پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:14:13 - پنجشنبه 18 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نام “علی”یک تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی و ائمه اطهار(ع)است
فردی که اسمش علی بود گفت: نام گذاری ها شخصیت های ارزنده علمی، مذهبی و دینی نشانه عشق و ایمان به این شخصیت های بزرگواراست ، چرا که با صدا زدن و نام بردن فرد به این گونه نام ها یک نوع تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی و ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش   ” صبح رابر” فرهنگ ایرانی اسلامی دارای یک تمدن دیرینه و کهن، و برگرفته از تعالیم الهی و معارف اسلامی و به ویژه اندیشه ها و سیره ائمه اطهار(ع) می باشد .

در فرهنگ اسلامی اولین  و بزرگترین هدیه ای که والدین به فرزندان خود می دهند انتخاب نام مناسبی برای فرزندان خود می باشد که یک نوع تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی و ائمه اطهار(ع) است.

index

به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع) به سراغ چند نفر که نامشان علی بود رفتیم که در رابطه با زیباترین جمله ای که از حضرت علی (ع) در ذهنشان مانده است و حس شان را نسبت به نامشان بدانیم به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید :

فرد ۳۸ ساله که نامش علی بود گفت : حضرت علی (ع) می فرماید: هرکس کلمه ای به من بیاموزد، مرا بنده ی خویش کرده است.

و ی حسش نسبت به نامش را اینگونه گفت : ارزش انسان به اسمش است و سعی کردم بتوانم حرمت این نام را حفظ کنم .

زوج جوانی که اسمش علی و همسرش فاطمه بود گفت : زیباترین جمله از حضرت علی (ع) که در ذهن من مانده است اینکه فرمودند :عاقل ترین مردم کسی است که در امور زندگیش بهتر برنامه ریزی کند و در اصلاح آخرتش بیشتر همّت نماید.

وی در مورد حسش نسبت  به نامش افزود : این احساس را دارم که نام علی زیباترین نام است و از اینکه دیگران به این نام صدایم کنند احساس غرور می کنم .

علی مهدیپور گفت : یکی از خصوصیات زندگی حضرت فاطمه (س) و علی (ع) که در زندگی مشترک بکار گرفته ام تقسیم کار در مسئولیت ها در خانه ، کمک به یکدیگر و گذشت است .

وی تلخ ترین و شیرین ترین خاطره زندگی اش را  اولین سفر زندگی مشترک به مشهد مقدس دانست .

فرد دیگری که نام علی داشت گفت : امام على علیه السلام می فرماید: رَدعُ النَّفسِ عَن زَخارِفِ الدُّنیا ثَمَرَهُ العَقلِ؛ دورى از تجمّلات دنیا میوه عقل است.

وی افزود : به خود می بالم که همچنین نام مقدسی دارم امید دارم لیاقت این نام را داشته باشم و بتوانم راه امام علی (ع) را ادامه دهم و از پدر و مادرم به خاطر این هدیه بزرگ قدردانی می کنم .

فرد دیگری می گوید : نام گذاری ها شخصیت های ارزنده علمی، مذهبی و دینی نشانه عشق و ایمان به این شخصیت های   بزرگواراست ، چرا که با صدا زدن و نام بردن فرد به این گونه نام ها یک نوع تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی و ائمه اطهار(ع) است. با صدا زدن فرزند با این گونه اسامی کودک و یا نوجوان و جوان سعی می کند از صاحب اسم الگو بگیرد و با او آشنا شود.

علی مهدی پور گفت : زیباترین جمله از حضرت علی (ع) که فرمودند : هر که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد ،زیر چکمه های دشمن بیدار می شود.

وی با بیان اینکه عموی شهیدش این اسم را برایش انتخاب کرده گفت : من این اسم را خیلی دوست دارم و احساس غرور می کنم که اسمم علی است .

شهروندان رابری که نام مقدس علی را دارند ، احساس خود ر ا از نامشان در قسمت نظرات بیان کنید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب