پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:31:41 - دوشنبه 25 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در مذاکرات هسته ای نباید از خط قرمز ها عبور کرد
مراجع عظام تقلید قم با تاکید بر حفظ مذاکرات در محدوده هسته ای خواستار رعایت خطوط قرمز اصلی نظام توسط تیم هسته ای شدند و زیاده خواهی های غرب را عاملی برای شکست احتمالی مذاکرات عنوان کردند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ به لحظات حساس خود رسیده است و تنها کمتر از ۲ هفته تا پایان ضرب الاجل تعیین شده ۳۰ ژوئن(۱۰ تیر ماه) باقی مانده است،این در حالی است که برخی اخبار حاکی از آن است که مذاکرات روند کندی را طی می کند، با این وجود تیم مذاکره کننده هسته ای خود را مقید به زمان تعیین شده ندانسته و آمادگی خود را برای تمدید مهلت مذاکرات اعلام کرده است.

در داخل کشور اقشار مختلف جامعه و بزرگان نیز بارها در صحبت های خود عنوان کرده اند که تنها توافقی را قبول دارند که تمام خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب رعایت شده باشد .

مراجع تقلید و علما نیز در اظهار نظر های جداگانه ای اشاره ای به مذاکرات هسته ای داشته و خواستار تامین حقوق ملت ایران در این مذاکرات شده اند.

آیت الله علوی گرگانی: در مذاکرات هسته ای نباید از خط قرمز ها عبور کرد

آیت الله محمد علوی گرگانی  با اشاره به مسئله هسته ای کشومان  اظهار داشت: در مذاکرات هسته ای نباید از خط قرمز ها عبور کرد. عبور از خط قرمز ها استقلال انقلاب و اسلام را با خطر مواجه خواهد کرد و دولت به عنوان نماینده ملت باید در دفاع از استقلال این ملت کوشا باشد. مذاکرات باید در محدوده خودش باشد و خارج از محدوده هسته ای صحیح نیست.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته ای مطلب را تمام کردند و واقعا آنها دنبال بهانه هستند چنانچه در ایران و حتی در عراق دانشمندان آینده دار را می کشند که می بینید در عراق صدها دانشمند که آینده عراق را تضمین میکردند از بین بردند.

آیت الله مکارم شیرازی: غرب با ادعاهای تازه می خواهد توافق را به شکست بکشانند

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: ساده لوحی است تصور کنیم اگر توافقی حاصل شود این افزون طلب ها و زیاده خواه ها دست از سر ما بردارند؛ این مساله هم حل شود فردا مساله حقوق بشر و امثال آن را بهانه خواهند کرد.

وی افزود: تا تسلیم اینها نشویم، رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت نشناسیم و از حقوق بشر مد نظر آنها پیروی نکنیم آنها دست از سر ما برنمی دارند.

این مرجع تقلید ادامه داد: آنها با اصل نظام، عزت و استقلال ما که برای آنها و منافع شان مشکل آفرین شده، مشکل دارند، به همین خاطر است که تکفیری ها را حمایت می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: آنها می خواهند توافق را به شکست بکشانند، به همین دلیل هر روز یک خواسته و بهانه دیگر مطرح می کنند؛ بنابراین همه بدانند اگر توافق هم بشود زیاده خواهی اینها تمامی نخواهد داشت.

آیت الله نوری همدانی: تیم مذاکره کننده با اقتدار از عزت نظام اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کند

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: شما باید دشمن ظالم باشید، بار‌ها هم علما و مراجع و هم رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند طوری حرکت کنید که عزت اسلام را ببینند و نباید حرکتی صورت بگیرد که ضعف و ذلت ما را نشان دهد.

مرجع تقلید شیعیان در واکنش به زیاده‌خواهی‌های طرف غربی در بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان سؤال کرد: آنها می‌خواهند بدانند ما در مراکز تجهیزات نظامی چه داریم، مگر آن‌ها این اجازه را به دیگر کشور‌ها می‌دهند؟

استاد برجسته حوزه علمیه دانشمندان هسته‌ای را نورچشم و عزیزان ملت نامید و اظهار داشت: اینکه می‌خواهند با دانشمندان هسته‌ای ما مصاحبه کنند، مگر می‌گذارند ما با دانشمندان آن‌ها صحبت کنیم، از همین رو لازم است تیم مذاکره کننده با اقتدار از عزت نظام اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کند.

وی خطاب به تیم مذاکره کننده خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بار‌ها آمده است که دشمنان اسلام نه عهد و پیمان را در نظر دارند و نه خویشاوندی را؛ از همین رو با قدرت و عزت اسلامی باید سر میز مذاکره حاضر شوید، در برابر ظالمان مقتدر باشید و عزت و عظمت اسلام در نظرتان باشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی:غربی ها فهمیده اند ما به سلاح هسته ای نیاز نداریم

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: غربی‌ها فهمیده‌اند که نه مکتب ما اجازه می‌دهد که به سراغ سلاح کشتار جمعی برویم و نه ما نیاز به این سلاح داریم.

وی افزود: قدرت الهی گفته این کار را نکنید، ما هم هرگز نمی‌کنیم. دشمنان اگر می‌خواهند قدرت ما را بدانند باید به جنگ هشت ساله‌ای که علیه ما تحمیل کردند توجه کنند، آنها باید بفهمند که «هرگز نرمد شیر ز فریاد زنانه» هرگز ایران نه از غرب می‌ترسد، نه از صهیونیست هراسی دارد، اینها را باید بفهمند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب