پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:49:31 - سه شنبه 30 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همدلی بیشتر خیرین را می طلبیم
رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رابر گفت :شعار امسال هفته بهزیستی می طلبد دید خیرین نسبت به کمک به مددجویان این سازمان بیشتر به فکر این قشر جامعه انداخت .

مهدی پور رئیس بهزیستی شهرستان رابر در گفتگو با ” صبح رابر” با بیان شعار هفته بهزیستی امسال تنها؛همه با هم   می توانیم گفت : فلسفه شعار بهزیستی به عنوان سازمان حمایتی نمی تواند از عهده ی وظایف محوله برآید همکاری نهادها ،سازمان ها و به خصوص مردم در پیشبرد اهداف خیلی مؤثر است .

وی ادامه داد: مشارکت های مردمی چه مالی ، آموزشی و غیره می توان گره گشای مشکلات عدیده ی مددجویان این سازمان باشد.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رابر افزود: با توجه به شعار امسال هفته بهزیستی می طلبد دید خیرین نسبت به کمک به مددجویان این سازمان بیشتر به فکر این قشر جامعه انداخت .

DSC00311 DSC00361

DSC00387

DSC00298 DSC00273

وی با اشاره به مراسم ضیافت مهر به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت : طی چند برنامه از جمله توزیع سبد کالا مددجویان ، بازدید و دلجویی از تعدادی معلولین با حضور امام جمعه مسئولین و پی گیری مشکلات و برنامه ریزی جهت رفع آنها و برگزاری مراسم افطاری از شب تولد امام حسن عسکری (ع)  با همکاری کمیته امداد صورت گرفت .

این مسئول با اشاره به مشکلات این مددجویان بیان کرد : نا مناسب بودن محیط زندگی و اماکن عمومی شهرستان جهت حضور فعال معلولین که می طلبد مسئولین شهر جهت مناسب سازی اماکن همت بیشتری خرج دهند .

وی با بیان   بحث اشتغال زایی تعداد مددجویانی که  قادر به توانمند شدن هستند ولی اعتماد به نفس پایینی دارند خاطر نشان کرد : جهت افزایش اعتماد به نفس نیاز به کلاس های آموزشی مهارت های زندگی و همکاری مسئولین جهت توانمندی مددجویان به نظر مفید می باشد .

DSC00280

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رابر مشارکت مردمی در شهرستان را ضعیف دانست و تصریح کرد : جهت رفع مشکلات مددجویان نیاز به مشارکت بیشتر خیرین است در این زمینه اطلاع رسانی از طریق سایت ها و شبکه های اجتماعی می توان مفید باشد .

وی شماره حساب بانک توسعه و تعاون   به شماره ۹۵۲۳۴۵۹۵۸۱ مشارکت های مردمی شهرستان رابر اعلام کرد و ادامه داد: تعدادی از خیرین این سازمان از شهرهای دیگر استان متقبل کمک و تحت حمایت قراردادن برخی از  مددجویان را به عهده گرفته اند و می طلبد در شهرستان نیز کسانی که تمکن مالی دارند همت نموده و این اداره را یاری کند .

دکتر شهربانو مهدی پور اضافه کرد : بازدید از مشاغل معلولین که قبلاً سالم بودند در حال حاضر دچار معلولیت شده اند ،می توان ما را در جهت توجه به نعمت سلامتی و قدر دانستن آن یاری کند وحضور مردم و مسئولین در منازل این عزیزان به نظر می رسد برای خودشان هم ضرورت داشته باشد .

وی با بیان اینکه تعدادی مستمری بگیر و تعدادی از خدمات غیر مستمر و دریافت وسایل توانبخشی استفاده می کنند افزود : طرح توانمندی مبتنی بر جامعه ( CBR) معلولین شناسایی شده از خدمات استاد و شاگرد ی و سایر خدمات   مناسب سازی و غیر مستمر استفاده می کنند .

این مسئول با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار نیز از خدمات واحد اجتماعی استفاده می کند عنوان کرد :مهد کودک نیز زیر مجموعه   واحد اجتماعی است که ۴ مهد شهری و ۳ مهد روستایی در شهرستان فعال می باشد .

وی با بیان برنامه های پیشگیرانه به برگزاری کلاس های آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها با همکاری   شبکه بهداشت و آموزش و پرورش شهرستان خبر دادو افزود: غربالگری بینایی در آبانماه هر سال بصورت کشوری و سراسری و همچنین جهت   تحت پوشش قرار دادن جمعیت عشایری شهرستان در مردادماه با استفاده از دستگاه   بیناسنجی طرح غربالگری بینایی انجام می شود ، غربالگری شنوایی نیز به صورت ماهیانه  با همکاری شبکه بهداشت انجام می گردد.

دکتر مهدی پور با اشاره به  کار درمان معتادین را با مرکز میان مدت ترک اعتیاد (ستایش ) و مرکز درمان سرپایی مهر امام رضا(ع) در شهرستان که مشغول به ارائه خدمات به معتادین است عنوان کرد و گفت : معتادین بهبود یافته بعد از پایان در مان طی یک پروسه مراحل اشتغال و دریافت تسهیلات اشتغال را انجام می دهند .

وی با بیان اینکه در زمینه مسکن اشتغال مددجویان در سال ۹۴، واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن برای مددجویان ساخته می شود ادامه داد: در سال اشتغال تعداد ۲۰ نفر در زمینه دامداری و کشاورزی منطقه از طریق دریافت تسهیلات به اشتغال پایدار مشغول می شوند.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رابر گفت : سازمان جهانی بهداشت از سلامتی مفهوم بهزیستی را به وجود آورده است اهم وظایف بهزیستی در خصوص معلولین عزیز توانمندسازی از طرق مختلف از جمله تحصیلی، فرهنگی، اشتغال، مناسب‌سازی محیط شهری،‌ خدمات مددکاری، گسترش انجمن‌های معلولین و توان بخشی تحکیم بنیاد خانواده ارتقاء سلامت روانی جامعه … و پیشگیری از معلولیت‌ها می‌باشد.

وی افزود: ارائه خدمات و مساعدت‌های مالی نیز بخش کوچکی از وظایف بهزیستی می‌باشد که اغلب از طریق مساعدت‌های خیرین صورت می‌گیرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب