پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:53:44 - چهارشنبه 3 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روزه داری در دمای بیش از ۶۰ درجه در گرمترین نقطه جهان
مردم کویر استان کرمان با وجود گرمای طاقت فرسا مشتاقانه برای حضور در ماه میهمانی خداوند حضور پیدا می کنند.

به گزارش صبح رابر” به نقل از ” کرمان۱۴۰۰” ؛ منطقه گندم بریان در ۸۰ کیلومتری شهر شهداد در استان کرمان واقع شده است و به دلیل گرمای بسیار زیاد هوا حیاتی در آن وجود ندارد و گرمترین نقطه روی زمین محسوب می‌شود.

در تابستان دمای آن به ۷۱ درجه سانتی گراد می رسد که حضور روزانه در این نقطه زمین غیر ممکن است و تنها در زمستان و اوایل بهار می‌توان از این دشت سوخته بازدید کرد.

 

چند سالی است که ماه مبارک رمضان با فصل تابستان مقارن ‌می شود و این موضوع باعث شده تا انجام این فریضه الهی با سختی هایی همراه باشد که به شیرینی و لذت آن بیفزاید.

 

روزه داری در این روزهای گرم تابستان حال وهوای خاصی دارد؛ از عطش بر سر سفره های افطار گرفته تا لحظه شماری برای شنیدن ندای ملکوتی اذان ، مردم روزه دار کویر کرمان هم با وجود گرمای بیش از ۶۰ درجه ای مشتاق برای حضور در میهمانی ماه خدا هستند.

 

امام صادق(ع) می‌فرماید: هر کس که در روز گرم (تابستان) برای رضای خدا روزه بگیرد و دچار تشنگی شود، خداوند بزرگ هزار فرشته را می‌گمارد تا چهره او را نوازش داده و به سعادت دنیا و آخرت بشارت دهند.

 

مردم گرمترین شهر دنیا با وجود دمای بالای هوا به انجام این فریضه الهی می پردازند در شهری که به گندم بریان شهرت دارد و دمای هوای آن هر ساله با آغاز فصل تابستان رفته رفته افزایش می یابد و به قول مردمان شهرهای کویری دمای هوا ” خرماپز ” می شود و هیچ موجود زنده ای در این فصل از سال قادر به زندگی در این مناطق نیست.

انتهای پیام/

  1. mahdi   تیر ۱۲, ۱۳۹۴  

    شهری به نام گندم بریان وجود ندارد که مردم آن روزه بگیرند گندم بریان نام ناحیه بیابانی در شهرستان شهداد می باشد که خودتان در متن اشاره کردید که در این نقطه حیات وجود ندارد لطفا برای نوشتن فکر کنید واز روی احساسات والهامات درونی ننویسید.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب