پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:14:21 - چهارشنبه 10 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران با ۲۳درصدکاربر تلگرام در یک ماه حائز رتبه اول الکسا + سند
در حال حاضر ایران رتبه اول استفاده از تلگرام در الکسا را داراست در حالی که صاحب امتیاز این نرم افزار در رتبه دوم قرار دارد، باید از مسئولین پرسید چرا بحث سواد رسانه ای به صورت فراگیر مطرح نمی شود؟

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از” آرمان کرمان” ،پیام‌ رسان تلگرام یک پیام‌ رسان چندسکویی است که چند صباحی مردم ایران با آن آشنا شده اند. کاربران تلگرام می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد و در یک کلام هر چیزی که دلشان خواست تبادل کنند. کاربران نرم افزار امکان تبادل پیام، عکس، ویدیو و فایل تا حجم ۱٬۵ گیگابایت را دارند.

پس از آنکه اپلیکیشن «وی چت» در ایران فیلتر شد، ایرانی ها که از این شبکه ها به ظاهر راضی بودند فورا به دیگر نرم اپلیکیشن ها کوچ کردند تا جایگزین مناسبی برای نرم افزار فیلتر شده وی چت بیابند و در این رهگذر، روز به روز بر شمار کاربران ایرانی برخی اپلیکیشن های اجتماعی ها افزوده شد. بعد از وی چت قرعه به نام وایبر افتاد و ایرانی ها با یک کوچ وسیع به سمت وایبر حرکت کردند. اما بعد از یک مدت حدودا یک ساله و بروز برخی مشکلات از قبیل کندی سرعت و لو رفتن مسئول و توسعه دهنده اسرائیلی آن و همچنین امنیت بسیار پایین این اپلیکیشن به یک باره کاربران آن از ۱۹ درصد به ۸ درصد تقلیل پیدا کرد و ایران از رتبه اول دنیا به رتبه دوم دنیا رسید و این نشان دهنده کوچ و یا به اصطلاح ییلاق قشلاق ایرانی ها بود به سوی یک نرم افزار دیگر.

telgram1

اگر نگاهی به سایت الکسا بیاندازیم متوجه می شویم که در بین این نرم افزارها ، نرم افزار تلگرام با رشد فزاینده ای در حال حرکت است و روزانه بر تعداد کاربران آن افزوده میشود. در حال حاضر ایران رتبه اول با تعداد کاربر نزدیک به ۲۳ درصد از کل کاربران تلگرام را داراست. این نرم افزار که روسی است و در کمال تعجب در روسیه با جمعیت ۱۴۵ میلیونی در رتبه دوم قرار دارد. حال باید از مسئولین پرسید که  تا کی باید نظاره گر کوچ ماهانه و یا فصلی ایرانی ها باشیم؟ چرا بحث سواد رسانه ای به صورت فراگیر مطرح نمی شود؟ چرا اپلیکیشن های ایرانی اجازه تبلیغ در رسانه ملی ندارند؟ چرا با وجو د شایعه ایرانی بودن تلگرام کسی واکنشی نشان نداد و تکذیب نکرد؟

telegram2

مرتضی کارآموزیان(کارشناس فضای مجازی و رسانه)

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب