پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:32:23 - جمعه 5 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجاب را قبل از بلوغ به فرزندانمان بیاموزیم
حجاب را قبل از بلوغ به فرزندانمان بیاموزیم یک کارشناس قرآنی گفت: کشورهای غربی تا قبل از سن هفت سالگی به آموزش کودکان می پردازند اما متاسفانه درایران بعد از اینکه فرزندان به بلوغ رسیدند شروع به آموزش مسائل دینی و حجاب می کنند و این لزوم آموزش حجاب به کودکان قبل از …

به گزارش ” صبح رابر” عفت ابوالحیدری در گفتگو با زنان کویر در رابطه با لزوم پوشش دختران از کودکی گفت: مسئله حجاب موضوعی نیست که فقط از دوران بلوغ به آن اهمیت دهیم .

این کارشناس قرآنی ادامه داد: حضرت رقیه (س) به عنوان یک الگو برای دختران جامعه ی اسلامی در سن سه سالگی حجابش را رعایت می کرد، حتی در روز عاشورا بیشترین دغدغه ایی که داشت مسئله ی حجاب بود.

ابوالحیدری تاکید کرد: باید از حضرت رقیه (س) به عنوان الگوی دختران مسلمان سرمشق بگیریم و کودکانمان عادت دهیم که قبل از سن بلوغ به فکر حجابشان باشند.

این مدرس کانون های قرآنی افزود: مسئله ی حجاب در دوران کودکی برای فرزندان براحتی قابل پذیرش است و می توان فرزندان را در این دوران مانوس و پایبند به حجاب کرد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه ی حجاب نباید افراط و یا تفریط کرد؛ بعضی از والدین در صدد هستند که در دوران کودکی چادرهای سنگین بر سر کودکانشان کنند و یا سختگیریهای بیش از حد دارند که همین امر موجب دلزدگی کودک از حجاب خواهد شد.

ابوالحیدری با اشاره به انتخاب حجاب زیبا برای کودکان اظهار داشت: والدین موظف هستند که به سلیقه ی کودک در بحث حجاب احترام بگذارند و کمک کنند تا فرزند رنگ، لطافت و زیبایی حجابش رو خود او برگزیند.

این مدرس کانون های قرآنی عنوان کرد: باید در زمینه حجاب فرزندان به گونه ایی عمل کرد که فرزند خود تشخیص دهد که باید در مقابل نامحرم عفاف و حجاب خود را رعایت کند.

وی در پایان گفت : کشورهای غربی تا قبل از سن هفت سالگی به آموزش کودکان می پردازند اما متاسفانه درایران بعد از اینکه فرزندان به بلوغ رسیدند شروع به آموزش مسائل دینی و حجاب می کنند و این لزوم آموزش حجاب به کودکان قبل از سن بلوغ را پررنگ تر می کند.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب