پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:38:35 - یکشنبه 9 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهم‌ترین وظیفه دولت آینده ترمیم فرهنگی است که نفت آن را تخریب کرد
نفت مانند اعتیادی است که در این سال‌ها اخلاقیات جامعه را تخریب کرده و جامعه را متوقع و مصرف‌گرا بار آورده و اخلاقیات و فرهنگ تولیدی را که قرن‌ها داشته‌ایم تخریب کرده است؛ لذا دولت آینده باید همت کند و این بخش‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند. به گزارش “صبح رابر”به نقل از دانا،«علی محمد مؤدب»، […]

نفت مانند اعتیادی است که در این سال‌ها اخلاقیات جامعه را تخریب کرده و جامعه را متوقع و مصرف‌گرا بار آورده و اخلاقیات و فرهنگ تولیدی را که قرن‌ها داشته‌ایم تخریب کرده است؛ لذا دولت آینده باید همت کند و این بخش‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند.

به گزارش “صبح رابر”به نقل از دانا،«علی محمد مؤدب»، شاعر و نویسنده متعهد کشورمان‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دانا اظهار داشت: طبیعتاً برای موفقیت هر کاری باید از فرهنگ شروع کرد و مهم‌ترین حوزه‌‌های فرهنگ، حوزه‌‌هایی است که مختص اهالی قلم است؛ چرا که ‌ما آنچه را می‌خواهیم می‌نویسیم آن هم بنا به وضعیت مطلوب نه وضعیت موجود.

وی افزود: مطالبه اهالی ادب از رئیس جمهور و دولت آینده این است که برای عرصه فرهنگ و ادبیات درست تدبیر شود؛ منظورم به طور خاص حمایت نیست بلکه تدبیری که خواستگاه آن شناسایی این عرصه است؛ اینکه بدانند این پدیده چیست؛ چه ملزوماتی دارد و برای آن ساختارهای مناسب و قانون‌های مناسب نوشته شود و بعد حمایت‌های دیگر در پی آن شکل گیرد.

این شاعر انقلابی خاطرنشان کرد: مهم این است که این پدیده به درستی شناخته شود. اینکه چه تعداد اهالی قلم در کشور داریم با سلایق متنوع و آیا این میزان اقبال در ادبیات درمیان جوان‌های ما کافی است یا نه؛ اینکه چرا در حوزه شعر گرایش زیاد است اما در حوزه داستان ورودی چشم‌گیری ندارم. اگر قرار است ادبیاتی شایسته کشورمان داشته باشیم باید جذب ما از میان جوانان چه میزان باشد، آموزش‌ها باید چه اندازه و با چه روش‌ها و منش‌هایی باشد.

وی اضافه کرد: متأسفانه این تدبیر که وظیفه اصلی حکومت‌هاست، یعنی دیدن «فرهنگ» به صورت یک پدیده در مجموعه خودش، در اغلب دولت‌ها مغفول بوده و بعد به سراغ حوزه خاصی رفته‌‌اند و بنا به علاقه خودشان کار کرده‌اند.

مؤدب تصریح کرد: باید کل این پدیده با نگاه درستی بررسی شود و بیندیشند آیا ادبیات امروز شایسته کشور ما هست یا نه؛ ورودی و پرورش استعدادها چطور است و محصولات چطور تولید،‌ تکثیر و توزیع می‌شوند و برای اینها تدبیر و سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری کنند؛ بعد سازمان‌های مرتبط با این جریان را ساماندهی کنند تا در انجام وظایف خود موفق باشند.

این شاعر گفت: اعمال درست و غلط‌ مسئولان فرهنگی گذشته به طور حتم در مقابل دیدگان مسئولان جدید دولت هست، لذا باید مراقب باشند خطاهای گذشته را تکرار نکند و بدانند که فرهنگ مهم‌ترین حوزه‌ای است که با آن سر و کار دارند.

مؤدب بیان داشت: امروز صحبت‌های زیادی درباره مسائل اقتصادی کشور مطرح می‌شود اما غافل هستیم از اینکه این آشفتگی اقتصادی ریشه در مسائل فرهنگی کشور دارد. نفت مانند اعتیادی است که در این سال‌ها اخلاقیات جامعه را تخریب کرده و جامعه را متوقع و مصرف‌گرا بار آورده و اخلاقیات و فرهنگ تولیدی را که قرن‌ها داشته‌ایم تخریب کرده است؛ لذا دولت آینده باید همت کند و این بخش‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب