پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:12:46 - شنبه 16 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحریف‌کنندگان سیره امام(ره) در مسیری قرار نگیرند که سوابقشان از بین برود
رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود اظهار داشتند: امام یک اصولی دارد، یک مبانی‌ای دارد. این مبانی در طول ده سال دوران حاکمیت اسلامی و پیش از آن در طول ۱۵ سال دوران نهضت، در بیانات گوناگون بیان شده است. اصول امام را در این بیانات می شود پیدا کرد. این اصول و خطوط را کنار هم بگذاریم یک شاکله ای از امام بزرگوار تشکیل خواهد شد. شخصیت امام این است.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنان مهمی در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی درباره تحریف اندیشه امام (ره) مطرح کردند.

 

ایشان در بخشی از سخنان خود اظهار داشتند: امام یک اصولی دارد، یک مبانی‌ای دارد. این مبانی در طول ده سال دوران حاکمیت اسلامی و پیش از آن در طول ۱۵ سال دوران نهضت، در بیانات گوناگون بیان شده است. اصول امام را در این بیانات می شود پیدا کرد. این اصول و خطوط را کنار هم بگذاریم یک شاکله ای از امام بزرگوار تشکیل خواهد شد. شخصیت امام این است.

 

در همین خصوص برخی صاحب نظران و کارشناسان نیز در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اینکه چه کسانی درصدد تحریف امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی هستند، پرداختند.

 

عده ای مطالبی را مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی به امام راحل ندارد

 

سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با  عصرهامون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال بیانگذار انقلاب اسلامی بیان داشت: این اظهارات رهبری تذکری صریح بود به برخی رجال سیاسی که در جهت تحریف افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) گام بر می دارند و سخنان امام امت را به نفع خودشان در مجالس و محافل مختلف نقل می کنند.

وی ادامه داد: ادامه راه امام خمینی (ره) و انقلاب تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری است، با توجه این سخنان اشخاص سیاسی داخلی با توجه به این بیانات بی پرده رهبری در حرم امام خمینی(ره) موظف اند با ادله در ارتباط با امام راحل سخن بگویند.
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجی از افراد مطالبی را در جهت منافع خود بیان می کنند که واقعا هیچ ارتباطی به شخصیت امام راحل ندارد خاطر نشان کرد: آرشیو سخنان امام خمینی (ره) موجود است باید مطالبی که بیان می شود کاملا مستند باشد و همه بر درستی این مطالب صحه بگذارند.

 

عزت ملت ایران مدیون خط امام و ایستادگی اوست/ملت ایران ملتی مستقل است
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت  ملی مجلس  در گفت و گو با “ بوتیا ” در رابطه با صحبت های صبح دیروز مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) مبنی بر مسئله استقلال کشور و رد سلطه پذیری که یکی از نقاط و خطوط اصلی تفکر  امام است ،گفت: امروز رهبری برای چندمین بار تاکید کردند که به استکبار جهانی نمی شود اعتماد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود: همان طور که امام (ره) به استکبار جهانی اعتماد نداشتند و آن را شیطان بزرگ نامیدند ما هم نباید به این شیطان بزرگ اعتماد کنیم و مسئولان نظام باید به این نکته توجه کنند.

کوثری تشریح کرد: راه و خط امام را باید ادامه داد و به  آن چارچوبی که ایشان در رفتار و گفتار خود به آن تکیه می کردند توجه کرد و این قدر خوش بین نباشیم که استکبار جهانی کاری برای ما انجام می دهد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در خط امام و اسلام ناب محمدی حرکت کنیم پیروز خواهیم بود تصریح کرد: اگر ملت ما امروز در تمام جهان عزت و بزرگی دارد و موفقیت های بسیاری کسب کرده است، همه از خط امام(ره) و ایستادگی او بوده است که باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم که در غیر این صورت طبق گفته مقام معظم رهبری دشمن بر ما مسلط خواهد شد و سیلی جبران ناپذیری به ما می زند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ استقلال کشور عنوان کرد: بعضی ها در کشور دم از آزادی فردی و حزبی می زنند و وقتی که به استقلال کشور می رسند حرف بیگانگان را می گویند و اظهار می کنند ما در ایران آزادی نداریم.

کوثری تاکید کرد: در صورتی که کشور ما یک کشور آزاد و مستقل است،لذا هشدار مقام معظم رهبری به افراد دست به قلمی بود که مقاله می نویسند و از عدم آزادای در ایران می گویند، در حالی که ملت ایران ملتی آزاد و مستقل است و همه آزادی کامل دارند پس نباید این مسائل مطرح شود.

 

سیره عملی امام (ره) قابل تحریف نیست

 

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سیره امام خمینی(ره) در مراسم سالگرد ارتحال امام، اظهار داشت: خداوند بعد از رحلت امام خمینی(ره)، نعمت مقام معظم رهبری را به ما ایرانیان عطا فرمود چون نظام ما اسلامی است یعنی با نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد و اساس و پایه آن الهی و معنوی است.

وی افزود: ما با دشمنان اسلام که با پول‌های نفتی عربستان ارتزاق می‌شوند و کلاً‌ وجود امام عصر(عج)‌ را زیر سؤال می‌برند، کاری نداریم اما برخی افراد متدین و شیعه هستند که در برخی دانشگاه‌های داخلی یا خارجی صحبت می‌کنند و گاهی مخالفتشان را با اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعلام و در نتیجه وجود امام زمان (عج) را انکار می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: ولی فقیه طبق روایات نایب امام زمان(عج) است و در نظامی که ولی فقیه وجود داشته باشد، حکومتش ولایی و نظامش اسلامی خواهد بود و در واقع شیوه نظام جمهوری اسلامی ایران طبق قرآن کریم و آیات الهی بنا شده اما برخی تصور می‌کنند باید اصل وجود امام زمان (عج) را زیر سؤال ببرند ولی باید بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه ان‌شاءالله به نظام جهانی امام زمان(عج) وصل خواهد شد.

وی بر همین اساس با بیان اینکه فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب بسیار ارزنده و عالی بود، گفت: درباره امام خمینی(ره) باید بگویم اساس همه عملکرد امام در نظام جمهوری اسلامی بر پایه معنویت استوار بود و یکی از امتیازات امام خمینی(ره) با خدا بودن و خالص بودن ایشان بود، نماز خواندن و توجه داشتن به خداوند به خورد وجود امام خمینی(ره) رفته بود و این توجه به خدا همان سیره عملی را که مشاهده کرده‌ایم، به وجود آورده است که البته رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بیاناتشان به آن اشاره کرده‌اند.

امامی کاشانی با بیان اینکه نباید امام خمینی(ره) را تحریف کرد، گفت: تحریف در مفاهیم است نه در عمل، سیره عملی امام خمینی(ره) قابل تحریف نیست، رفتار ایشان با دشمن در عمل مشخص بود و نمی‌شود رفتار ایشان و عملکردشان را تحریف کرد و جای تحریف ندارد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره بر وحدت، دشمن شناسی و دوری از تفرقه بین مسلمانان تأکید داشتند و این عملکرد را کسی نمی‌تواند تحریف کند،‌ رهبر معظم انقلاب همان راهی که امام(ره) طی کردند را پیش می‌برند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: امام خمینی(ره) همواره به مسائل اقتصادی و تأمین معیشت مردم اصرار و تأکید داشتند، ایشان به دشمن شناسی و فریب دشمن را نخوردن تأکید می‌کردند.
وی همچنین گفت: باید از سنگ و کلوخ‌هایی که بر سر راه نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد عبور کنیم و امیدواریم فضل و عنایت پروردگار شامل حال ما شود تا بتوانیم نظام جمهوری اسلامی را از این مشکلات و گرفتاری‌هایی که برایمان پیش آمده مانند انرژی هسته‌ای عبور دهیم.
امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برخی مشکلات در آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: امام راحل همواره به موضوع جوانان توجه داشتند، ایشان همواره طلبه‌ها را به رعایت اخلاف و تقوا توجه می‌دادند، آموزش و پرورش و آموزش عالی و اساتید و معلمان باید توجه به فرهنگ و اخلاق جوانان داشته باشند،‌افرادی که برای جوانان تدریس می‌کنند باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند چون آموزش در هر کشوری مهمترین امر است که باید به آن توجه شود.

کسی حق ندارد تمام شخصیت امام (ره) را در نکته مدنظر خودش خلاصه کند

 

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گفت: هویت انقلاب اسلامی و هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه به ویژه در عصر حاضر، با شخصیت، اندیشه‌های ناب و سیره  عملی و نظری مبارزاتی حضرت امام (ره) گره مستحکمی خورده است. به همین خاطر کسی حق ندارد در هر جایگاهی هم که باشد تمام شخصیت امام خمینی (ره) را در نکته‌ای مدنظر خودش خلاصه کند.

حجت الاسلام کلانتری تاکید کرد: متاسفانه برخی‌ها تصویری از شخصیت امام (ره) نشان می‌دهند که گویی ایشان یک شخصیت بی‌توجه به مسائل و دارای یک زندگی اشرافی بوده‌اند. در صورتی که واقعا شخصیت حضرت امام (ره) اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: ما در شخصیت حضرت امام (ره) همواره توجه به اسلام ناب را می‌بینیم. امام (ره) شخصیتی بودند که اسلام را با همه وجود شناخته بودند و به اسلام ناب با همه وجود ملتزم و پایبند بودند.

کلانتری یادآور شد: امام (ره) حاضر نبودند ذره‌ای در فضای زندگی سیره عملی و سیره نظری خود خدشه کوچکی بر چهره اسلام ناب وارد شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: امام در همه مسائل با همه وجود به اسلام توجه داشتند. در اولین نوشته‌های سیاسی خود یعنی در سال ۱۳۲۳ که آن نامه معروف را نوشتند قیام و جهاد برای خدا را مطرح کردند.

حجت‌الاسلام کلانتری با اشاره به توجه امام(ره) به اسلام ناب، گفت: امام خمینی (ره) هم در عرصه رفتارهای شخصی، هم در عرصه‌ اجتماعی، هم در عرصه مبارزاتی و هم در عرصه حکومت، همواره به اسلام ناب توجه داشتند.

وی افزود: مبارزه با استکبار، تسلیم نشدن در مقابل استکبار، پایبندی به ولایت فقیه، تکیه بر مردم و عدالت اجتماعی از کلید واژه‌های اصلی اندیشه سیاسی امام (ره) است و وقتی می‌خواهیم امام (ره) را به نسل جدیدی که ایشان را از نزدیک درک نکرده نشان دهیم باید امام (ره) را همه جانبه و با همه ابعاد فکری، عملی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و یک شخصیت ذوب شده در اسلام نشان دهیم.

حجت‌الاسلام کلانتری تاکید کرد: ذوب شدگی در اسلام در همه عرصه‌های زندگی امام (ره) قابل مشاهده است، این‌طور نیست که ایشان در یک گوشه‌ای مردم را به مبارزه و حرکت براساس اسلام دعوت کنند و در گوشه دیگری خودشان بی توجه به این موضوع باشند. اصلاً یک مورد هم نمی‌شود چنین چیزی را پیدا کرد.

وی افزود: وقتی زندگی و اندیشه سیاسی امام (ره) را مطالعه می‌کنیم شخصیت همه جانبه‌ای را می‌بینیم که در هر حوزه‌ای با همه وجود تسلیم اسلام ناب است.

حجت‌الاسلام کلانتری تاکید کرد: امام (ره) در رابطه با اسلام ذره‌ای کم نگذاشته و محافظه کاری نکرده و کوتاه نیامدند. حتی وقتی بحث اطرافیان امام (ره) هم پیش می‌آید ایشان می‌فرمایند: من با کسی عهد اخوت نبسته‌ام و اصل اسلام و نظام اسلامی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: نسل‌های جدید در حال ورود به فضاهای فکری و معرفتی هستند و از نزدیک امام (ره) و دوران مبارزات را ندیده‌اند به همین خاطر باید یک فکر اساسی برای انتقال مفاهیم جدید و معرفی شخصیت امام (ره) به نسل جدید داشته باشیم.

وی افزود: به اعتقاد من در این خصوص باید یک کار اساسی در آموزشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها صورت گیرد. تا به راحتی کسی نتواند به خاطر منافع سیاسی خود شخصیت امام (ره) را کوچک و وارونه و برخلاف آنچه بوده است، جلوه بدهد.

حجت‌الاسلام کلانتری در خاتمه اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم راهی جز حرکت در مسیر ولایت و مقام معظم رهبری نداریم و این صحنه سیاسی و اجتماعی تنها از این مسیر می‌تواند عبور کند. امام (ره) نیز فرمودند: « همیشه همراه و پشتیبان ولی فقیه باشید تا به کشورتان آسیب نرسد».

راه مقابله با تحریف شخصیت امام (ره) بازخوانی اصول ایشان است

امیر فتوتی دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: مقام معظم رهبری در حرم امام راحل به مواردی اشاره کردند که عدم توجه به آن می‌تواند خطرات بسیاری را به نظام برساند.

وی افزود: متاسفانه اخیرا برخی‌ها برای دستیابی به منافع حزبی و شخصی خود حرف‌هایی را در رابطه با شخصیت امام (ره)بیان می‌کنند که در حقیقت با آنچه وجود داشته است فاصله بسیاری دارد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند، تحریف شخصیت امام(ره) یعنی انحراف در صراط مستقیم ملت و کسانی که در پی تحریف شخصیت امام راحل هستند، مسیر مستقیم ملت را منحرف می‌کنند.

فتوتی تاکید کرد: باید راهی پیدا کرد که خصوصیات اصلی مکتب فکری امام(ره) برای ملت گفته شود تا کسی جرات نکند آنگونه که خود می‌خواهد مکتب فکری امام راحل را بیان کند. که به نظر ما راه مقابله با تحریف شخصیت امام (ره) بازخوانی اصول این بزرگوار است.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: امام(ره) همیشه به عدم سازش با استکبار و دفاع از مظلوم تاکید داشتند. کسانی که می‌خواهند راه امام(ره) را ادامه دهند باید هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا و استکبار بزنند نه اینکه از دوستی با شیطان بزرگ بگویند.

وی در خاتمه اظهار داشت: امام (ره) زندگی ساده‌ای داشتند و همواره مسئولان را به ساده‌زیستی تاکید می‌کردند ولی متاسفانه برخی از مسئولان امروز به این مسئله توجه نمی‌کنند و درگیر اشرافی‌گری شده‌اند.

تحریف‌کنندگان سیره امام(ره) در مسیری قرار نگیرند که سوابقشان از بین برود

محسن کوهکن نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تحریف شخصیت امام(ره) گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از زمانی که از سوی مجلس خبرگان جانشین حضرت امام (ره)‌شدند ماهیت، معرفی چهره،‌ برند و شناسنامه انقلاب را امام(ره) می‌دانستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هر ساله به نکات کلیدی انقلاب و نظام که به نوعی جایگاه خاص در افکار امام داشته اشاره می‌کنند،‌ افزود: مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد امسال به ۲ نکته اساسی اشاره کردند که اگر چراغ راه کشور باشند می‌توانیم نظام را تحت فرمایشات رهبری بیمه کنیم.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: دشمنان بعد از اینکه از ترور افکار و شخصیت امام (ره) مایوس شدند، سعی کردند با قرار گرفتن در جایگاه دوستداران ایشان سخننانشان را تحریف و مسیر انقلاب را به انحراف بکشانند.

وی با اشاره به اینکه جبهه استکبار امروز در تخریب شخصیت و چهره امام شکست خورده است،‌ افزود: دشمنان امروز به دنبال آن هستند که در لباس خودی قرار بگیرند و با چند واسطه با تحریف سخنان ایشان، مشی امام (ره) را از مسیر نورانی خود منحرف کنند که در همین راستا مقام معظم رهبری به خوبی این مبحث را در فرمایشاتشان تبیین و روشن کردند.

کوهکن با بیان اینکه امام(ره) هیچ گاه در تقابل با استکبار دچار تردید نمی‌شد،‌ گفت: در زمان رهبری امام خمینی (ره)، سردمداران استکبار پیام‌های تبریکی را برای ایشان می‌فرستادند و امام هم پاسخ می‌دادند ولی هیچ گاه در چارچوب تصمیماتی که می‌گرفتند در تقابل با استکبار دچار تردید نمی‌شدند و با قاطعیت تمام به تعریف چهره استکبار می‌پرداختند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته ای دقت و به رهنمودهای حضرت امام(ره) نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم فرمایشات رهبری رونوشتی خوانا از دیدگاه‌های حضرت امام است.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه هر کسی آن چیزی را که در ذهن خود می‌پروراند را نباید به امام نسبت دهد، گفت: برخی ها به دنبال پیدا کردن دلیل برای اثبات حرف خودشان هستند و می‌روند از مجموعه جملات و سخنان امام دنبال سخنی می‌گردند که موید حرف خودشان باشد که انحراف از همین جا شروع می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: برخی‌ها امروز سعی می‌کنند به نوعی چهره منحوس منافق گونه‌ای که ذره‌ای نمی توان به آن اعتماد کرد یعنی چهره استکبار به سرکردگی آمریکا را چهره خوب و مودب ‌نشان دهند  و در همین راستا دنبال سخنانی از امام می‌گردند که موید حرف‌هایشان باشند.

کوهکن با بیان اینکه امام (ره) وصیت‌نامه خودشان را فصل الخطاب تمام نقل قول‌ها دانستند، افزود: خاطراتی که اشخاص از حضرت امام نقل می‌کنند در صورتی که با مشی و هدایت کلی ایشان همخوانی داشته، شاید قابل اتکا باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تحریف کنندگان شخصیت و سیره امام (ره) عاقبت به خیر شوند و به رهنمودهای امام پایبند باشند و در مسیری قرار نگیرند که اعمال و سوابقشان از بین برود.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب