پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:51:43 - دوشنبه 22 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیش از ۶۰۰ پایگاه جمع آوری فطریه و کفاره در استان کرمان راه اندازی می شود
مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: به منظور جمع آوری فطریه عام وسادات، کفارات و فطریه زندانیان ۶۲۵ پایگاه در سراسر استان راه اندازی می شود.

به گزارش” صبح  رابر” به نقل از   سرویس اجتماعی “آرمان کرمان”؛ وحید میرزایی در رابطه با جمع آوری فطریه و کفارات مردم کرمان در جمع خبرنگاران افزود:  تعداد ۲۷۵ پایگاه در مساجد و ۳۵۰ پایگاه در مصلاها، محل های برگزاری نماز عید فطر و میادین اصلی شهرها در سراسر استان راه اندازی می شود.
وی با بیان این که علاوه بر این تعداد پایگاه، دفاتر کمیته امداد در سراسر استان نیز آماده جمع آوری فطریه و کفارات مردم مومن استان هستند، اظهار کرد: شماره حساب ۲۲۰۳۱۳۶۱۰۵ بانک تجارت نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان  تاکید کرد: این پایگاه ها از شب عید سعید فطر تا یک روز بعد از عید سعید فطر در استان راه اندازی می شوند.
وی با اشاره به این که براساس فتوای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید اولویت هزینه کرد زکات فطریه، فقرا و نیازمندان هستند، تاکید کرد: مطابق با مجوز صادره از سوی مقام معظم رهبری نهاد کمیته امداد مجاز به جمع آوری زکات فطریه است.
میرزایی خاطرنشان کرد: زکات فطریه ای که در روز عید سعید فطر جمع آوری می شود در همان روز بین نیازمندان واقعی به منظور تامین جهیزیه، رفع مشکلات درمانی و توانمند سازی خانواده های نیازمند توزیع می شود.
وی در ادامه گفت: در ۲۰ روز اول ماه مبارک رمضان بیش از ۸۰ هزار نفر از ایتام و مددجویان استان در قالب طرح اطعام و افطاری با کمک خیران اطعام داده شدند.
میرزایی ادامه داد: برای اطعام این تعداد از مددجویان بیش از هفت میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۱۷۲ ریال با کمک خیران هزینه شده است.
وی افزود: هم چنین طی این مدت ۱۶۲۹ خانواردر قالب طرح مفتاح الجنه مورد سرکشی و دلجویی قرار گرفتند ودر این دیدارها بیش از دو میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۴۰۰ ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به این خانوده ها کمک شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان کرمان عنوان  کرد: طی ۲۰ روز اول ماه مبارک رمضان نیز ۱۳۲۰ حامی برای ایتام و ۲۳۱۷ حامی برای خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان در قالب طرح محسنین جذب شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم چنین طی این مدت ۱۲۰۳ یتیم و ۱۳۱ بیمار صعب العلاج در قالب طرح شفا مورد حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب