پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:46:30 - جمعه 12 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
موجه نشان دادن چهره آمریکا این هیولای بزرگ طبق فرمایش بزرگترین مرجع جهان تشییع ، هم جنایت و خیانت است
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه آن کسانی که سعی می کنند از این هیولای بزرگ یک چهره ی موجه ارائه کنند، خیانت و جنایت می کنند افزود :افرادی که امروز و آینده چهره ی آمریکا این هیولای بزرگ را موجه نشان دهند، طبق فرمایش بزرگترین مرجع جهان تشییع ، مقام معظم رهبری اینها هم جنایت و هم خیانت کرده اند.

به گزارش صبح رابر“حجت الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه رابر درادامه خطبه گذشته براساس ایات و روایات به عوامل رحمت الهی اشاره کرد و گفت : اطاعت از خدا، رسول خدا و اطاعت ازاولی الامر امامان   معصوم(ع) ،پرداخت زکات و خمس ،گوش دادن به آیات مبارکه قرآن و توجه به قرآن عیادت از مؤمن بیمار جزء عوامل رحمت الهی هستند   .

راه رسیدن به شادمانی در آخرت ۴ چیز است

وی ادمه داد: اگر کسی کمک به ضعفا کند و ترحم به افرادی که مریض هستند دلجویی و رفع گرفتاری از یک مؤمن رحمت الهی را در پیش دارد .

DSC01448

امام جمعه رابر با بیان اینکه در هفته گذشته دررابطه با دعا که جزء عوامل رحمت الهی هستند صحبت کرده و در این هفته   به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ،در رابطه با اطعام و اکرام یتیمان اشاره کرد و افزود: اطعام و انفاق درراه خدا ،توجه به محرومین جامعه یکی از عوامل رحمت الهی است .

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که می فرمایند: گمان نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد ، تصریح کرد : درروایتی از پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) بیان شده که آن حضرت فرمودند : بر درب دوم بهشت نوشته شده هر چیزی راهی دارد و راه رسیدن به شادمانی در آخرت ۴ چیز است .

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه اگر از این دنیا می خواهید خوب استفاده کنیم و در آخرت شادمان باشیم به این ۴ چیز عمل کنیم و افزود : اول فرمودند که دست محبت بر سر یتیمان کشیدن هم توجه انقلاب و نظر بزرگان دین و مراجع تقلید  این است که به یتیمان رسیدگی و با مهربانی با آنها برخورد کنیم .

وی با اشاره به نهاد خدمت رسان به جامعه اسلامی مثل کمیته امداد ادامه داد: وظیفه افراد ثروتمند و مومن این است که سرپرست یک یتیم ، چند یتیم به اندازه وسع خودشان سرپرستی آنها را به عهده بگیرند بزرگانی هستند   که این کار را انجام می دهند اما در مناطق محروم مثل شهر رابر نیاز و همت بیشتر می طلبد .

امام جمعه رابر با بیان اینکه رسیدگی به ایتام را در رأس کار خودمان قرار دهیم گفت : یکی دیگر از عوامل شادمانی و سرور آخرت ما اینکه بر خانم هایی که بی سرپرست شدند طبق فرمایش پیامبر خدا(ص) به آنها رسیدگی کند و نگذارد یتیمان آنها با چشم گریان بخواب بروند مخصوصاً در ماه رمضان که ماه رحمت ، برکت و مغفرت است .

باید از مظلومین جهان حمایت و در رفع گرفتاری مسلمان ها متحد باشیم

وی با اشاره به اینکه یک هفته را برای تکریم ایتام قرار دادند افزود : در تمام   طول عمر به اندازه وسع خود باید به آنها توجه کند و همچنین  در رفع نیازهای مسلمانان کوشیدن، حقوق یک مسلمان نسبت به مسلمان دیگر ، حقوق یک مومن نسبت به مومن  دیگر ، حقوق یک انسان نسبت به انسان دیگر مخصوصا ما که مسلمان ،شیعه و پیرو امیرالمومنین علی (ع) هستیم باید   در رفع نیازهای مسلمان ها کوشش کنیم.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه امروز مردم مظلوم یمن در سختی زندگی می کنند بیان کرد : مردم مظلوم یمن زیر آتش قرار دارند همان کسانی که دم از حقوق بشر می زنند در این زمینه حرفی نمی زنند ،حتی با مستکبران همراهی می کنند همان ها ، امروز با آل سعود علیه مردم یمن متحد شدند به هر اندازه که می توانیم کمک کنیم .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درجمع   شاعران که فرمودند هر کسی به یک شکلی می تواند کمک کند یکی با حضور خودش، یکی با زبان خودش ،یکی با قلم و یکی با تدبیر خودش باید کمک کنیم و ادامه داد: باید از مظلومین جهان حمایت کنیم باید در رفع گرفتاری مسلمان ها متحد باشیم .

خطیب جمعه رابر دلجویی از تهی دستان مساکین   یکی دیگر از عوامل شادمانی و سرور در آخرت بیان کرد و افزود : کسانی که ندار و فقیر هستند از آنها دلجویی کنیم و سرکشی از آنها مخصوصا وظیفه انسان سنگین تر می شود، اگر در خانواده و فامیل خودش انسان های نیازمند ی داشته باشیم به هر شکلی که می توانید به آنها کمک و دلجویی کنید اگر می خواهید در آخرت مسرور باشید.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در این زمینه می فرمایند: اسلام ناب محمدی (ص) ، اسلام عدل و تلاش است ، اسلام عزت و حمایت از ضعفا، پابرهنگان و محرومان است ما این اسلام را قبول کردیم لذا باید وظیفه خودرا بدانیم حضرت علی (ع) می فرمایند به یتیمان نیکی کنید به نیازمندانتان کمک کنید و با ناتوانان مدارا کنید .

جعفری با بیان اینکه  برخورد خوب در همه مراکز در مراکز دولتی ،بانک ها و همه تجمعات با محرومین بهتر باشد گفت : مسئله  تکریم با ارباب رجوع را فراموش نکنیم ،همه در کشور ما مساوی و یکسان هستند مبادا روزی برسد که به کسانی که وضعیت مالی دارند به آنها توجه کنند و نسبت به فقرا و نیازمندان فخر داشته باشند .

و ی خاطر نشان کرد : در راه خدمت به جامعه اسلامی مخصوصا این هفته و ماه رمضان نسبت به ضعفا ،محرومان و ایتام   کمک کنیم ، کمیته امداد حضرت امام خمینی کمک می کند و پیگیر است خیرینی را پیدا می کند و با موسسا ت جلساتی   می گذارند هفته گذشته طرح مفتاح الجنه را برگزار و این هفته هم طرح حمایت از یتیم ها، امیدواریم شما مردم خوب ونهاد های خدمت رسان مثل ادره بهزیستی ، هلال احمر کمک کنید تاآنهاهم دست نیازمندان و فقرا جامعه را بگیرند .

امام جمعه رابر با بیان اینکه با کارهای خوب، با عبادت و بندگی ، با کار خیر و با دوری از گناه دل آقایمان امام زمان (عج) حضرت مهدی (عج) را از خودمان راضی کنیم، به فکر و یاد آن حضرت و برای آن حضرت کار کنیم و منتظر حقیقی آن حضرت باشیم و در ادامه گفت: کاری کنیم که روح حضرت امام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ،شهدا عزیز و والامقام را از خودمان راضی کنیم و براساس فرمایش آن بزرگوار در عصر غیبت پشتیبانی ولایت فقیه باشیم و اطاعت کنیم و این اطاعت ما بدون چون چرا باشد همانند یک پیرو و همانند یک مقلداز مقام معظم رهبری اطاعت و پیروی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر عزت دنیا و آخرت را می خواهیم یکی از مصادیق تقوا رعایت کنید و افزود :انسان مواظب حلال و حرام باشد از حرام باید دور باشیم، توصیه و تأکید می کنم در فصل تابستان و گرما در این ایام درمصرف انرژی دقت بیشتری را داشته و از ریخت و پاش دور باشیم.

امام جمعه رابر تأکید کرد : در مصرف آب خوب مدیریت کنیدو مبادا به بحران شهرما همانند سالهای گذشته برسد ، اهل تقوا اهل دین و اهل نماز رعایت کنند و در مصرف آب ، برق و گاز دقت لازم را داشته باشند .

وی با اشاره به مناسبت که به برخی از آنها اشاره کرد و افزود :  دیروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) به عنوان هفته اطعام و اکرام یتیمان نامگذاری شده ،هم به محضر حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری و شما جمع متدینین روزه دار  تبریک گفت و از کسانی که مجلس جشن برپا کردند تقدیر و تشکر کرد .

جعفری از خیرینی که به فکر مردم هستند تقدیر و تشکر کرد و گفت : از صولت زاده و فرخ رو که با ۱۵۰ میلیون تومان جاده حسینیه و مصلی نماز جمعه را آماده کردند واز شورای شهر و شهرداری مسئولین که این عزیزان را یاری   کردند تقدیر و تشکر می کنم .

شب قدر را درک کنیم

وی در بخش دیگر سخنانش افزود : شب قدر ، شب بزرگی است، یک شب قدر بیشتر نیست و باید کاری کنیم که شب قدر را درک کنیم. در شب قدر از گناهان خودمان استفغار و دعا کنیم، برای نجات خود و دیگران، برای آسایش کشور و برای آینده خودمان دعا کنیم .

امام جمعه رابر ادامه داد: امام محمد باقر (ع) می فرمایند: کسی که در شب قدر بیدار بماند و احیاء نگه دارد چه خوب است این بیداری به همراه عبادت باشد چه خوب است این بیداری به همراه بصیرت و فراگیری علم باشد، هر کسی که   شب قدر را احیاء نگه دارد تمام گناهانش بخشیده می شود ، ولو اینکه این گناهان انسان به عدد ستارگان آسمان و به وزن کوهها و دریاهها باشد به درگاه خدا توبه کنیم .

وی افزود : یکی از راههای توبه   اینکه دیگر برگشتی به آن گناه نکند و پشیمان از گناهش باشد،در شب قدر توبه کنیم و از گذشته خودمان اگر گناهی راانجام دادیم پشیمان باشیم .

بالاترین اعمال در ماه رمضان اینکه حرمت این ماه را حفظ کنید

خطیب جمعه رابر عنوان کرد : حضرت محمد (ص) می فرمایند : بالاترین اعمال در ماه رمضان اینکه حرمت این ماه را حفظ کنید از معاصی دور باشیم و اهل تقوا ، با ورع و پرهیزگار باشیم.

چرا شب قدر را شب قدر نامیدند

وی با اشاره به وقایع شب قدر و اینکه چرا شب قدر را شب قدر نامیدند بیان کرد : یکی اینکه نزول قرآن درشب قدر بود در شب قدر یکجا و یکدفعه بر حضرت محمد (ص)   نازل شد و یکبار هم به صورت تدریجی در طول ۲۳ سال نبوت حضرت پیامبر برآن حضرت نازل شد

جعفری ادامه داد: نکته دیگر تقدیر امور در شب قدر است خداوندمتعال در شب قدر ،حوادث در آینده از قبیل مرگ و زندگی ،سعادت و شقاوت ،خیر و شر ، طاعت و معصیت و موارد دیگر را تقدیر می کند آنچه که برای انسان پیش می آید در شب قدر رقم می خورد .

وی افزود : نکته دیگر لزوم ملائکه بر روح در شب قدر است   پرونده ما به دست امام زمان (عج) داده می شود باید کاری کنیم این پرونده مورد تأیید   امام زمان (ع) باشد .

امروز کشور به شناخت دشمن احتیاج دارد

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه  امروز وظیفه ما این است که دوست و دشمن خود را بشناسیم ، گفت : ایشان تأکید دارندامروز دشمن را خوب بشناسید امروز کشور به شناخت دشمن احتیاج دارد .شما ببینید در مسئله مذاکرات این کشور های مستکبر امریکا، انگلیس و فرانسه   هر روز چه بهانه هایی را در می آورند هر قدمی که جلوتر می رویم بهانه های آنها بیشتر می شود .

و ی با بیان اینکه امروز کشور به شناخت دشمن احتیاج دارد تأکید کرد : دشمنان جهانی که خودشان را بزک می کنند بشناسید ،آمریکا رابشناسیم ،چرا می فرمایند آمریکا را بشناسیم چون حضرت امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است،وقتی که شیطان بزرگ را انسان بشناسد و نقشه دشمن را بفهمد دیگر خطا نمی رود.

آن کسانی که سعی می کنند از این هیولا ی بزرگ یک چهره موجه ارائه کنند خیانت و جنایت می کنند

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه  آن کسانی که سعی می کنند از این هیولای بزرگ یک چهره ی موجه ارائه کنند، خیانت و جنایت می کنند افزود : امروز و در آینده ممکنه افرادی باشند که بخواهند چهره ی آمریکا این هیولای بزرگ را موجه نشان بدهند اگر این گونه باشد طبق فرمایش بزرگترین مرجع جهان تشییع ، مقام معظم رهبری اینها هم جنایت و هم خیانت کرده اند .

وی ادامه داد: عمق دشمنی را بشناسید و خود را آماده کنید ، مقام معظم رهبری فرمودند عمق دشمنی را بشناسید و هم خود را آماده کنید برای مواجه در میادین جنگ نرم ، لذا همیشه ملت ایران در برابر مستکبرین آماده باشد و پشت سر رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده معزز کل قوا حرکت کند .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب