پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:40:57 - یکشنبه 9 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئولان!کلید ارتباطات را در جهت سند چشم انداز بچرخانید
یادداشت / در سال حماسۀ اقتصادی آیا با وضعیت موجود اینترنت در کشور خواهیم توانست سند چشم انداز بیست ساله را در امر ارتباطات و فناوری محقق سازیم؟آیا مشکلات موجود در ارتباطات با وضعیت اینترنت کشور زیبنده مردم حماسه ساز می باشد؟ به گزارش”صبح رابر”ارتباطات در عصر کنونی به عنوان راهبردی کلیدی برای تعامل موثر […]

یادداشت / در سال حماسۀ اقتصادی

آیا با وضعیت موجود اینترنت در کشور خواهیم توانست سند چشم انداز بیست ساله را در امر ارتباطات و فناوری محقق سازیم؟آیا مشکلات موجود در ارتباطات با وضعیت اینترنت کشور زیبنده مردم حماسه ساز می باشد؟

به گزارش”صبح رابر”ارتباطات در عصر کنونی به عنوان راهبردی کلیدی برای تعامل موثر و حیاتی با همۀ کشورهای دنیا مطرح می باشد ،لذا استفادۀ بهینه از این فرصت مهم و کلیدی می تواند هم در داخل کشور باعث رشد و اشتغالزائی در امور مرتبط با ارتباطات و دیگر عرصه های مهم کشور گردد و هم چنین باعث حضور موثر ایران در عرصه ارتباطات و نیزتعامل بهینه با کشور های دنیا خواهد گردید.

وضعیت اینترنت در کشور متأسفانه از آغاز ورود این تکنولوژی به کشور تاکنون دچار معایب فراوانی بوده است،که کندی اینترنت از بارزترین مشکلات در این عرصه می باشد.

برای اثبات این مدعا باید گفت ، آخرین بررسی های موسسه “نت ایندکس” نشان می دهد که کشورمان از نظر میزان سرعت بارگذاری در ۱۷۰ کشور دنیا با سرعت دانلود ۰٫۵۳ مگابیت بر ثانیه در رتبه صد و هفتادم ایستاده است.

همچنین موسسه آکامای نیز در آخرین گزارش خود ایران را به عنوان یکی از کم سرعت ترین کشورهای جهان در زمینه اینترنت معرفی کرده و رتبه ششم پایین ترین سرعت اتصال به اینترنت را به ایران اختصاص داده است.

هم اکنون ایران در ردیف کشورهای ازبکستان، لیبی، بولیوی، نیجریه، اندونزی، نپال، هند و سوریه کم سرعت ترین اتصال به اینترنت را برای کاربران خود فراهم کرده است!

با توضیحات ارائه شده باید گفت،به راستی آیا اینگونه می خواهیم برای اسلام ناب و پیشرفت نظام در همۀ عرصه ها گام برداریم؟

مگر نه این است که در کنار تولیدات نرم افزاری باید سخت افزار مرتبط با تبلیغ اسلام ناب نیز مهیا گردد؟ مسئولین امر ارتباطات چرا منطبق با سند چشم انداز حرکت نمی کنند؟

در سند چشم انداز برخورداری از دانش پیشرفته، توانایی در تولید علم و فناوری،دست یابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی (شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه)مورد تأکید قرار گرفته است،آیا با وضعیت موجود اینترنت در کشور خواهیم توانست سند چشم انداز بیست ساله را در امر ارتباطات و فناوری محقق سازیم؟آیا مشکلات موجود در ارتباط با وضعیت اینترنت کشور زیبنده مردم حماسه ساز می باشد؟

چراباید مردم از کندی ،قطع اینترنت و هزینه آن به عنوان دغدغه همیشگی خود در استفادۀ از این تکنولوژی یاد نمایند؟باید اذعان نمود تداوم این مشکلات و نواقص نشان دهندۀ ضعف مدیریتی در کشور برای سر و سامان دادن به زیر ساخت های ارتباطی می باشد ،به راستی چرا تعدادمشترکین اینترنت پر سر عت در کشور در مقایسه با دیگر کشورها دارای افت محسوسی می باشد؟

ولی در کشور های دیگر میلیونها نفر به علت کاهش هزینه های مرتبط با اینترنت و نیز سهولت دسترسی به آنها با استقبال فراوان کاربران در دیگر نقاط جهان مواجه گردیده است.آیا نمی توان هزینه های بالای اشتراک اینترنت در کشور و نیز سود کلان و غیر منصفانۀ بسیاری از شرکت های ارائه دهندۀ سرویس اینترنت و ضعف این شرکت ها در خدمات و کیفیت ضعیف و غیر قابل قبول برای کاربران را عامل اصلی کاهش مشترکین اینترنت در مقایسه با دیگر کشورهای دانست.

از سوی دیگر بارها از متولیان ارتباطات و اینترنت در کشور شنیده شده است که دیگر قطعی اینترنت در سال جاری نخواهیم داشت اما در عمل بر خلاف وعده های خود عمل نمودند،به عنوان نمونه وزیر ارتباطات در نخستین وعده ی خود پس از تکیه بر صندلی وزارت ،شعار عدم قطعی اینترنت را در سال جاری بیان نمود این وعده در حالی مطرح گردید که دقیقاً از فردای بیان چنین جمله ی شگفت انگیزی، قطعی مکرر اینترنت عصبانیت کاربران اینترنت را بیشتر کردو جناب وزیر اساساً در این مورد سکوت کرده و توضیحی در مورد وعده ی “شیرین” خود نداده اند!

در اهمیت این فناوری مهم باید اذعان نمود همه نهادهای مختلف در کشور به نوعی بااینترنت و فناوری و ارتباطات روز دنیا مرتبط می باشند و روزانه ازاین فناوری مهم در حساس ترین عرصه های کاری خود استفاده می نمایند،لیکن این خلف وعده های مکرر متولیان ارتباطات کشور در حل مشکلات مربوط به اینترنت، خسارات جبران ناپذیری بر بسیاری از عرصه های مختلف در کشور وارد ساخته است ، آیا مسئولان امر ارتباطات کشور اینچنین می خواهنددر خلق حماسه اقتصادی نقش خود را ایفا نمایند؟

آیا این مشکلات فرسایشی در اینترنت که مردم را هر روز آزرده خاطر می سازد ،نباید تحرک و دغدغه ای فراگیر در مسئولین ایجاد نماید تا دیگر بهانه های خسته کننده در ضعف های موجود اینترنت کشور را تکرار نکنند؟

لذا ضرورت پاسخگوئی وزیر ارتباطات و دیگر مسئولین ذیربط ،درپاسخ به مردم و تسریع در رفع نواقص موجود در امر اینترنت بیش از گذشته احساس می گردد،بنابراین مردم از مسئولین امر ارتباطات کشور صداقت را طلب می نمایند و اتخاذ بهانه های واهی در امر نواقص مربوط به اینترنت دیگر برای ملت شریف ایران قابل قبول نخواهد بود.

منبع : بلاغ

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب