پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:51:57 - جمعه 15 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اخم ، لبخند و وعده اخیر دشمن یکی از راههای سلطه مجدد دشمان بر خاک جمهوری اسلامی است
خطیب جمعه رابر گفت : اخم ، لبخند و وعده اخیر دشمن یکی از راههای سلطه مجدد دشمان بر خاک جمهوری اسلامی است. اما به یاری خدا و با اتحاد ملت ها و با وحدت ملت بصیر ایران که پشت سر مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان حرکت می کنند ، همان شعاری که حضرت امام دادند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

به گزارش ” صبح رابر“حجت الاسلام جعفری امام جمعه رابر در خطبه های نماز جمعه رابر ضمن توصیه به نقوای الهی از عوامل رحمت الهی اطاعت از خداوند و امامان معصوم (ع)، پرداخت زکات و خمس دانست و در باب خمس گفت :سهم امام و سادات که به آن خمس گفته می شود به طور کلی مربوط ولی امر مسلمین است کسی که بر عهده او یا در مال او مقداری سهم امام یا سادات می باشد باید آن را به ولی امر خمس که همان ولی امر مسلمین است یا به وکیل او تحویل دهد .

وی با بیان اینکه مقلدین هر یک از مراجع بزرگوارتقلید اگر در پرداخت سهمین مبارکین به استناد فتوای مراجع عمل کنند کفایت می کند یا به دفتر مقام معظم رهبری و یا به دفتر امام جمعه تحویل داده شود تا امام جمعه به صورت امانت خمس شما را تحویل دهند و رسید پرداختی خمس را به شما برگردانند و ادامه داد : سهم امام و سهم سادات قابل بخشش به خود نسیت، فردی که خمس می دهد قابل برگشت به خودش نیست مگر اینکه امام جمعه اجازه دهند قسمتی از خمس را به سادات نیازمندی که در خانه و شهرشان هستند به آنها برگردانند .

امام جمعه رابر با اشاره به اینکه بر اساس آیه مبارکه قرآن که می فرماید: اگر شما اقامه نماز ، زکات و خمس مال پرداخت کردید و بر رسول خدا و پیامبران ایمان آوردید و آنها را محترمانه یاری کردید و در راه خدا انفاق کند گناهانش را می بخشیم و از اشتباهات شما در می گذریم تصریح کرد : یکی از راه های رحمت الهی مسئله پرداخت زکات و خمس است یکی از راههای بخشش گناهان نیز می باشد .

 

وی با بیان اینکه یکی از برکات پرداخت خمس و زکات اینکه گناهان انسان بخشیده می شود و افزود : حتی اگر به مقدار کم در مال خمس و زکات تعلق می گیرد در راه خدا آن را بپردازد و به ولی امر خمس و وکیل آنها که دفاتر امام جمعه هستند تحویل و رسید را دریافت کنند .

خطیب جمعه رابر در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های این ایام ، روز ۱۵ خرداد ، سالروز شهدای مظلوم ۱۵ خرداد و یاد و خاطره امام عظیم و شأن و همه شهدا مخصوصاً شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و اظهار کرد : انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) بعد از رحلت جانسوز بنیاد گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام رحمت الله علیه به عنوان جانشین بر حق ایشان و جانشین امام زمان (ع) به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران و ولی مسلمین جهان از طرف خبرگان رهبری یک انتخاب آگاهانه شایسته ، خدای تبارک و تعالی بر ملت مسلمان ایران وبلکه برجهان اسلام منت گذاشت.

وی با بیان اینکه بعد از ارتحال حضرت امام(ره) ایشان به عنوان برادر حضرت امام(ره) که خود حضرت امام(ره) از این کلمه استفاده می کنند می فرمایند که شما برادر من هستید وادامه داد: به عنوان یک خورشیدی که بر همه سرزمینها می تابد از آن یاد می کند باید خدا را به خاطر وجود مقام معظم رهبری سپاسگذار باشیم و از خبرگان ملت تقدیر و تشکر کرد و برای سلامتی مقام معظم رهبری دعا کرد .

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد : اگر می خواهیم راه حضرت امام به عنوان بنیانگذار این مکتب ادامه پیدا کند باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم .

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال حضرت امام در محضر نورانی آن حضرت بیان فرمودند هم در دوران امام و هم در دوران پس از امام می خواستند امام را تحریف کنند و افزود : الان نیز افرادی هستند که می خواهند امام را تحریف کند که بگویند امام یک شخصیت محترمی بود که تمام شد.

امام جمعه رابر با اشاره بهسخنان مقام معظم رهبری که اگر ما راه امام را گم کنیم یا راه امام را برای ما تحریف کنند ملت و ملت های مسلمان از دشمنان شان سیلی خواهند خورد و اذعان کرد : باید مواظبت کنیم دنبال اصول و ارزشها و دنبال مبانی امام باشیم .

وی یکی از فرمایشات که مقام معظم رهبری دیروز در جمع عزاداران حضرت امام(ره ) بیان داشتند در رابطه با شاخص های امام که امام هم سیاسی ، اجتماعی و اخلاقی بود بیان کرد: امام به عنوان پیشوای ملت و کسی که ملت عزیز ایران را از طاغوت نجات داد و به طرف اسلام دعوت و هدایت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری یکی دیگر از شاخص ها مقام معظم رهبری فرمودند از اطرف ایشان معرفی اسلام ناب به عنوان اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی و عنوان کرد: اسلامی که به عنوان اسلام آمریکایی معرفی می شود امروز اسلام گروه داعش ،سعودی ها و القاعده کسانی که با خشونت با ملت های دیگر رفتار می کنند.

وی با بیان اینکه اسلام ناب همان اسلامی که حضرت امام (ره) به جهان و مردم معرفی کرد و ادامه داد: به دنبال ارزشها بودن ،روحیه استکبار ستیزی با دوستان با مهربانی رفتار کردن و با دشمنان با شدت برخورد کردند تا آخر هم حضرت امام (ره) اینگونه بودند با دشمنان با شدت برخورد می کردند.

خطیب جمعه رابر با بیان نکته دیگر از شاخص های اندیشه حضرت امام (ره)را اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به مستکبران عنوان کرد و افزود :حضرت امام (ره) اعتقاد شان به خدا بود و دیگران هم دعوت می کردند به خدا اعتقاد داشته باشید به مستکبران اعتقاد نداشته باشید، امروز هم مقام معظم رهبری بارها تکرار می کنند که اعتماد به دشمن نداشته باشید و با آمریکا اعتماد نداریم آمریکایی ها بد عهد و پیمان شکن هستند ، به دشمن خودش انسان نباید اعتمادکرد.

وی با بیان اینکه اعتماد فقط و فقط به خدا باید داشت گفت : اعتقاد به اراده مردم و آن مسئله جمهوریت نظام ، تمام ارکان نظام با رأی مردم انتخاب می شود و اعتقاد به حضور مردم ، هر جا که مردم در صحنه حضور بودند ملت های مسلمان دیگر هم از این صحنه استفاده کردند و پیروز شدند .

امام جمعه رابردر نکته دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری که از اندیشه حضرت امام را طرفداری از مستضعفان و نفی اشرافی گری عنوان کرد : حضرت امام آمدند که مستضعفان را یاری کنند و به محرومان جامعه رسیدگی کند .

وی وظیفه دیگر حمایت از مستضعفان جهان بیان کرد و افزود : مسئله فلسطین را برای ما مطرح کردند و از همان روز مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و نظر مان هم بر نگشته است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام و به عنوان خط مجاهدت برای آنها واجب می شود که از فلسطین دفاع کنند ادامه داد: حمایت از مستضعفان جهان و یک روز از مردم سوریه ، عراق و افغان و یمن … دفاع می کنیم برایمان فرق نمی کند اصل دفاع از مظلومان جهان است .

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند : هر جا مظلومی باشد ما طرف مظلوم هستیم و هر جا ظالمی باشد ما در مقابل ظالم می ایستیم ، با تأکید برفرمایش مقام معظم رهبری که عدم سازش با قلدران با مستکبرین گفت : هیچ موقع سازش نخواهند داشت هیچ سازشی با هیچ قلدری صورت نخواهند گرفت و این شعار آمریکا که آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ امام معرفی کردند و تا اواخر عمر حضرت امام(ه) باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا شیطان بزرگ است افزود : و قتی کسی را شیطان دانستیم به آن هیچ موقع اعتماد نمی شود ، سازشی با هیچ قلدری در جهان از طرف جمهوری اسلامی ایران صورت نخواهد پذیرفت که می خواهدشیطنت کند .

امام جمعه رابربا بیان نکته دیگر که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند توجه بسیار بر مسئله وحدت ملی ، استقلال کشور عنوان کرد و گفت :ملتی که طاغوت را از خودش دور کند و به خودش متکی باشد و به دیگران متکی نباشد وآن در سایه وحدت دانستند .

وی با بیان اینکه وحدت در یک جهت حرکت کردن و در مقابل جبهه استکبار و طاغوت ایستاده اند بیان کرد : ملت هایی که آمریکا از آنها حمایت می کند و تشکلی که صادر شده از رژیم طاغوت باشند هر دو برادران شیطان هستند ، باید وحدت ملی انسان حفظ شود .

خطیب جمعه رابر گفت : اخم ، لبخند و وعده اخیرا دشمن یکی از راههای سلطه مجدد دشمان بر خاک جمهوری اسلامی است. اما به یاری خدا و با اتحاد ملت ها و با وحدت ملت بصیر ایران که پشت سر مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان حرکت می کنند ، همان شعاری که حضرت امام دادند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب