پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:22:34 - شنبه 16 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وضعیت بد بهداشتی و عدم رعایت مسائل شرعی در بیمارستان بافت
به گزارش ” صبح رابر” ،به نقل از “اقطاع” ، برای انجام کاری به اتفاق یکی از دوستان به بیمارستان خاتم الانبیا مراجعه کردیم ، از آنجا که آزمایشات بیمارستان تا ساعت ۹ انجام می گیرید خود را با عجله به پذیرش رساندیم و نوبت گرفتیم و به سمت محلی که آزمایشات در آنجا انجام […]

به گزارش ” صبح رابر” ،به نقل از “اقطاع” ، برای انجام کاری به اتفاق یکی از دوستان به بیمارستان خاتم الانبیا مراجعه کردیم ، از آنجا که آزمایشات بیمارستان تا ساعت ۹ انجام می گیرید خود را با عجله به پذیرش رساندیم و نوبت گرفتیم و به سمت محلی که آزمایشات در آنجا انجام می گرفت راه افتادیم.

همینطور که راه روهای بیمارستان را طی می کردیم به محلی رسیدیم که ظاهرا بیماران در آنجا بستری می شدند بخشی را تابلو زده بود بانوان و بخشی را هم به آقایان اختصاص داده بودند و یک سری چوپ پرده و پردهایی برای تفکیک این دو قسمت و تفکیک یک بیمار از بیمار دیگر تعبیه شده بود. اما انگار کارایی چندانی نداشتند چون در بخش بانوان بیماران بدون هیچ حفاظی بستری شده بودند و در بخشی بیمار آقا و بیمار خانم هر دو در یک بخش بدون هیچ حائلی بستری شده بودند، انگار تعبیه آن چوب پرده و پرده ها بیشتر دکوری بود یا برای زمانی که کسی به این وضعیت اعتراض کند!

۲۵۲۵

مجددا راه راهروها را در پیش گرفتیم، در همین حین چشمم به سرامیکهای کف راهرو افتاد که از تمیزی برق می زد، به یاد مطالب برخی جراید و صحبتهای چند نفر از دوستان افتادم که از وضعیت بهداشتی این بیمارستان گلایه می کردند ، با خودم گفتم احتمالا دوستانم اشتباه دیده اند…

بلاخره بعد از ۳ یا ۴ دقیقه به محل آزمایشگاه رسیدیم چند نفر آقا و خانم مقابل پیشخوان ایستاده بودند تا نوبتشان شود ما هم دفترچه مان را گذاشتیم نوبت…

یک کاربر خانم آن طرف پیشخوان آزمایشات دفترچه ها را برای صدور فاکتور و نوبت دهی ثبت می کرد، چهره غضبناک و برافروخته اش که با سوال هر بیمار برافروخته تر می شد و با عصبانیت داد می زد، نا خوداگاه من را به یاد شخصیت “زن تناردیه” در کارتن”بینوایان” انداخت که در حالت عادی بی هیچ دلیلی در پاسخ سوال مراجعین با فریادش اینگونه لرزه بر دل مراجعین می انداخت!!!

روبه روی پیشخوان پشت سر خانم کاربر، یک اتاق بود که روی دیوارش نوشته شده بود “اتاق نمونه گیری” و نمونه خون از مراجعین گرفته می شد، اتاقی که در داشت و مشابه راهرو قبلی یک پرده جلو آن تعبیه شده بود ولی انگار اینجا هم پرده فقط یکی دکور بود! و نمونه گیری در معرض دید تمام مراجعین آقا و خانم پشت پیشخوان بود!

camera720_1433569120455

یک پرستار مرد از خانمها نمونه خون می گرفت! با وجود، وجود پرستار خانم در این بخش، باز هم اگر این پرستار آقا را همانند پزشکان محرم بدانیم ! آیا آن همه مراجعین آقا و خانم پشت پیشخوان هم محرم هستند؟!

camera720_1433564530716

با دیدن این صحنه ها به همان خانم کاربر غضبناک پشت سیستم، گفتم: ” ببخشید مگر اینجا پرستار خانم نیست که یک آقا، نمونه گیری از خانمها را انجام می دهد” نگاه بهت زده همراه با ترسی به من انداخت و گفت” امروز شیفت پرستاران مرد است خانم”…

در بخش آزماشگاه یک سرویس بهداشتی هم برای نمونه گیری از بیماران وجود داشت اما ظاهرش نشان می داد حدود یک ماه است تمیز نشده است و با آن راهرو تمیزی که چند دقیقه قبل دیده بود بسیار تناقض داشت! آنقدر وضعیت فجیعی داشت که به خاطر رعایت حال مخاطبین از انتشار تصاویر آن معذوریم…

 

حال مسئله اینجاست در کشوری که رعایت شئونات اسلامی یکی از ارزشها و خط قرمزهای ماست، و باید در تمام ارگانهای دولتی و غیر دولتی ، پایبندی به آن به عنوان یک قانون نمود داشته باشد ، آیا این بی توجهی و سهل انگاری ها جای توجیه دارد؟ توجه به مسائل شرعی و اهتمام به آن از سوی کارمندان، کمتر حقی است که بانوان محجبه با مراجعه به این مراکز انتظار دارند.

رعایت مسائل شرعی خصوصا حریم محرم و نامحرم حتی اگر از سوی برخی بیمارن هم جدی گرفته نشود اما  توجه به رعایت آن از سوی مسئولین و پرسنل بیمارستان یک وظیفه قانونی و شرعی می باشد.

از طرفی بیمارستان محلی است که مردم برای بهبود یافتن و رهایی از درد و رنج خود مراجعه می کنند چرا باید با وضعیت بد بهداشتی بیشتر موجب وخیم تر شدن حال بیماران شود؟

قبلا در برخی جراید از این وضعیت انتقادهایی شده بود، گویا گوش شنوایی نیست، شهروندان از این وضعیت ناراضی  بوده و خواستار رسیدگی از سوی مسئولین هستند.

دیگر وقتش شده که مسئولین از این بی خیالی دست بردارند و چه به لحاظ قانونی و چه لحاظ شرعی به این بی سروسامانی رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب