پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:01:49 - پنجشنبه 11 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حرم امامزاده سید مرتضی برگزار شد
در اولین روز اجرای برنامه های فرهنگی منطقه گردشگری تعالی بخش امامزاده سید مرتضی جشن سالروز میلاد دومین امام شیعیان جهان حضرت امام حسن مجتبی(ع) در پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان با حضور زائران روزه دار و مجاوران در حرم مطهر امام زاده سید مرتضی برگزار شد.

به گزارش ” صبح رابر“در اولین روز اجرای برنامه های فرهنگی منطقه گردشگری تعالی بخش امامزاده سید مرتضی جشن سالروز میلاد دومین امام شیعیان جهان حضرت امام حسن مجتبی(ع) در پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان با حضور زائران روزه دار و مجاوران در حرم مطهر امام زاده سید مرتضی برگزار شد.

به همین مناسبت جمع بسیاری از روزه داران دیشب با حضور در اماکن متبرکه آستان مقدس امامزاده سید مرتضی و شرکت در مراسم عبادی و مولودی خوانی، این میلاد خجسته را گرامی داشتند .
نیمه ماه و دلم در پی قرص قمر است چشم امید من امشب به دعای سحر است مژده دادند ملائک که حسن(ع) می آید فاطمه (س) منتظر جلوه روی پسر است.

حجت الاسلام علی اکبرعلیدادی در مراسم جشن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) به ذکر ۵ ادبیات فرمایشات نبی مکرم اسلام در رابطه با معرفی حسنین (ع) اشاره کرد و گفت : حسین منی و أنا من حسین أحب الله من أحب حسینا حسین سبط من الأسباط»در ادبیات پیا مبر (ص) برای حسنین (ع) هم امام حسن مجتبی (ع) و هم سردار کربلا حسین بن علی (ع) بیان کردند .

وی ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام می فرماید هم پسرم حسن (ع)و هم حسین(ع) سید و سالار سرور شباب وجوانان اهل بهشت هستند ، پیش قراول جوانان بهشت حسن و حسین هستند.

وی افزود پیامبر اکرم (ص) به دختران اهمیت بسیار زیادی می‌داد و می خواستند بهترین گل را به دختران نسبت بدهند ریحانه را به دخترها نسبت می دهد، بسیار دوست می‌داشت که به آنها لقب ریحانه را داد.

امام جمعه هنزاء افزود: در همین راستا پیامبراکرم (ص) امام حسن (ع)و حسین (ع) این دو ریحانتان امت من هستندو آنها را ریحانتان می‌خواند و بسیار دوست می‌داشت و می‌فرمود هر کس این دو نفر را دوست داشته باشد با من دوست است و هرکس با آنها دشمنی کند با من دشمن است، هرکس این دو را دوست داشته باشد خداوند نیز   آنها را دوست دارد .

 

وی با بیان اینکه درتکریم حسنین (ع) شرکت و ولادت ها شاد و شهادت  ها غمگین باشید و اضافه کرد : امشب در قبرستان بقیع هیچ کس نمی تواند مولودی برای امام حسن(ع) بخواند.

علیدادی   امام حسن مجتبی (ع) را همانند امام رضا (ع) غریب الغربا خواند و افزود : غریب الغربا امام حسن مجتبی (ع) است چون امشب در قبرستان بقیع هیچ کس نمی تواند یک شمعی را روشن کندو یک شادی انجام دهد..

وی با بیان اینکه خداوند به این سادگی توبه حضرت آدم را زمانی که از بهشت رانده شد نپذیرفت ، گفت : خداوندبه حضرت آدم یاد داد « فَتَلَقَّى آَدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ » به وسیله پنج مخلوق بزرگ الهی و سرور و سالار توبه شان پذیرفته می شود .

سرگرد پاسدار امین مهدی پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر در خصوص هدف از افتتاحیه منطقه گردشگری تعالی بخش امام زاده سید مرتصی گفت : ترویج شناسایی مناطق بکر و دیدنی که هم از حیث سیاحتی و زیارتی در منطقه گردشگری روستای امامزاده سید مرتضی، توسعه و تعمیق برنامه های فرهنگی و اثر گذار در مناطق گردشگری به صورت مدیریت شده و توانمند ،اجرای برنامه های ورزشی و بومی محلی   جهت شناساندن این قبیل   ورزشهای سنتی   به دیگر استانها ، عرصه محصولات   فرهنگی و ترویج   سبک زندگی اسلامی ایرانی با راه اندازی   غرفه ها و کلاسهای آموزشی عنوان کرد. .
وی افزود : برگزاری کلاسهای توجیهی درباره مسائل روز ایران و جهان و مباحث فرهنگی و اعتقادی یکی دیگر از دستور کارهای این منطقه نمونه گردشگری است .

مراسم شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز با اقامه نماز جماعت وسخنرانی حجت الاسلام علیدادی امام جمعه هنزاء در صحن امامزاده سید مرتضی واجرای برنامه های شاد وفرهنگی مولودی خوانی ، دف نوازی برگزار شد.

DSC01373 DSC01374 DSC01375 DSC01400 DSC01401 DSC01405 DSC01414 DSC01369 IMG_20150701_203247 IMG_20150701_203304 IMG_20150701_203321 IMG_2987 IMG_3023

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب