پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:23:10 - دوشنبه 10 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آقای هاشمی الان وقت اصلاح واقعی است
سیروس محمودیان  به گزارش “صبح رابر” ۱- یادآوری عبارت انتخابات ۸۸ فی‌نفسه موضوع فتنه شوم و آشوب‌های ‌خیابانی را از ابعاد مختلف در اذهان دوستداران و دشمنان نظام تداعی می‌کند؛ فتنه شومی که با رمز تقلب در انتخابات آغاز شده و با میدانداری خواص غافل شکل خسارت‌بارتری به خود گرفت. هاشمی رفسنجانی به شکلی عجیب […]

سیروس محمودیان 

به گزارش “صبح رابر”
۱- یادآوری عبارت انتخابات ۸۸ فی‌نفسه موضوع فتنه شوم و آشوب‌های ‌خیابانی را از ابعاد مختلف در اذهان دوستداران و دشمنان نظام تداعی می‌کند؛ فتنه شومی که با رمز تقلب در انتخابات آغاز شده و با میدانداری خواص غافل شکل خسارت‌بارتری به خود گرفت. هاشمی رفسنجانی به شکلی عجیب به نقش‌آفرینی در ماجرایی پرداخت که اساسا روی امر موهومی مانند تقلب در انتخابات شکل گرفته بود. اوج کار هاشمی را به آسانی می‌توان در نامه آتش و خطبه‌های آخرین نمازجمعه ایراد‌ شده از سوی وی ملاحظه کرد. اگرچه فاجعه عصر عاشورا و توهین و هتاکی به آرمان‌های انقلاب اسلامی در آن مقطع دل دوستداران نظام را در داخل و خارج از کشور بشدت به درد آورد اما ظاهرا تاثیری بر مواضع هاشمی و دوستانش نداشت. 

۲- در روزهای پایانی سال گذشته هاشمی رفسنجانی بار دیگر با بیان جمله معناداری تحت عنوان «لزوم برگزاری انتخابات آزاد در ایران» بارقه‌های امید را در دل دشمنان نظام و عوامل نفاق و ضدانقلاب پدیدار کرد. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد در چند ‌ماه آتی هاشمی با مناسب دیدن نتیجه انتخابات و به پیروزی رسیدن حسن روحانی با تک‌جمله «دموکراتیک‌ترین انتخابات دنیا» به سهولت تغییر موضع داده و در چرخشی عجیب به تایید انتخابات بپردازد. عقل و داد حکم می‌کند هاشمی در نخستین فرصت ممکنه به اصلاح مواضع غلط گذشته‌اش همت مضاعف بگمارد. 

۳- هاشمی نمی‌تواند به افکار عمومی توضیح دهد که مکانیسم‌های اجرایی و نظارتی انتخابات دوره یازدهم چه تفاوت ساختاری و شکلی با انتخابات ادوار گذشته و بویژه انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری داشت که آن انتخابات از سوی هاشمی بدون ارائه کوچک‌ترین سندی با عنوان ظالمانه «انتخابات مهندسی‌شده یا‌ متقلبانه» مورد خطاب قرار می‌گیرد و در عین حال انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری لقب «دموکراتیک‌ترین انتخابات دنیا» از هاشمی می‌گیرد. 

۴- قطع یقین با وجود فشارها و مطالبات افکار عمومی، هاشمی هیچگاه نتوانسته است به تبیین و تشریح علل اصلی وجود تعارض در مواضع گذشته و اخیرش در قبال موضوع انتخابات در ایران بپردازد. تهمت نابخشودنی وجود تقلب در انتخابات ادوار گذشته که اتفاقا هاشمی بارها و بارها به‌واسطه آن انتخابات به کرسی‌های اجرایی و تقنینی دست یافته است… 

… ظلم فاحشی است که از سوی وی بر جمهوری اسلامی به ناحق وارد شد و هزینه‌های‌ سنگینی را در عرصه‌های داخلی و خارجی بر انقلاب اسلامی تحمیل کرد؛ که تحریم‌ها فقط یکی از نتایج آن بود. ظلمی که در لابه‌لای نکبت‌بار آن به وضوح می‌توان عمده نارضایتی دوستداران نظام را در سطوح مختلف به شکلی عینی و جزء به جزء لمس کرد. 

۵- آقای هاشمی در حال حاضر که با پیروزی حسن روحانی به غلط خود را پیروز میدان رقابت می‌داند باید با همان شور و سرزندگی سیاسی نگاهی به گذشته انداخته و با شجاعت به اصلاح رفتارهای غلط گذشته‌اش در مواجهه با مردم، نظام و نهادهای انتخاباتی کشور بپردازد. هاشمی باید بپذیرد اکنون واقعا وقت اصلاح نگاه‌های غلط نسبت به مردم و امانت سنگینی به نام «‌حفظ حریم جمهوری اسلامی‌» و «فراهم کردن زمینه صدور انقلاب اسلامی‌» در عصر رونق بیداری اسلامی در جوامع مسلمان اما تحت ستم استکبار جهانی است. بی‌شک تعذر از پیشگاه ملت نخستین گام اصلاحی هاشمی در عرصه کنونی می‌تواند باشد که از اولویت راهبردی برخوردار است.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب