پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:37:18 - پنجشنبه 11 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امروز بزرگترین تهدید ما، تهدید جنگ نرم است/جنگ ما، جنگ عقیده هاست و مرز جغرافیایی نمی شناسد
مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت:امروز بزرگترین تهدید ما، تهدید نرم است ،این تهدید یعنی دشمن به جای اینکه ما را از لحاظ فیزیکی مورد هدف قرار دهد از لحاظ فکر ، اندیشه ، باور و اعتقاد مورد هد ف قرار داده ا ست

به گزارش ” صبح رابر” منصور الهی مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم افتتاحیه منطقه گردشگری تعالی بخش  امامزاده سید مرتضی ضمن تبریک ولادت با سعادت تنهاترین سردار، دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد : افتتاحیه برنامه منطقه گردشگری سید مرتضی با اقدامات فرهنگی که در ایام سال دنبال می کند ادامه می یابد .

وی افزود: در راستای برنامه ریزی برای منطقه گردشگری تعالی بخش در سطح استان کرمان چهار نقطه و تفرجگاه را برنامه ریزی کردیم برای مقابله با آسیب های فرهنگی که امروز در جامعه ما به عنوان یک هجوم ناجوانمردانه تلاش می کند تا   فکر و باور ،احساس و عواطف جامعه ما را تغییر رفتار دهد.

امروز بزرگترین تهدید ما، تهدید جنگ نرم است

مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در این مناطق باید اقدامات فرهنگی برای مقابله با این تهدیدات انجام شود؛ گفت : یکی از مناطقی که با همکاری نهادهای فرهنگی شهرستانها از جمله مسئولین شهرستان رابر و بافت در این منطقه انجام می شود این است که  به گردشگرانی که در این منطقه حضور پیدا می کنند بخش هایی از آسیب های اجتماعی فرهنگی که متوجه زندگی اجتماعی جوانان آنهاست ،گوشزد کنیم .

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه در حقیقت وظیفه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی را به عهده دارد اذعان داشت : همیشه وظیفه شان این نیست که بنشینند ، آماده باشند و سلاح به دست بگیرند، با اقدام سخت افرازی با دشمن بجنگند.

الهی گفت :  بنا به توصیه و نگرش حضرت آیت الله خامنه ای ( مد ظله ) امام مسلمین امروز بزرگترین تهدید ما، تهدید نرم است .تهدید نرم یعنی دشمن به جای اینکه ما از لحاظ فیزیکی مورد هدف قرار دهد از لحاظ فکر ، اندیشه ، باور و اعتقاد مورد هد ف قرار داده است .

وی ادامه داد : جوانان ما را با استفاده از ابزار های نرم ، ابزارهایی که ظاهراً خطرناک نیستند مورد هجوم قرار داده است، امروز به جای اینکه جسم ما را مانند شهدای عزیز و جانبازان مورد هدف قرار دهد و جان ما را در حقیقت مورد هجوم قرار دهد فکر، ذهن و باور ما را هدف قرار داده است .

الهی با بیان اینکه سلاح دشمن و تجهیزات دشمن تغییر کرده است، افزود: ما هم بر اساس وظیفه ای که احساس می کنیم در دفاع از گفتمان امام ،گفتمان  اسلام انقلابی مان و اسلام سیاسی که امروز جهان را در می نوردد و دنیا را متعجب کرده است بایستی با روش خودش با آن بجنگیم .

اقداماتی که رنگ و لعاب و جذاب دارد  اعتقادات، باور قلبی و دینی را از ما می گیرد

وی با بیان اینکه امروز جنگیدن ما با همان ابزار هایست که دشمن با ما می جنگد، اضافه کرد : امروز دشمن با ماهواره و از طریق شبکه های اجتماعی ، تبلیغات و عملیات روانی با ما می جنگد ،دراین هجوم و حرکت ناجوانمردانه که مقام معظم رهبری از آن به ناتوی فرهنگی یاد و تعبیر می کنند در حقیقت تلفات ظاهری ندارد.

IMG_2973

الهی با اشاره به اینکه در این جنگ مجروح ، کشته و جانباز نداریم ،گفت : امروز بیشتر ما در این جنگ به اسارت می رویم و در اسارت دشمن قرار می گیریم ،اما در این اسارت هم در حقیقت ما را در محاصره سیم های خاردار قرار نداده است ، ما را در چهار دیواری زندان قرار نداده است و مانند اسرا یمان در دفاع مقدس شلاق نمی زند   با اقداماتی که رنگ و لعاب دارد و جذاب است اعتقادات، باور قلبی و دینی را از ما می گیرد و سست می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : ما به کمک مسئولین و نهادهای مختلف در تلاشیم در طول سال برنامه های فرهنگی متنوع و جُنگ های شادی را که در حقیقت معرف مبانی انقلاب و ارزشهای اسلامی باشد برگزار کنیم تا گردشگران در این منطقه بدانند که دشمن در جهت تغییر رفتار آنها چه برنامه هایی دارد.

وی با بیان اینکه علم ، تکنولوژی و مدرنیته برای زندگی بشر بد نیست ،نمی خواهیم بگوییم آنچه که علم امروز برای ما به ارمغان آورده نبایداز آن استفاده کرد ، تصریح کرد: این علم و تکنولوژی که امروز در دستان همه ماست اگر برای زندگی اجتماعی درست صحیح و عالمانه   مورد استفاده قرار نگیرد ،زندگی اسلامی ، اجتماعی ،سنتی و ارزشی ما را دچار چالش و نگرانی   می کند.

مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان از چالش های زندگی اسلامی به افزایش آمار طلاق در جامعه ،کم رنگ شدن احترام به بزرگترها ، و کم رنگ شدن صله ارحام نام برد و افزود : جنگ نرم باور ما را نسبت به گفتمانی که امام باهمراهی و همفکری شهدا و روحانیت عزیز بستر سازی کرد دچارتردید و انحراف کرد   .

وی ادامه داد: به جوانان در اینگونه برنامه ها و تجمعات بگوییم که مراقب تهدیدها و آسیب های جنگ نرم و ابزارهای نرم افراری که در زندگی مورد استفاده ماست باشیم.

الهی با بیان اینکه امروزه ابزارهایی مختلفی در جامعه ما وجود دارد، گوشی هایی که حتی در دست کم سن سال ترین بچه های وجود دارد گفت : وقتی به جلسه مهمانی می رویم همه مشغول این ابزاریم که به ما اجازه نمی دهد احوالپرسی و درد دل کنیم و جالب اینکه مخاطبین و مراودین ما دراین رفتار فرهنگی کنار ما نیستند در خانه در مجلس مهمانی ما نیستند در شهر دیگری در خوابگاه، مدرسه ، خیابان، اداره و در یک شهر و کشور دیگر هستند این ها برای جامعه ما آسیب است.

وی با بیان اینکه جامعه سنتی، ارزشی، اعتقادی و انقلابی که فرهنگ های مختلفی در زندگی ما وجود دارد با این ابزار ها مورد تهدید است عنوان کرد : دشمن امروزبرای سرگرم کردن آحاد جامعه ما ابزارهایی آورده که ظاهرا مشکلی ندارد و در خانه ی هر کدام از ما امروز به غیر از ابزار های فرهنگی تجهیزات مدرن وارتباطی یک ابزاری دیگری هست البته در گذشته هم بوده اما ما خیلی دل چسپش نبودیم آن ابزار به اسم ” قلیان” است .

دشمنان اصیل انقلاب در تلاش اند ما را در زندگی سرگرم کنند

مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امروز وقتی آسیب استفاده از قلیان در زندگی ما درست ،منطقی  ارزیابی و بررسی می شود می بینیم که بدترین موادی که انسان زشت می بیند و خجالت دارد ،مصرف کند در این توتون های با طعم میوه جات در اختیار قرار می دهند واستفاده می کنند وظاهرا ً هم لذت می برند و ادامه داد: اما نمی دانیم این وسیله و ابزار چقدر در روح روان ما تأثیر منفی دارد حالا جدا از مواد مخدر روان گردان ،مواد مخدر صنعتی و سنتی اینها جای خود دارد .

الهی با بیان اینکه ما رو در روی تهدیدات عظیمی هستیم ،خاطر نشان کرد : باید بدانیم تکلیفان دراین برهه ی زمان اینکه هوشیار باشیم که دشمنان انقلاب اصیل ما در تلاش اند به نحوی ما را در زندگی سرگرم کنند ، متوجه باشیم در دنیا چه می گذرد ، چه بر سر   مسلمان ها در سراسر جهان می آید ، بر سر دین وارزشهای ،گفتمان انقلاب ما و ارزشهای شهدایمان چه می آید . آنها می خواهند ما اینها را فراموش کنیم و از یادمان برود.IMG_2942

وی تصریح کرد : ما هشت سال مقاومت کردیم و عزیزترین جوانان مان را تقدیم کردیم تا ارزشهایمان را حفظ بکنیم، ما نجنگیدیم که مرزهایمان حفظ بماند ، ما برای حفظ مرزهای عقیده جنگیدیم .

الهی با بیان اینکه در همه وصیت نامه های شهدا اصرار بر این مسئله داشتند، که ارزشهایمان حفظ شود ، افزود : برای حفظ حجاب اسلامی ، وحدت همدلی در دین و در ارزشهای اسلامی و برای حفظ اسلام و حفظ مبانی دین شهید دادیم ، وگرنه لزومی نداشت که ما برای جغرافیای صرف بجنگیم اگر قرار بود بر صرف جغرافیا بجنگیم مثل گذشته تاریخ یک بخشی از جغرافیا را می بخشیدیم و می آمدیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته   ما خیلی مقاومت ها داشتیم اگر از جنگ غزه تا خرمشهر را بررسی می کنیم می بینیم   در گذشته هم ملت وطن دوست بودند از ناموس و از وطن شان تا   حد جان دفاع می کردند، اضافه کرد : اما در این دفاع و در معیار این انقلاب روش و علت دوام ما خیلی تفاوت داشته است .

الهی تأکید کرد :ما از مبانی   اسلام دفاع کردیم از همان اسلامی که امروز دنیا را   به وحشت انداخته ، از همان اسلام نا ب ،نه اسلام آمریکایی ، نه اسلام ترسو ،نه اسلام بزدل   و نه اسلامی که در گوشه مسجد سرگرم باشد و کارش به کار دیگران نباشد که در لبنان وعراق چه می گذرد ،شهدا ی ما این را نمی گفتند .

مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان افزود : این   فرهنگ را زنده کنیم ،زنده کردن تفکر و اندیشه ای که شهدا و امام شهدا که امروز به سکان داری امام مسلمین هدایت می شود ،امروز خیلی ها می خواهند یاد امام ، اهداف امام و اندیشه امام را از یاد ما ببرند و به فراموشی بسپاریم .

وی ادامه داد: امام می فرمایند شما باید با تشکیل بسیج در حقیقت   سنگر های کلیدی جهان را فتح کنید نه با سلاح.ما بیشتر در صدد این مسئله هستیم و بودیم که با تفکر و عقیده   در حقیقت جهان را   فتح کنیم .

الهی با اشاره به اینکه کسی فکر نکند با شعار بعضی از تجدیدنظر ها که شعار می دهند ، باید با دنیا کنار آمد و تعامل کرد بله ، باید تعامل کرد، ما با کسی سر جنگ نداریم بیان کرد :جنگ ما جنگ عقیده است و مرز جغرافیا نمی شناسد   مشکل ما در دنیا این است که ما بر سر عقیده دعوا داریم   آنها فکر می کنند ما بر سر قدرت و   مرز جغرا فیایی دعوا داریم.

وی اضافه کرد : حرف امام است ، ما به دنبال   تفکر سرداری هستیم که یاران بی بصیرت آن امام حسن (ع) را که تنها گذاشند ما می خواهیم، تاریخ تکرار نشود   .

الهی با اشاره به اینکه  چرا امام حسن (ع) مجبور به پذیرش صلح شد ، گفت :خیلی ها میگویند   اگر لازم شد مثل   امام حسن صلح کنیم نه چنین شرایطی را نباید اجازه دهیم رقم بخورد، از بی بصیرتی یاران امام حسن (ع)، امام مجبور به صلح شد .

IMG_3003

انقلابی از اصول و مبانی اش نمی گذرد

این مسئول ادامه داد : ما هرگز امان نامه   کفار و شرک   را نباید امضا کنیم،این حرف امام است که می فرمودند اگر تکه تکه مان کنند و فرزندان ، زن و بچه هایمان را در برابر دیدگانمان   تکه تکه کنند دست از دین و   انقلاب اسلامی مان   بر نمی داریم ما   حسینی هستیم و تفکر حسنی داریم ، این   تفکر در جمهوری اسلامی همچنان باید زنده بماند.

وی با بیان تکلیف من و شما ، یادگاران شهدا و روحانیت عزیز اینکه راه امام و شهدا را ادامه دهیم تصریح کرد : راه شهدا را با شعار نمی شود ادامه داد، باید به محتوا بپردازیم ،باید بصیرت و روشنگری به جامعه دهیم ، حواسمان جمع باشد علارغم اینکه   با دنیا تعامل   داشته باشیم اما حیثیت ما ن ، آبرویما ن و آبروی شهدا را در طبق   دیپلماسی نگذاریم .

مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان اذعان داشت :مقام معظم رهبری فرمودند من انقلابی ام دیپلمات نیستم، دیپلمات امکان دارد، یک جاهایی مجبورشود یک چیزهایی را بدهد و بگذرد ، اما انقلابی از هیچ چیز نمی گذرد ،انقلابی از اصول و مبانی اش نمی گذرد این را فراموش نکنید ،این فرهنگ ماست ،ما می خواهیم   فرهنگ ناب انقلاب اسلامی و انقلاب امام خمینی (ره ) زنده بماند .

بسیج یک نیروی سخت افزاری نیست

وی با بیان اینکه  بسیج یک نیروی سخت افزاری نیست بسیج یک نیروی فرهنگی است گفت : هر کجا لازم بداند برای دفاع از انقلاب و روشنگری ، برای بصیرت بخشی و برای معرفی آسیب های جامعه وارد بشود وارد می شود این یکی از همان مکان هاست و این   برنامه ها ادامه خواهد داشت.

الهی تأکید کرد :وظیفه   ما این است مسئولین و روحانیت بزرگوار و همه کسانی که   بسیج و سپاه را یاری ، کمک و پشتیبانی کردید این راه را باید ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه ما امروز دچار معضلات شدید فرهنگی هستیم افزود:  امروز دشمن با همه امکاناتش در همه خانه هایمان آمده، ما در خانه ی شیشه ای زندگی می کنیم   ،تمام   خانه های ما شیشه ای است، دنیا   ما شیشه ایست ، ما را از همه جا می پایند به لحاظ همین ابزارهای   الکترونیکی که در دست   ماست علارغم اینکه استفاده می کنیم باید   متوجه آسیب هایشان باشیم .

مسئول معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیا ن آسیب ها و تهدیدات در این جلسه   و اینکه دشمن را خوب بشناسید گفت : مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده های شهدای هفت تیر فرمودند کشور ما نیاز به دشمن شناسی دارد باید یادمان باشد چهره آمریکابزک نشود ، چهره هیولای آمریکا   را در اتاق های گریم دیپلماتیک، گریم می کنند و می خواهند بگویند آمریکا آنقدر می گفتید وحشتناک نیست آمریکا دیگر دشمن ما نیست . اما امام تا لحظه آخر فرمودند ما آمریکا را زیر پا می گذاریم آمریکا شیطان بزرگ است به نظر ما آمریکا هنوز هم یک قدم عقب ننشسته است.

آمریکا و شوری تا دین ما را لکه دار نکند دست از ما بر نمی دارد

وی ادامه داد: آمریکا می خواهد   همه قدرت ،توانمندی و مبانی انقلاب   را از ما بگیرد و تا این را نگیرد، از پا نمی نشیند   امام راحل به ما توصیه کردند وفرمودند آمریکا و شوروی تا حیثیت دینی شما را لکه دار نکند دست از سر شما بر نمی دارد و این را شک   نکنید .

الهی اضافه کرد:   این حرفی که آن   مرد عارف وارسته انقلابی آن دیده بان بزرگ   فرموده است این حرف ساده ای نیست و مطمئنیم که آمریکا و شوری تا دین ما را لکه دار نکند دست از ما بر نمی دارد حالا به هر طریقی یا با ابزارهای   مختلف فرهنگی   و تغییر رفتار ما یا با هر وسیله دیگری .

جنگ ما جنگ عقیده هاست ،مرز جغرافیایی نمی شناسد و تمام نشده است

وی با بیان اینکه  بله مشکلات را قبول داریم   اما باید فکر کنیم که چگونه حل شود همه راه آن ور نیست در داخل تدبیر ، مدیریت ،برنامه ریزی و همدلی می خواهد تا مشکل کشور حل شود   افزود :  جنگ ما جنگ عقیده هاست مرز جغرافیایی   نمی شناسد و تمام نشده است جنگ ما ادامه دارد .امروز با ابزار فرهنگی است و یکروزی شاید با ابزار دیگری باشد .

منصور الهی عنوان داشت : دشمن هنوز تلاش می کند   که داعشی ها را به سمت ما جهت دهند البته کور خوانده اند ، پس دشمن دست برنداشته ، اگراز طریق فرهنگی نشود از راه دیگر وارد می شود   پس همان   گونه که در جنگ سخت دشمن را نا امید کردیم در جنگ فرهنگی هم تلاش کنیم آسیب ها و تهدیدات اجتماعی را به جوانان ، ملت ،زنان و دخترانمان معرفی   کنیم که حتما روحانیت بزرگوار ما این چنین می کنند .

وی تذکر داد: مواظب دشمن باشید در این ماه پر خیر برکت ،حسنی باشیم ،حسنی بمانیم و حسینی بمیریم .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب