پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:08:29 - چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تعطیلی زود هنگام مدارس ابتدایی آموزش را تحت الشعاع قرار داده است
تعطیلی زود هنگام مدارس ابتدایی باعث شده تا مدت زمان آموزش در این مدارس کم شود و رشد علمی این دانش آموزان کاهش پیدا کند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  نمره ۲۰  ، با توجه به این که ماه رمضان امسال در آخرین روزهای خرداد ماه فرا می رسد تمامی مدارس در همه مقاطع زودتر از مدت زمان مشخص تعطیل خواهند شد.

اما مسئله ای که مد نظر است تعطیلی زود هنگام مدارس ابتدایی می باشد که باعث شده تا این تعطیلات از ۳ ماه به ۴ ماه کشیده شود و با توجه به تعطیلات ۲۰ روزه نوروزی و همچنین تعطیلی پنج شنبه ها ، مناسبت های مذهبی و شرایط آب و هوایی تعطیلی این مدارس از حد معمول فراتر رفته است.

در همین راستا طی گفتگو با دوتن از نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظر آن ها را در این رابطه جویا شدیم.

فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار نمره ۲۰  گفت : تعطیلات زیاد مدارس ابتدایی باعث شده است تا کار تعلیم و تربیت و آموزش به خوبی انجام نشود.

وی افزود: با توجه به این شرایط مدت زمانی که برای تدریس یک کتاب در نظر گرفته می شود کمتر از مدت زمان استاندارد برای تدریس همان کتاب است.

بشیری اذعان داشت: با توجه به وضعیت موجود باید در فکر راه کاری برای کاهش این تعطیلات باشیم چرا که زیاد بودن تعطیلات باعث صدمه به رشد علمی دانش آموزان دوره ابتدایی می شود.

همچنین حجت الله درویش پور عضو این کمیسیون نیز در گفتگو با ” نمره ۲۰ ” گفت: متاسفانه تعطیلات دوره ابتدایی از حد معمول فراتر رفته است و همین امر باعث شده تا دانش آموزان این دوره از لحاظ رشد علمی دچار افت شوند .

وی با اشاره به این که افت تحصیلی در بسیاری از مدارس دوره ابتدایی مشاهده می شود بیان کرد: متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی در جهت کم کردن تعطیلات انجام نشده است و اگر با همین وضعیت ادامه پیدا کند در آینده نه چندان دور به مشکل بر خواهیم خورد.

حال با توجه به سخنان نمایندگان مجلس و اعتراض معلمین نسبت به زیاد بودن تعطیلات دوره ابتدایی  و همچنین حساسیت این دوره تحصیلی باید مسئولین گامی در جهت کم کردن این تعطیلات بردارند.

از آن جایی که اهمیت مقطع ابتدایی بر کسی پوشیده نیست ،  چرا که پایه و اساس آموزش علمی می باشد ولی متاسفانه مسئولین مربوطه به این مسئله اهمیت نمی دهند.

انتهای پیام/

  1. نام و نام خانوادگی   خرداد ۲, ۱۳۹۴  

    دبستان صیادشیرازی ابتدایی دخترانه منطقه ۹ آموزش و پرورش از ابتدای سال ۹۳ – ۹۴ هر ماه دوبار به بهانه جلسه شورای دبیران تعطیل بوده و یا نصفه فعالیت داشته و بعد تعطیل شده هیچوقت هم نامه رسمی بابت تعطیلی بعلت جلسه ارسال نکردند . معلم ۵/۲ خانم فـهـیدی هم که ۲۰ روز اول سال عروسی دخترش بود و کلاس توسط مادران و یا بعضی همکاران ایشون اداره شد . ۱۰ روز هم که در آبان ۹۳ کربلا بودن و پاسپورتشون گویای این امره . حالا آخر سال یادشون افتاده آموزش و پرورش دانش اموزان در خطر است .!!!! یه کمی نظارت هم بد نیست ….

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب