پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:22:26 - پنجشنبه 21 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلوه ای از حماسه دوران دفاع مقدس درسومین همایش رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان رابر
گردهمای هزار نفری رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان رابر فرماندهان دوران دفاع مقدس به خاطره گویی در جهت رشادتهای شهدا و ایثارگری ها ، جلوه ای از حماسه دوران دفاع مقدس در ذهن ها تداعی کرد.

به گزارش “ صبح رابر“سومین همایش رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان رابر در جوار مقدس شهدای نخستین روستای شهیدپرور کشور با حضور سردار مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله، جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی و رزمندگان برگزار شد .

این گردهمای هزار نفری رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان رابر  فرماندهان دوران دفاع مقدس به خاطره گویی در جهت رشادتهای شهدا و ایثارگری ها ، جلوه ای از حماسه دوران دفاع مقدس در ذهن ها تداعی کرد.

 یادگاران دوران دفاع مقدس و یادآوران حماسه‌آفرینان با چفیه هایی بسیجی که به گردن داشتند بسیار از حاج قاسم کسی که آنچه را از دوران دفاع مقدس در پرتو مجاهدت به دست آورد، حفظ کرد و ارتقا بخشید، یاد کردند و در این مسیر، صدق و صفای سردار سلیمانی برای جانبازی و شهادت تحت امر ولایت الهی ولی‌فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به عنوان الگویی برای همه بیان کردند.

این رزمندگان دوران دفاع مقدس آمادگی خود را همانند گذشته در جهت حفظ و آرمانهای انقلاب ، شهدا و ولایت فقیه اعلام کردند و تحدیدی که متوجه اندیشه و خط امام باشد را ضمن بصیرت و دشمن شناسی در میدان عمل در نطفه خفه خواهند کرد همانند دوران هشت سال دفاع مقدس به فرمان امام مسلمین آماده جانفشانی خواهند بودو با شعارهای مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را اعلام داشتند و همچنان استوار و راسخ بر قله ولایتمداری و دفاع از تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند.

زائرین حرم ۷۰ شهید گلگون کفن در این برنامه که جمع کثیری از یادگاران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گرد هم آمده بودند با حضور در آرامگاه مطهر قبور شهدای روستای شاخص ایثارگری در کشور ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گلگون کفن این روستای شهید پرور کشوری ،با پیمان مجدد با آرمان های امام راحل ،مقام معظم رهبری و شهدا ، ضمن دیدار مجدد با یکدیگر حمایت همه جانبه خود را همچنان از انقلاب و آرمان های انقلاب در این برهه حساس از زمان که استکبار خارجی و داخلی سعی در منحرف نمودن افکار عمومی دارند اعلام داشتند.

نامور شمس الدینی  یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به خبرنگار ” صبح رابر” می گوید: این همایش در حقیقت یادآور خاطرات از جان گذشتگانی است که گوش به فرمان امامشان بودند تا فضیلتهای انقلاب امروز در ادامه راه ان مرد وارسته با فرماندهی حضرت امام خامنه ای ادامه یابد .

لطف اله شمس الدینی با ۸۴ ماه سابقه در جبهه به خبرنگار ” صبح رابر” می گوید : در عملیات والفجر ۴ در مریوان ارتفاع مشرف به شهر پنجوین عراق عملیات شروع شد .

وی ادامه داد: من در محور تخریب انجام وظیفه می کردم بعد از باز کردن محور همراه حاج قاسم شب تا صبح انگار که صحنه جنگی در کار نیست با آن حجم عظیم آتش دشمن این سردار بزرگ اسلام با تمام توان فقط به فکر انجام مأموریت بود وآنجا به یاد آن جمله امام علی (ع) که می فرمایند: المومن کل الجبل الراسخ، مؤمن مثل کوه استوار است . افتادم ایشان با خونسردی تمام فقط هدایت می کرد ، گلوله مثل باران می آمد ولی ایشان با همان خونسردی تمام هدایت عملیات را انجام می داد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در خاطره دیگری از شهدای گنجان شهید اکبر شمس الدینی می گوید: هر وقت با شهید اکبر برخورد داشتم یک تبسم خاصی بر چهره او حاکم بود ، برعکس یک روز به دیدن او رفتم، دیدم گریه می کند جریان را جویا شدم اول که نمی گفت با اسرا زیاد خلاصه تعریف کرد .

وی ادامه داد: دیشب یک خواب دیدم که امام حسین (ع) یک عطر به من داده توی دنیا همچنین عطری ندیدم و از این عطر زدم ، در حالی که وصیت نامه می نوشت گریه می کرد قبل از عملیات والفجر ۸ بود اومی گفت من در این عملیات شهید می شوم . ۱۰الی ۱۵ شهید رابر می آوردند دقیقاً همین طور شد .

امیر تیموری یکی دیگر از رزمندگان دوران دفاع مقدس  با بیان اینکه خدا لعنت کند کسانی که گفت در سال ۶۷ جنگ تمام شد ،جنگ تمام نشده بلکه تاکتیک دشمن عوض شده است گفت : با یک خانمی مصاحبه می کردند من می شنیدم نزدیک ۱۸ نفر از محارم او شهید شد صحبت شد چه انگیزه ای و حسی دارید ، گفت خیلی خوشحالم پرسیدند چرا خوشحالی گفت : در یک چیز با حضرت زینب (س) شریکم ،حضرت زینب ۱۸ نفر از محارمشان شهید شده ومن هم ۱۸ نفر از محارمم شهید شد .

وی ادامه داد:از او پرسیدند چه توقعی از نظام جمهوری اسلامی دارید ،گفت :هیچی توقعی ندارم و از او سؤال دیگری  پرسید که هر کس آنجا بود متحیر می شود ، گفت : خانم چه شما را می لرزاندو نگرانت می کند ، جواب داد:من از روستایمان خیلی کم به شهر می آیم وقتی به شهر می روم با مردهای بی خیال و زنان بدحجابی که در خیابان ها می بینم بدنم می لرزد و نگرانم می کند .

در پایان تصاویری از این همایش مشاهده کنید :

DSC00940 DSC00944 DSC00950 DSC00952 DSC00957 DSC00976 DSC00977 DSC00978 DSC00979 DSC00982 DSC00983 DSC00985 DSC00988 DSC00989 DSC00990 DSC00994 DSC00998 DSC01000 DSC01002 DSC01004 DSC01005 DSC01012 DSC01014 DSC01015 DSC01016 DSC01017 DSC01018 DSC01025 DSC01034 DSC01067 DSC01069 DSC01070 DSC01075 DSC01088 DSC01079

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب