پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:54:08 - جمعه 1 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن میلاد امام حسین (ع) همراه با زمزمه دعای پرفیض کمیل در جوار شهدای گمنام شهرستان رابر
در آستانه سوم خرداد ،در روز پاسدار، حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران ، جانبازان و پاسداران، بسیجیان و مردم انقلابی شهرستان رابر به یاد پاسدار بزرگ اسلام، حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السّلام و کسانی که راه آن بزرگوار را رفتند،در جوار گلزار شهدای گمنام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی جشن میلاد امام حسین (ع) را همراه با دعای کمیل ابن زیاد مناجاتی عاشقانه با پروردگار را زمزمه کردند.

به گزارش ” صبح رابر” در آستانه سوم خرداد ،در روز پاسدار، حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران ، جانبازان و پاسداران، بسیجیان و مردم انقلابی شهرستان رابر به یاد پاسدار بزرگ اسلام، حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السّلام و کسانی که راه آن بزرگوار را رفتند،در جوار گلزار شهدای گمنام  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی جشن میلاد امام حسین (ع) را همراه با دعای کمیل ابن زیاد مناجاتی عاشقانه با پروردگار را زمزمه کردند.

قبل از قرائت دعای پرفیض کمیل حجت اسلام والمسلمین جعفری امام جمعه شهرستان رابر در این مراسم معنوی ضمن تبریک روز پاسدار ولادت امام حسین (ع) گفت: امشب شب مبارکی است و ماه شعبان نیز ماه بسیار مبارک و عزیزی است، روز سوم شعبان به عنوان روز پاسدار، روز چهارم ماه شعبان ولادت فرمانده پرچمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان روز جانباز ، روز پنجم ماه ولادت سید الساجدین حضرت امام زین العابدین (ع) ، یازدهم ماه ولادت حضرت علی اکبرامام حسین (ع) ، نیمه شعبان ولادت پر نور و با برکت حضرت ولی عصر (عج) است ان شالله بتوانیم از ماه شعبان که به عنوان ماه پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) هست استفاده کنیم و این ماه مقدمه ایبرای  ماه ضیافت الهی ماه رمضان شود .

وی با بیان اینکه دعا برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) جزء دعا های همیشگی ما شیعیان به عنوان کسی که اعتقاد به انتظار و امید به آینده داریم ادامه داد : باید دعا برای ظهور آن حضرت داشته باشیم از طرفی مبحث استغفار در ماه شعبان در روایتی از امام رضا(ع) در این خصوص که می فرمایند : اگر کسی در ماه شعبان ۷۰ بار استغفار کند مثل اینکه در ماه های دیگر ۷۰ هزار بار استغفار کرده است .

امام جمعه شهرستان رابر با بیان اینکه این مکان بسیار مقدس است و زمانی هم که در آن حضور داریم، یعنی شب جمعه از با فضیلت‌ترین اوقات برای استغفار به شمار می‌رود.افزود :از حضرت رسول خدا سؤال کردند چگونه استغفار کنیم؟ فرمودند: بگویید استغفرالله ربی و اتوب الیه، اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَهَ، شما هر قدر گناه نداشته باشید، درخواست توبه و استغفار را انسان باید داشته باشد .

وی با بیان اینکه منتظر واقعی امام زمان (ع) کسی که از گناهان گذشته اش پشیمان و نادم باشد و توبه کند ابراز داشت : یکی از راههای آن خودسازی است این ساختگی باطنی است، اگر تا دیروز گناه انجام می دادید دیگر معصیتی را انجام نمی دهید اگر در نماز کاهلی می کردیم نمازمان را اول وقت بخوانیم .

حجت الاسام جعفری بیان کرد : استغفرالله ۶ شرط دارد یکی از شرطهای آن اینکه از گذشته خودمان نادم و پشیمان باشیم و هر وقت ما یاد گناه افتادیم که همچنین گناهی را انجام دادیم پشیمان باشیم نه اینکه بخواهیم دوباره آن را تکرار کنیم .

وی یکی از راههای توبه و خودسازی را یاد آقا امام زمان (ع) دانست و افزود : به یاد امام زمان بودن یکی از راههای خودسازی است همیشه در همه مکانها و حالتها جزء وظایف خودمان بدانیم و به عنوان یک شیعه که باید منتظر آن حضرت و به یاد آن حضرت باشیم .

امام جمعه رابر تصریح کرد : یاد امام زمان (ع) توشه ای برای آخرت ماست، یاد امام زمان (ع) انسان را تربیت می کند و به یاد آخرت می اندازد، یاد امام زمان (ع) اگر انسانی مغرور باشد او را متواضع می کند ،تکبر، خودبینی، فخر فروشی و بی دینی را از انسا ن دور می کند.

وی در پایان با توجه میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) به اینکه در شادی ها انسان باید شاد و در غم اندوه اندوهناک باشند از مداحان اهل بیت (ع) که دعای کمیل را زمزمه می کنند خواست که این دعا همراه با مولود خوانی قرائت شود .

از برنامه های این مراسم  اقامه نماز مغرب و عشاءو توزیع شربت و شرینی و مولودخوانی بود

DSC09773 DSC09822 DSC09820 DSC09878 DSC09885 DSC09905 DSC09908 DSC09909 DSC09945 DSC09946 DSC09949 DSC09952 DSC09956 DSC09968 DSC09971 DSC09979 DSC09987 DSC09991 DSC09999

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب