پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:28:32 - یکشنبه 17 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ما در الفبای توسعه اقتصادی گیر کردیم/واحدهای تولیدی کرمان یکی پس از دیگری تعطیل می شوند/ کمبود نقدینگی نقطه کوری در برابر تولید است
دومین نشست تخصصی پیگیری مشکلات صنایع داخلی و بومی در برابر واردات بی رویه با عنوان ” ساحل تولید در برابر سونامی واردات” به منظور بررسی و رفع مشکلات و موانع صنایع موجود در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از “آرمان کرمان” ، دومین نشست تخصصی پیگیری مشکلات صنایع داخلی و بومی در برابر واردات بی رویه با عنوان ” ساحل تولید در برابر سونامی واردات” در تحریریه ی آرمان کرمان برگزار شد.

در این نشست که با حضور اعضای خانه ی صنعت و معدن استان کرمان و علی اصغر نصرالهی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای کرمان و حمید تاج نیا معاون مالیاتی بر ارزش افزوده سازمان دارایی جهت بررسی و رفع مشکلات و موانع صنایع موجود در استان کرمان به بیان مشکلات صنایع تولیدی خود پرداختند.

رئیس خانه صنعت و معدن کرمان: دارایی نسبت به تولید کنندگان دید مناسب تری داشته باشد

علی اکبر مشرفی رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان با اشاره به وجود مشکلات صنایع و معادن در استان کرمان گفت : ما در گذشته مشکلات زیادی در رابطه با قطعی برق داشته ایم که نسبت به گذشته کاهش یافته است ؛ به عنوان مثال هر قطعی برق باعث ضرر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی به صنعت لاستیک است.

مدیر کارخانه لاستیک کرمان ادامه داد : در مملکت حذف پول در چرخش است که ایجاد سود می کند، قسمتی در تولیدات و مابقی در خدمات باعث چرخش های تجارت است.

وی افزود : میزان پولی که در گردش در تولید وجود دارد ؛ ایجاد اشتغال می کند و بیشترین مالیات از این بخش است.

02

مشرفی در بیان مشکلات مالیاتی نیز گفت : مالیات گریزی در بخش تولید وجود ندارد ؛ که این باعث بالا بردن تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال می شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان بیان داشت : بیشترین درصد مالیات به قسمت تولیدات برمی گردد ؛ افرادی که در خدمات هستند و گردش مالی بیشتری دارند و مالیات کمتری را می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه مالیات ها باید پرداخت شوند ، تصریح کرد: در بعضی جاها دارایی مالیاتهای بیشتری را درخواست می کند و کسانی که در خدمات هستند و از گردش مالی بیشتری برخوردار هستند از آنها مالیات دریافت می شود.

مشرفی گفت : درخواست ما از دارایی این است که با توجه به مشکلات عدیده ای که در زمینه تولید وجود دارد و چهار سال است که درگیر تحریم های تحمیلی هستیم ؛این عامل بر روی تولید بسیار تأثیر گذار است ؛ نسبت به تولید کنندگان دید مناسب تری داشته باشد .

وی بیان کرد : در بسیاری از تولیدی ها بیش از ۳۰ % مالیات پرداخت نشده و حدود ۴۰%مالیات گریزی داریم که می بایست به تولید کمک شوند تا جلوی این فعل گرفته شود مجوز تقسیط مالیات اعمال نمی شود.

مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز با اشاره به اینکه دارایی پذیرفته و تعهد کرده است که مقداری پول را به خزانه پرداخت کند ؛ به زور میگیرد و تقسیط نمیکند.

وی ادامه داد : صنایع تعهداتی را در برابر دارایی دارند که باید بر اساس چرخش مالی استان کرمان باشد ما در چرخش مالی ۲۳ هستیم اما رتبه اول اداره دارایی را داریم.

مشرفی از تاج نیا معاون مالیاتی ارزش افزوده درخواست کرد که یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به امور ورزشی و آموزشی واحدها تخصیص پیدا کند و علی رغم اینکه یک سال اسناد مستند و نیاز به تقسیط اداره کار به دارایی را تحویل داده ایم و عملا هیچ باز پرداختی نداشته ایم و اگر باشد جذب بودجه بهتری از منابع داخلی خود داریم .

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان گفت : در مملکت مال برای تولید باید از زمین به آسمان ببارد ؛ باید مشکلات واحد های شهری کوچک را منعکس کنیم ؛ از جناب آقای تاج نیا تقاضا داریم که مشکلات صنعتی در کرمان در رابطه با مالیات را منعکس نمایند.

وی افزود : اگر برق صنایع و تولیدی ها توسط شرکت برق منطقه ای قطع شود ؛ باید جرایم آن به کارخانه ها پرداخت شود؛ منبع تامین ریالی جریمه ای پیش بینی شود ، از مدیر کل محترم برق منطقه ای هم نیز تقاضا داریم که پاسخ مشکلات را بگویند و خواهش کنیم به سطح وزارت خانه نیز برسانند.

مشرفی گفت :  در حال حاظر برگشت پول درست نیست و اجناس فروخته شده بعد از چند ماه به کارخانه  بر می گردد.

مشرفی ادامه داد : ارزش افزوده طبق قانون باید از مصرف کننده اخذ شود اما در کشور ما از یک طرف با واردات اجناس ارزان از چین و هند وارد می شود و در صورتی که در کشورهایی مثل آمریکا به کالاهای چینی ۲۸ تا ۹۱ درصد تعرفه می بندند ؛ که کالای تولید داخلشان دچار مشکل نشود اما در کشورما تعرفه کالاهای چینی ۸ تا ۱۶ درصد است و واردات با ارز مبادله ای صورت می گیرد ؛ در صورتی که کارخانه های ما با ارز آزاد کار می کنند ؛ پس بایستی جنس داخلی قیمت را کاهش دهد تا بتواند در بازار رقابت کند پس این ارزش افزوده عملا از تولید کننده گرفته می شوند نه مصرف کنند.

رئیس کارخانه شیر پگاه کرمان: واحدهای تولیدی کرمان یکی پس از دیگری تعطیل می شوند و این هشدار است

07

در ادامه محمد امیر محمدی رئیس کارخانه شیر پگاه کرمان نیز در رابطه با موارد مالیاتی گفت : در بحث مالیات آیا قانونی که در کرمان است ؛ در دیگر استان ها هم هست.

وی ادامه داد :  مالیات بر یک درصد آلایندگی در همه جا بر اساس فروش تولید آلاینده ای که بوده اخذ می شود اما در کرمان از کل تولید مالیات اخذ می گردد.

رئیس کارخانه شیر پگاه کرمان ادامه داد : در سال گذشته وزارت نیرو به آب منطقه ای اجازه داد که از شرکتها هر چقدر می خواهد پول بگیرد.

امیر محمدی ادامه داد :  مشکل دیگر در بحث تولید لبنیات این است که شیر نباید ارزش افزوده داشته باشد ؛ اما ارزش افزوده اعمال می شود.

رئیس کارخانه شیر پگاه کرمان بیان داشت :  از طرفی مصرف لبنیات در مردم کاهش پیدا کرده و باید فکری برای کاهش ارزش افزوده محصولات لبنیاتی و بسته بندی های مربوط به آنها بشود.

مدیر عامل شرکت دنده کار : ما در الفبای توسعه اقتصادی گیر کردیم

09

محمد عرب نژاد مدیر عامل شرکت دنده کار نیز گفت : وقتی تولید راه می افتد اگر کارهایش روتین باشد ؛ ما در الفبا کار هستیم و واحدهای کرمان یکی پس از دیگری تعطیل می شوند و این هشدار است و ما باید کارهایی انجام دهیم بحث راه اندازی تولید است.

وی ادامه داد : باید به واحدهای تولیدی کمک و امکانات دهند و چوب لای چرخ آنها نگزارند؛  پرونده مالیاتی من معلق مانده است و در حال حاضر با ۲۰۰ % در حال انجام کارها هستیم و مطالبه مالیات از این نوع تولید چیز بیخودی است.

عرب نژاد با اشاره به اینکه نظر من این است که خانه صنعت باید جلسات مکرری در این زمینه داشته باشد و مسئولین بیایند و ما درد دل هایمان را بگوییم ؛ تصریح کرد : من ۴ آیتم در حساب کتاب سالانه کارخانه تولیدی خود دارم , وقتی که ۴ آیتم را کنار هم قرار دهیم ما به یک مقدار منفی می رسیم .

وی افزود : ما در الفبای توسعه اقتصادی گیر کردیم ، توسعه اقتصادی نداشته باشیم تولید ناخالص ملی و ثروت افزایش نمی یابد در زمینه اقتصاد قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار این یکی از مشکلات تولید در داخل است.

مدیر انجمن توسعه صادرات سنگ های تزئینی استان کرمان : تغییرات رفتارهای سیاسی می توان تغییر توسعه اقتصاد داشت

04

محمد آیت الهی مدیر عامل انجمن توسعه صادرات سنگ های تزئینی استان کرمان نیز گفت : بزرگ تریم مشکلات ما در اقتصاد کشور است مشکلات ما در استان کرمان و در جزییات با دارایی و برق درگیر هستیم.

وی ادامه داد :  اگر تغییر ساختاری داشته باشیم نه با بانک درگیری خواهیم داشت و  نه در صادرات مشکلی پیش خواهد آمد ؛  پس در جهت پیشرفت مملکت حرکت می کنیم هر چه در مورد جزئیات صحبت کنیم به نتیجه نمیرسیم.

آیت الهی با اشاره به اینکه مشکل باید از بالا حل شود که تغییر ساختاری اقتصادی و فرهنگی است ، بیان داشت : مدیر تولید باید بداند برای مملکتی کار می کند که باید به اوج توسعه برسد.

وی افزود : اگر دارایی همیشه سپر جدی ما باشد که پول می گیرد و ما می خواهیم جلوی آن بایستیم همیشه با مشکل روبه رو هستیم.

عضو خانه صنعت و معدن کرمان تصریح کرد : در بخش دانشگاه و فرهنگی باید روابط بین المللی را توسعه دهیم ما شاخصه ی مقایسه ای نداریم وزارت اقتصاد و دارایی با کدام کشور مقایسه می شود و الگویی برای خودمان داریم و با تغییرات رفتارهای سیاسی می توان تغییر توسعه اقتصاد داشت.

مدیر عامل گروه صنعتی قطعه گستر سیرجان : مالیات بر ارزش افزوده سه ماه به سه ماه می رسد و کمر ما را خم می کند

محمد رضا نعمت الله مدیر عامل گروه صنعتی قطعه گستر سیرجان دیگر عضو خانه صنعت و معدن استان کرمان با اشاره به ممیزی های مالیاتی گفت : در تعیین ممیزی ها باید توجه شود که با یک آدم پولدار زالو صفت درگیر و روبه رو نیستید ؛ بلکه فردی که در حال ارائه ی اظهار نامه است یک تولید کننده است.

وی ادامه داد : ما تجهیزات معدنی برای کارخانجات می رسانیم این قطعه تا برود و پول آن بر گردد ۶ ماه طول می کشد ؛  اداره ی مالیات سر هر دوره مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات را مطالبه می کند.

نعمت اللهی افزود : م قرار شده ما از مشتری پول ۸ درصد مالیات ارزش افزود هرا بگیریم و به شما بدهیم و شما سر ۳ ماه جریمه می گیرید اگر پرداخت نشود.

وی تصریح کرد : مالیات بر ارزش افزوده سه ماه به سه ماه می رسد و کمر ما را خم می کند

رئیس کارخانه لاستیک سیرجان : کمبود نقدینگی نقطه کوری در برابر تولید است

10

محمد زنده روح کرمانی مدیر عامل کارخانه لاستیک سیرجان نیز گفت : قطعی برق در شهرک صنعتی سیرجان خیلی زیاد است .

وی در رابطه با بحث ارزش افزوده نیز بیان داشت : نقدینگی در دست مردم نیست ما جنس را به صورت اقساطی می فروشیم ولی چون فروش انجام شده باید در پایان فصل مالیات را پرداخت کنیم که کمر ما را می شکند ؛ پولی در مجموعه نمی آید و مالیات بر ارزش افزوده گرفته می شود.

رئیس کارخانه لاستیک سیرجان بیان کرد : بانکها کمتر از ۲۸ درصد وام نمی دهد ؛ کمبود نقدینگی نقطه کوری در برابر تولید است.

رئیس هیئت مدیره کارخانه درنشان : کارشناسان مالیاتی از روز اول می خواهند دفاتر را رد کنند

علی شیرازی رئیس هیئت مدیره کارخانه درنشان یکی دیگر از اعضای خانه صنعت و معدن استان کرمان نیز در این نشست گفت : ما در شهرک صنعتی ۲ کرمان تقریب به ۳۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که اگر الآن بررسی کنیم بیش از ۸۰ درصد واحدهای صنعتی یا تعطیل هستند یا در مرز تعطیلی هستند.

وی افزود : کسانی که دستی بر تولید دارند ؛ می دانند که واحدهایی که ۳۰ تا ۳۵ درصد تولید می کند و نمی تواند به تعهداتش عمل کنند ؛ و با توجه به مشکلاتی که در چند ساله اخیر واحدهای صنعتی با آن دست و پنجه نرم کردند ؛ هر کدام  از واحد ها که نقدینگی بیشتری داشتند بیشتر توانستند به تعهداتشان عمل کنند.

شیرازی با اشاره به اینکه سیری که واحدهای صنعتی در استان طی می کنند در آینده نزدیک تمام واحدهای صنعتی کوچک از رده خارج خواهند شد ؛ بیان داشت :  اکثر واحد های صنعتی در استان کرمان در حال حاضر  به مرز ۳۰ الی ۴۰ درصد  تولید رسیده اند و اگر به زیر ۲۰ درصد بروند تعطیل می شوند.

رئیس هیئت مدیره کارخانه درنشان بیان داشت : همه واحدهای صنعتی ماشین های از رده خارج شده را می خواهند تعمیر کنند و با مشکل نقدینگی مواجه هستند و مشکلات افزایش هزینه های آب ، برق، گاز را هم اضافه کنید.

وی ادامه داد : متاسفانه درآمد واحدهای صنعتی افزایش پیدا نکرده است ؛ بلکه کاهش تولید هم وجود داشته است و عکس بوده و هزینه طوری بوده که هر چه تلاش می شود نمی توان جبران شود.

شیرازی با اشاره به اینکه یارانه تولید صنعتی در سطح ملی  پرداخت نشده است ، خاطر نشان کرد : باید دولت چاره ای بیندیشد که کسانی که در بخش صنعت رفته اند با آورده خود و تسهیلات بانکی وارد صنعت شده اند ؛ آورده خوردشان و صنعت با تسهیلات بانکی قابل ادامه دادن نیست.

وی ادامه داد : عملا ما سیر قهقرایی داریم و دولت باید به صورت جدی به صحنه آید و کارگروهی مشخص شود که چرا این واحدهای تولیدی به سمت ورشکستگی رفته اند.

عضو خانه صنعت و معدن کرمان بیان داشت :  با توجه به کاهش بودجه های سطح کشور به سازمان مالیاتی تکلیف می شود که همه ساله نرخ رشد دریافتی نرخ سود دریافتی داشته است و در اینجا بخش صنعت است که مالیات سنگین را بپردازد.

وی افزود : اما سازمان مالیاتی باید با نگاه خوش بینانه و اعتمادانه به صنایع بنگرد ؛ متاسفانه کارشناسان مالیاتی با صنعت بیگانه اند و مدیران ما باید یک کلاس های آموزشی برای کارشناسان مالیاتی برگزار کنند.

شیرازی گفت : ما دفاتر را به صورت صادقانه به اداره مالیاتی تحویل می دهیم اما کارشناسان مالیاتی از روز اول می خواهند دفاتر را رد کنند.

رئیس انجمن معاون و فلزات استان کرمان : در حال حاضر معادن آهن قیمت یک سوم شده است

عبدالعظیم افزور رئیس انجمن معاون و فلزات استان کرمان گفت : ارکان تولید یکجا صنعت و کشاورزی معدن است و نگاه به کشاورزی در صورت افت خوب است و همه در حال کار هستند تا مشکل آنها حل شود .

وی ادامه داد :  در حال حاضر معادن آهن قیمت یک سوم شده است.

افزور با اشاره به اینکه اداره معادن چون در جریان است به خاطر تولید کم و مشکلات حقوق صنایع دولتی را ۶ ماهی معاف می کند ، بیان داشت : باید ارگانهای دیگر به غیر از معادن دولتی را هم از ورشستگی نجات دهند.

وی افزود : دیدی که به معادن هم دارند مانند بقیه ارکان تولید باشد تا بتوانند دوران سخت را بگذرانند تا از رکود در بیایند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب