پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:39:59 - شنبه 6 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در واحد صنایع تبدیلی تا پایان مردادماه اعطا می‌شود
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان گفت : به هرکدام از طرح‌های کوچک و زودبازده و یا طرح‌های بزرگ‌تر در عرصه های تبدیلی ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات تا پایان مردادماه اعطا می‌شود، تا سقف یک میلیارد تومان وام اعطاء می شود.

به گزارش “ صبح رابر“سرهنگ حجت الله پاداش در نشست شورای اداری شهرستان رابر با تشریح اهداف بسیج سازندگی و ارائه گزارش عملکرد گفت : بسیج سازندگی در سال ۷۹ با نگاه مقام معظم رهبری و رویکرداستفاده از تفکر بسیجی بعد از ادغام وزارتخانه های جهاد سازندگی و کشاورزی ، بسیج سازندگی تشکیل شد .

IMG_2817

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: عمده برنامه ها در راستای محرومیت زدایی در عرصه های کشاورزی است .

وی با بیان اینکه از سال ۸۹ تا ۹۳بالغ بر۱۵۷پروژه را با دستگاههای مختلف دولتی با هزینه‌ای بیش از۷میلیارد تومان در حوزه محرومیت زدایی عمرانی اجرا کرده ایم، گفت: ازجمله این طرح‌ها ایجاد مراکز بهداشتی، خانه عالم،مقبره شهدا، مرمت و بازسازی حسینیه‌ها و مدارس بوده است.

پاداش با بیان اینکه تسهیلات ۱۶ و ۱۸ درصدی در دو بخش صنایع تولیدی و صنایع تبدیلی در عرصه‌های مختلف به متقاضیان از حوزه های مقاومت بسیج پرداخت می‌شود افزود: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله(ع) کرمان با اشاره به اینکه این تسهیلات شامل طرح‌های کوچک و بزرگ تولیدی در منطقه می‌شود تصریح کرد: این تسهیلات از سوی بانک مهر اقتصاد به بسیجیانی که در عرصه‌های تولیدی صاحب ایده باشند پس از بررسی‌های بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله(ع) پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی کارهای فراوانی انجام داده است گفت: ۲۰۰ میلیارد اعتبار در سال ۹۲ توسط سازمان در کرمان جذب و در ۱۳ عرصه اقتصادی سرمایه گذاری شد.

مسئول بسیج سازندگی کرمان از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی در سال ۹۳ ا عزام اکیپ ها ی پزشکی در دانشگاه و خدمات پزشکی عمومی و تخصصی شامل چشم پزشکی، دندان پزشکی، آزمایشگاه و پزشکی عمومی ذکر کرد.

IMG_2819

این مقام مسئول  شاخص پروژه‌های در دست پی‌گیری در سال ۹۴ این نهاد را تکمیل مرکز شماره ۳بهداشت کهنوج، تکمیل شبستان مصلی سیرجان، تکمیل مرکز بهداشتی درمانی رمشک در قلعه گنج و بازسازی و مرمت موزه دفاع مقدس کرمان ذکر کرد.

پاداش بیان داشت: رویکرد سال جاری بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی، توجه جدی به صنایع کوچک و تبدیلی است و این کار را از طریق واگذاری به بسیجیان دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: گروه جهادی و هجرت استان به عنوان اردوهای جهادی وارد کار می شود الگوههای حلقه های صالحین در بحث اقتصادی و با توجه به نگاه درون مقام معظم رهبری مطالبی را مطرح نمود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان اشاره ای در بحث ظرفیت های کشور و سرمایه های انسانی داشت و افزود : همسایگی با ۱۵ کشور بحث بازار داخلی، مقام معظم رهبری در رابطه با چالشهای اقتصاد مقاومتی فرمودند بحث سطی نگریستن ، دست برداشتن از اصول تردید در تواناییها درونی کشوراز چالشهایی اقتصاد مقاومتی است.

IMG_2816

وی عنوان کرد : از راحت طلبی و سهل انگاری دوری کنیم مسئولین با نگاه مدیریتی سازش را جاری کنند ،در منویات با همدلی و همزبانی ان شالله بتوانیم موفقیتی داشته باشیم .

پاداش با بیان اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی که از تسهیلات برخوردار می‌شوند شامل پرورش مرغ بومی محلی ، پرورش شتر مرغ ، صنایع دستی بافندگی ریسندگی ، پرورش قارچ ، پرورش آبزیان ،زنبورداری ، اصلاح باغات ، قالیبافی، تولید گیاهان داروئی، در بحث کم آبی کشت زغفران ، زیره ، گلاب ،تولید کود ورمی کمپوست ، علوفه های هیدرولیک عنوان کرد: به هرکدام از طرح‌های کوچک و زودبازده و یا طرح‌های بزرگ‌تر در عرصه های تبدیلی ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات تا پایان مردادماه اعطا می‌شود، تا سقف یک میلیارد تومان وام اعطاء می شود.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها در ۱۳ عرصه شامل‌ پرورش ماکیان، ماهی، زنبورداری، دام سبک و سنگین، صنایع تبدیلی، گیاهان داروئی ، پرورش قارچ‌، زعفران و … است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان ابراز داشت: بازدید فرمانده ناحیه از طرح‌های اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان، افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی یک روزه را در دستور کار داریم.

این مقام مسئول در پایان در خصوص سرمایه گذاری با نگاهی نو و رویکردی جدید افزود: صنایع تبدیلی به برنامه‌ ما اضافه شده و واگذاری دستگاه های تبدیلی در دستور کار ما قرار دارد که ان‌شاءالله همکاران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی هر کدام متناسب با حوزه کاری خودشان باید همکاری لازم نسبت به اطلاع رسانی و جذب جوانان که قصد اشتغال دارند را داشته باشند.

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب