پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:15:54 - شنبه 6 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گاز رسانی به ۱۶ شهر و ۲۴۴ روستا در آینده ای نزدیک /بزودی شهرهای جنوبی کرمان نیز گازدار خواهند شد
گازرسانی به ۱۶ شهر و ۲۴۴ روستا افزون بر ۱۰۹ هزار خانوار آغاز و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ” صبح رابر”به نقل از  “آرمان کرمان”، محمدعلی ودیعتی طی گفتگویی اختصاصی با خبرنگار آرمان کرمان اظهار داشت: شتاب گازرسانی در استان کرمان با تحقق بند “ق”  تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۴ (بیع متقابل) که از محل صرفه جویی وفرآورده های نفتی هزینه گازرسانی به ۱۶ شهر و ۲۴۴ روستا افزون بر ۱۰۹ هزار خانوار می شود آغاز و در  آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: ازاین شهرها می توان به گلباف، راین، بم، دهج، جوزم ، هجتک، گلزار، کهنوج، رودبار، جیرفت، عنبرآباد، دوساری، ارزوئیه، مردهک  اشاره کرد که عملیات طراحی و اجرایی آنها بزودی آغاز می شود .
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ابراز داشت: ۲۴۴ روستا در شهرهای مختلف استان می باشد که  جهت گازرسانی به آنها بایستی ۲۴۷  هزار و ۹۴۰ متر خط فولادی انتقال ، ۱۴۵  هزار خط تغذیه فولادی و ۶۸۱  هزار متر شبکه توزیع پلی اتیلن اجرا تا تعداد ۸۷ هزار خانوار این شهرها پس از اجرای خطوط شبکه های مورد نظر در آینده نزدیک با توجه به تخصیص بودجه و اعتبار و همکاری مردم و مسئولین مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: برای گازرسانی ۲۴۴ روستا نیاز به ۱۸۶ هزار متر خط تغذیه فولادی و ۶۶۳ هزار متر شبکه توزیع پلی اتیلن و نصب ایستگاه های مورد نظر داریم  تا ۲۲ هزار خانوار این روستاها در آینده نزدیک با توجه به تخصیص اعتبار و همکاری مردم و مسئولین از نعمت گاز برخوردار شوند.
ودیعتی با بیان اینکه بعضی ازاین روستاها در مرحله طراحی و بعضی از این روستاها انتخاب پیمانکار در شروع عملیات می باشد، عنوان کرد: با توجه به برنامه زمان بندی شده و تهیه مصالح و تجهیزات، عملیات اجرایی آنها آغاز  خواهد شد و  در شهرها نیز به همین صورت خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: با همتی که در عرصه وزارت نفت و شرکت گاز و جلسات متعدد و مکرر پیرامون اجرای پروژه های مذکور انجام می گردد،  تلاش می شود که کارکنان شرکت گاز استان شاهد توسعه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی و صنایع استان باشند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان کرمان ۴۰ شهر و ۵۶۹ روستا از نعمت گاز  طبیعی برخوردارند، اظهار داشت: تعداد ۷۳ جایگاه سوختCNG  و ۵۷۴ صنعت استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند .
ودیعتی با بیان اینکه ۱۶ شهر  از جمله: جیرفت، عنبرآباد ، دهج، جوزم، هجتک، ارزوئیه، درب بهشت ، هنزاء و رودبار در دست انجام طرح هستند، عنوان کرد: شهرهایی  همچون  بم، گلزار ، گلباف، راین نیز هم اکنون عملیات اجرایی آنان انجام و طی سال جاری مورد بهره برداری قرار خحواهند رگرفتمی شود.
وی گفت: هم اکنون در استان کرمان بالغ بر ۴۲۹ هزار خانوار مصرف کننده گاز طبیعی هستند و ضریب نفوذ گاز در استان کرمان ۵۴ درصد است.
ودیعتی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سالجاری در استان کرمان تعداد ۳ هزار و  ۴۷۰ انشعاب نصب شده و ۳ هزار و  ۸۸۰ مشترک جدید به سیستم گاز اضافه شده است، بیان داشت: ۳۳ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه انجام  شده  و در حال حاضر مصرف میانگین روزانه ۱۰۵ میلیون مترمعکب می باشد.
وی ابرازداشت: تاکنون در استان کرمان ۱۶۵۰ کیلومتر خط انتقال گاز با ۱۱ هزار کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجرا شده که با جمعیتی افزون بر ۵/۱ میلیون نفر از استان کرمان مصرف کننده گاز طبیعی هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در پایان از مردم فهیم کرمان  خواست تا در همکاری ، توسعه و آبادانی استان سهیم باشند. در ضمن شماره تلفن ۳۲۲۳۹۶۸۵ (۰۳۴) روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان آماده دریافت نقطه نظرات ، پیشنهادات و انتقادات همشهریان استان کرمان می باشد. پست امداد و اتفاقات استان به شماره ۱۹۴ به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیل آماده خدمت رسانی به مردم است.
لازم به ذکر است مشترکین محترم می توانند جهت پرداخت گازبهای خود از طریق دستگاه های خودپرداز و یا سامانه پیامکی پیام کوتاه به شماره  ۱۰۰۰۳۴۱۱۹۴ و درگاه الکترونیکی  info@nigc_kerman.ir  اقدام نمایند.
ضمنا تلفن گویای شرکت به شماره: ۳۳۲۳۹۶۸۵ (۰۳۴) آماده دریافت پیشنهادات ، انتقادات و نقطه نظرات همشهریان می باشد و جهت رفاه حال مشترکین محترم و جلوگیری از صرف انرژی و وقت  این شرکت با ۷۲ دفتر پیشخوان در سطح استان کرمان قرارداد منعقد نموده تا شهروندان عزیز، خدمات شرکت گاز استان کرمان را از طریق دفاتر مذکور دریافت نمایند.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب