پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:39:51 - شنبه 19 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همایش تجلیل از معلمان نمونه و خانواده شهدای فرهنگی رابر+ عکس
صبح امروز آیین تجلیل از معلمان نمونه و خانواده شهدای فرهنگی رابربا حضور امام جمعه شهرستان رابر،امام جمعه بخش هنزاء،فرمانداران رابروبافت ،حجت الاسلام خواجویی رئیس هیئت تخلفات اداری آموزش وپرورش استان ،نماینده مردم شهرستانهای بافت ،رابروارزوئیه ،رئیس اداره آموزش وپرورش رابر وسایرمسئولین محلی ومعلمان روستای نمونه کشوری گنجان برگزار شد.

به گزارش “ صبح رابر“صبح امروز آیین تجلیل از معلمان نمونه و خانواده شهدای فرهنگی رابربا حضور امام جمعه شهرستان رابر،امام جمعه بخش هنزاء،فرمانداران رابروبافت ،حجت الاسلام خواجویی رئیس هیئت تخلفات اداری آموزش وپرورش استان ،نماینده مردم شهرستانهای بافت ،رابروارزوئیه ،رئیس اداره آموزش وپرورش رابر وسایرمسئولین محلی ومعلمان روستای نمونه کشوری گنجان برگزار شد.

حجت الاسلام خواجویی رئیس هیئت تخلفات اداری اداره کل آموزش وپرورش استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، امام شهیدان و به ویژه شهدای فرهنگی و تبریک روز معلم، گفت: آینده کشور به دست معلمان ساخته می شود و همه افراد جامعه دست پرورده معلمان هستند.

خواجویی با اشاره به نقش معلمان در پرورش نسل آینده ساز کشور اظهارکرد: امروز معلمان ما در کلاس های درس خود پرورش فکری دانش آموزان در بعد ایمانی و اخلاقی را بر عهده دارند و اگر معلم رسالت والایی که در جامعه دارد بر اساس آن عمل کند خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی شهدای فرهنگی را پرورش یافتگان اسلام، قرآن و معلمان عنوان کرد و با بیان اینکه معلمان شهید در عرصه دفاع مقدس درس ایثار، شجاعت، استقامت و ایمان را به ما دادند اظهار داشت: معلمان در کنار شاگردان خود با حماسه آفرینی از کیان نظام اسلامی دفاع کردند.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه رابر در این آیین نیز با بیان اینکه کار معلمان آگاهی بخشی و احیا انسان‌ها و مبارزه با جهل و ظلمت است، گفت: پیامبر گرامی اسلام معلم بشریت است که مردم را از ظلمت به سوی نور و علم هدایت کرده است.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی موجب گمراهی و حرکت در مسیر بیراهه می شود، اظهار داشت: اگر انسان دارای تربیت صحیح باشد با شناخت کتاب الهی و درک درست از آن، به حکمت دست می یابد و راه خود را پیدا می کند.

جعفری با اشاره به تاکید قرآن کریم بر تربیت انسان ها گفت: اگر انسان درست تربیت شود علم خود را در جهت منافع بشر استفاده می کند و اگر درست تربیت نشده باشد همه چیز را از بین می برد و بلای جان انسان‌ها می شود و وضعیت امروز جهان بیانگر همین موضوع است.

وی پیشرفت های امروز ایران اسلامی را محصول تربیت صحیح افراد و دست اندرکاران امر عنوان کرد و با اشاره به عدم کارآیی تحریم ها، موفقیت های کشور را مایه افتخار دانست.

علیرضامنظری توکلی نماینده مردم شهرستانهای بافت،رابروارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی گفت: معلمان نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه کشور دارند و باید به جایگاه و منزلت آنان در تمام طول سال ارج نهاد.

وی بااشاره به ضرورت توجه دولت ها به آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش یعنی معلمین و باید همه در راستای توجه به نیاز معلمان تلاش کنند.

منظری توکلی وظیفه همه مسئولین به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را رسیدگی به مسائل فرهنگیان دانست و با تاکید بر ضرورت تدبیر در این راستاخواستارعزم و اراده دولت و مجلس برای حل مسائل و مشکلات فرهنگیان شد.

وی با بیان اینکه آموزش اساس توسعه است افزود: معلمان به عنوان قشر تاثیرگذار در تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در راستای پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس چه در توسعه و چه در اداره کشور نقش داشته‌اند.

این نماینده  اضافه کرد: توجه به دغدغه‌های معلمان امری ضروری است و بسیاری از مطالبات در جلسات مجلس پیگیری شده و به دنبال کاهش مشکلات معلمان هستیم.

حسین سلیمانی رئیس اداره آموزش وپرورش رابرنیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، شهدای فرهنگی و بزرگداشت هفته مقام شامخ معلم، گزارشی از روند انتخاب معلمان نمونه منطقه ای، استانی و کشوری ارائه داد و گفت: در سال جاری تعداد ۱۰ نفر به عنوان معلم نمونه منطقه ای، ۱ نفر استانی و ۱ نفر نیز به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده اند.

وی باتاکیدبرتوجه ویژه به اهمیت علم و علم آموزی و جایگاه رفیع معلمان خاطر نشان نمود: توجه ویژه به جایگاه معلمان و برآوردن انتظارات آنان، سرمایه گذاری حیاتی و بنیادی در جهت رشد و تعالی کشور است.

درپایان این مراسم، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از ۶خانواده شهدای فرهنگی رابر، ۱معلم نمونه کشوری، ۱ نفر معلم نمونه استانی، ۱۰ معلم نمونه منطقه ای با حضور مسئولین تجلیل شد.

انتهای پیام /

aks5 aks4

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب