پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:29:07 - دوشنبه 1 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیام مهم “طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای” ایستادگی ملت در مقابل زیادی خواهی و زورگویی استکبار جهانی است
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: پیام مهم “طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای” ایستادگی ملت در مقابل زیادی خواهی و زورگویی استکبار جهانی است

 علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با “ صبح رابر“ در رابطه تصویب ” طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای ” گفت : این طرح به منظور حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای برای حفظ حقوق حقه ی ملت ایران تصویب شد.

 “طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای” در چارچوب شورای امنیت ملی است

نماینده مردم رابر در مجلس با بیان اینکه بر اساس این طرح کلیه تحریم‌ها باید به طور یکجا لغو شوند، تصریح کرد: این طرح در چارچوب شورای عالی امنیت ملی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای بوده و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان هسته ای ممنوع است.

وی با اشاره به تبصره های این طرح ابراز کرد: بر اساس اصول ۷۷  و۱۲۵ قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید جهت تصویب با قانون اساسی و مصوبات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

منظری توکلی در ادامه تاکید کرد: وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس هر شش ماه یکبار گزارش روند حسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: این طرح به منظور حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای در راستای جلوگیری از تضیع حقوق هسته ای ملت ایران تصویب رسید .

بر اساس این طرح باید خطوط قرمز نظام در توافق بین ایران و ۵+۱ رعایت شوند

وی تأکید کرد : بر اساس این طرح باید خطوط قرمز نظام در توافق بین ایران و ۵+۱ رعایت شوند، دسترسی به اماکن نظامی ، امنیتی وحساس غیر هسته ای ، اسناد و دانشمندان  هسته ای ممنوع است و همچنین تحقیق و توسعه برای کسب دانش فن آوری صلح آمیز هسته ای هیچ محدودیتی ندارد .

منظری توکلی پیام مهم این طرح را ایستادگی ملت در مقابل زیادی خواهی و زورگویی استکبار جهانی و ادامه راه شهیدان و امام راحل عظیم الشأن به رهبری حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی) دانست.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب