف معلمی توفیق خدمت داشته اند ، می باشم .

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه  معلمی از ارزش و جایگاه والایی برخورد دار است عنوان کرد: پنج  آیه اول سوره علق که بر پیامبر (ص) نازل شد،خداوند را به عنوان اولین  معلم بشر معرفی می کند و در آیات متعدد دیگری  پیامبران را به عنوان معلم بشر  معرفی می کند.

علیرضا منظری توکلی جایگاه معنویی معلم بسیار رفیع  دانست و اضافه کرد: امروز معلمین ما وظیفه بسیار سنگینی را در تربیت نسل کنونی به عهده دارند و آینده کشور مرهون زحمات و تلاش های معلمین امروز است .

منظری توکلی با بیان اینکه حکومت اسلامی باید برای رفاه ، ارتقاء منزلت و کرامت  معلمین  تلاش کنند افزود:  امروزه یکی از مسائلی که معلمین را آزار می دهد تبعیض موجود بین وضعیت معیشتی و حقوق دریافتی معلمین با سایر اقشار کارمندی است که  دولت باید نسبت به حل این مشکل اقدام  جدی و عاجل نمایند.

وی ابراز داشت : به عنوان خدمت گذار مردم شهرستانهای بافت و رابر و ارزوئیه  هفته معلم را به همه  اساتید ، فرهنگیان ،معلمان و دانشگاهیان کشور به ویژه  فرهنگیان و دانشگاهیان  شهرستانهای بافت و رابر و ارزوئیه  تبریک و تهنیت می گویم و آرزومندم هر چه سریعتر دغدغه های این عزیزان بر طرف شود .

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در پاسخ به این سؤال که چرا شغل معلمی را انتخاب کردید گفت:   به دلیل اینکه هم علاقه وافری به معلمی داشتم و هم اینکه در دوران تحصیلم به عنوان نماینده کلاس گاهی به جای معلم کلاس را  اداره می کردم  احساس کردم که  معلم موفقی  می شوم .

وی با بیان اینکه  از سال ۱۳۵۴ ،پایه  اول ، سوم و پنجم  در شهرستان بافت روستای قنات مروان  تدریس می کرد و اولین معلم خود  را  آقای کنعانی یکی از سپاهیان دانش بود  او را بسیار متدین دانست .

علیرضا منظری توکلی  دوران معلمی را  سراسر خاطره دانست و افزود : بهترین خاطرات  از دانش آموزان شهیدی بود که از کلاس ما به جبهه رفتند و عروج کردند، به خدا پیوستند و ما  از قافله  این خوبان عقب مانده ایم .

وی  در خصوص مهمترین تحولی که قرار است در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد، گفت :  اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پروش است که مهمتر از همه ارکان تعلیم و تربیت  به منزلت و کرامت  معلم در آن توجه ویژه ای شده است  .

 منظری توکلی در پایان  خاطر نشان کرد: معلم چو کانونی از آتش است همه کار او سوزش و سازش است. نه از کس امید و نه از کس هراس نخواهد بجز دیده ی حق شناس. دست همه معلمین و اساتید عزیزم را از راه دور می بوسم، چون هر چه داریم از برکت وجود این معلمین است .

 انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب