پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:04:37 - چهارشنبه 27 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح مفتاح الجنه در ماه رمضان اجرا می شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت : امسال سعی داریم از۶ هزار خانواده تحت حمایت امداد در قالب “طرح مفتاح الجنه “سرکشی کنیم و از نیازهای آنان باخبر شویم.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  “آرمان کرمان” ؛ وحید میرزایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت : در ماه مبارک رمضان سال جاری سعی داریم ۱۱۰ هزار نفر خانواده محروم و تحت پوشش را سر سفره های افطار قرار دهیم.

وی گفت: ما توانستیم از طریق خیرین نیازهای اساسی را برای بچه های نیازمند مهیا کنیم و بیش از ۱۰۰ پایگاه در سطح استان آماده کردیم که بتوانند طرح “همیاران مولا” و جذب کمک های نقدی و غیر نقدی را در ماه مبارک براساس زمان کوتاه برای نیازمندان انجام و پوشش دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان ، با بیان اینکه ما هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه های متعددی در استان داریم ، ابراز داشت: ما امسال سعی داریم از  ۶ هزار خانواده تحت حمایت امداد در قالب طرح “مفتاح الجنه” سرکشی کنیم و از نیازهای آنان باخبر شویم زیرا تعدادی از این خانواده ها بسیار نیازمند هستند.

وی افزود: با مشارکت مردم دراین طرح معنوی می توان خیلی از نیازهای نیازمندان را رفع کرد، همچنان که مردم در سالهای گذشته حمایت خوبی از این طرح داشتند.

میرزایی عنوان کرد: در ماه مبارک امسال “حامی یابی” را در سطح شهر اجرا می کنیم و اکیپ هایی نیز به همین منظور به تهران به مراکز تولیدی و مساجد فرستادیم.

وی ابراز داشت: ما یتیمی نداریم که بدون حامی باشد ولی عمده آنها مشکل سوء تغذیه و هزینه های آموزشی سنگین دارند که باید پرداخت شود و حتی بعضی از این بچه ها از نعمت پدر و مادر نیز محروم هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: در ماه مبارک امسال علاوه بر طرح “حامی یابی” برای ایتام کمک های مردمی را جمع آوری می کنیم و همراه با سبد غذایی درب منزل نیازمندان می رسانیم.

وی با بیان اینکه اینها جزو برنامه های ما در ماه مبارک است ، اذعان داشت: امسال تمامی خانواده های تحت پوشش این کمیته در برابر سیل ، آتش سوزی و زلزله تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند و این کار ارزشمندی است که برای این خانواده ها انجام شده ، چون استان ما یک استان حادثه خیز است .

میرزایی تصریح کرد: در سال گذشته برای نخستین بار در کشور از طریق شرکت شهرک های صنعتی با کارفرمایان تعامل برقرار کرده و ۶۰۰ نفر با بسته های حمایتی که امداد در اختیار کارفرما قرار داد، جذب بازار کار شدند.

وی به تفاهم نامه بین کمیته امداد ، بانک مرکزی وبهزیستی اشاره کرد و گفت: با این هدف کمتیه امداد به دنبال این است که در قالب در قالب ارائه تسهیلات برای کارفرما، زمینه جذب و به کارگیری افراد تحت پوشش را در مراکز اقتصادی، تولیدی و خدماتی فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه ماه رمضان بستر مناسبی است تا از توانمندیهای مردم برای حامیان تحت پوشش استفاده کنیم افزود: در بحث مسکن و جهیزیه حدود ۶ هزار پرونده جهیزیه پشت نوبت داریم که متاسفانه نتوانستیم اعتبارات جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث مسکن امسال بودجه و اعتباری در کشور تخصیص یافته که بزودی محقق می شود، عنوان کرد:  اعلام کرده ایم هرمقدار تامین اعتبار شود، آمادگی جذب داریم تا در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

میرزایی همچنین از کلیه خبرنگاران و اصحاب رسانه به خاطر یاوران حوزه طلاع رسانی به موقع که باعث انگیزه خدمت رسانی مردم در سطح استان می شود قدردانی به عمل آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ حامی در طرح های مختلف جذب کردیم و “طرح شفا” را برای حامی یابی به منظور تامین هزینه های درمان بیماران صعب العلاج اجرای می کنیم و در این زمینه نیازمندان زیادی در استان وجود دارد.

/انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب