پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:41:14 - شنبه 27 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اوباما به اندازه عقل خودش حرف می زند وتوقع بیش از این نداشته باشید
خطیب جمعه رابرگفت : اوباما به اندازه عقل خودش حرف می زد ،توقع بیش از این نداشته باشید.

به  گزارش  ” صبح رابر”حجت الاسلام جعفری امام جمعه رابر در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در ادامه مبحث خطبه های گذشته که در رابطه با عوامل رحمت الهی بو اشاره کرد وگفت: اطاعت از خدا ، رسول خدا ،اطاعت از اولی الامر، اقامه نماز، دعا گوش دادن به قرآن ،عمل به قرآن ، اتحاد و وحدت ، انسجام ملت های مسلمان، کمک به ضعفا وحمایت از محرومان   جامعه جزء عوامل رحمت الهی است .

اسباب  رستگاری  انسان

وی با بیان اینکه اگر انسان بخواهد در دنیا و آخرت با عزت زندگی کند عزیز شود به اسباب رستگاری اشاره کرد و افزود: یکی از اسباب  فلاح و رستگاری انسان تزکیه نفس و خودسازی و تربیت انسان است در سوره مبارکه شمس می فرمایند : کسی که نفس خود را تزکیه و پاک کرد این شخص رستگار شده است

امام جمعه رابر یکی دیگر از عوامل رستگاری را خشوع در نماز دانست و بیان کرد: انسان های مؤمن با طمانیه با فروتنی نماز را اقامه می کند و کار بیهوده انجام نمی دهند،پرداخت زکات نیز جزء اسباب فلاح ورستگاری انسان ها ست کسانی که زکات مالشان را می پردازند و اهل نماز هستند آنها رستگار هستند.

وی در رابطه با زکات فطریه که یکی از واجبات برای کسانی که غروب شب عید فطر بالغ ، عاقل و هوشیار هستند   و فقیر نباشند باید برای خودشان و کسانی که در جزء خانواده و نانخور انسان حساب می شوند باید زکات فطریه را پرداخت و تصریح کرد : برای هر نفر یک مَن و سه کیلو از قوت ماهانه را باید به عنوان زکات فطریه پرداخت کرد ، هم برای سلامتی انسان و برای حمایت کسانی که نیازمند و فقیرهستند و هم شرط قبولی روزه ماه مبارک رمضان است .

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه نانخور یعنی هر کسی که نانخور انسان حساب می شود نه کسی که نان انسان را امشب می خورد،گفت : بعضی ازفقها درباره نانخور می فرمایند: کسی که حداقل چند وعده ی غذایی پیش این شخص باشد نانخور طرف حساب می شود نه اینکه نان را بخورد .

ایستادگی و مقاومت کردن در مقابل دشمنان   به انسان عزت می دهد

وی نیز یاد پروردگار را اسباب فلاح و رستگاری انسان دانست و افزود : خدا را زیاد یاد کنید باشد که رستگار شوید و تأکید بر همان توصیه ای که نبی مکرم اسلام(ص) در ماه مبارک رمضان داشتند که در های بهشت باز است نگذارید درهای بهشت بسته شود، شیاطین در غل و زنجیر هستد با عبادت ، یاد خدا، راز و نیاز وبا خدمت به دیگران کاری کنیم که شیطان در غل و زنجیر بماند .

خطیب جمعه رابر توبه را نیز یکی از اسباب فلاح و رستگاری انسان هاست دانست و خاطر نشان کرد : توبه کنید از گناهانی که انجام دادید مخصوصا در شب قدر که توبه کردید توبه را نگه داشته ، اگر می خواهیم مورد رحمت الهی قرار گیریم   .

وی جهاد در راه خدا ومجاهدت در راه خدا جزء اسباب رستگاری انسان هاست و عنوان کرد : جهاد در راه خدا ؛ جهاد با مال، زبان ، نفس ، ایستادگی و مقاومت کردن در مقابل دشمنان   به انسان عزت می دهد .

یکی از وظایف ما در عصر غیبت  رعایت حلال و حرام است

امام جمعه رابرضمن توصیه به تقوای الهی گفت : بیشتر به یاد آخرت و به یاد   ذکر خدا باشید،به ویژه در عصر غیت امام زمان یکی از وظایف ما رعایت حلال و حرام است .

وی به برخی از مناسبت ها روز مالیات و هفته مالیات ،دیدار اعضای هئیت دولت با رهبر معظم انقلاب   فرمایش آن حضرت در زمان پیامبر اعظم حضرت محمد(س) دررابطه با ویژگی مدیران اشاره کرد و اظهار داشت :یکی از ویژگی های مدیر این است حق و عدل ، فلسفه مالیات از طریق حق و عدل، مردم را به کارهلی نیک پشتیبانی کردن ، یکی از کارهای دولت تعامل در تقوا داشته باشیم ،در کارهای خیر و نیک همه ما باید تعامل داشت .

امام جمعه رابر با بیان اینکه مدیر باید کاری نکند مردم را به برافروختگی و تندی بکشاند و خاطر نشان کرد : مدیر باید توقعات   مردم را برآورده کند، توقعات و آنچه می تواند یک مسئول همت کند و کاری نکند که آنها تند و یا اغتشاشات معترضانه راه بیندازند، مدیران کار امروزشان را به فردا نیندازند.

وی ادامه داد: در همین دیدار مقام معظم رهبری ضمن قدردانی و تشکر از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته‌ای که فرمودند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.

 مبارزه با استکبار تعطیل بردار نیست

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جواب رئیس جمهور فرمودند به سرانجام رسیدن این مذاکرات گام مهمی است و افزود : مقام معظم رهبری با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن برخی از شش دولت طرف مقابل در مذاکرات، تأکید کردند: لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.

وی با بیان اینکه برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو   قابل اعتماد نیستند و بارها هم تکرار کردند تأکید کرد : دولت امریکا مورد اعتماد نیست و اخیراً دوباره اوبا ما حرف های پریشانی هم می زد .

حجت الاسلام جعفری گفت : اوباما به اندازه عقل خودش حرف می زد ،توقع بیش از این نداشته باشید.

وی با اشاره به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری   اضافه کرد: وقتی دانشجویی سؤال کرد بعد از توافق هسته ای، رابطه ما با آمریکا چه می شود ، ایشان فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و مبارزه با آمریکا تعطیل بردار نیست.و همیشه باید آماده باشیم.

امام جمعه رابرافزود :شعار “مرگ برآمریکا “و “مرگ بر اسرائیل ” بهتر از گذشته این شعار را سر می دهند چون آمریکا هیچ موقع قابل اعتماد نیست و نخواهد بود .

نباید در دانشگاه ها از اهل فتنه استفاده کرد

وی با اشاره به نکته مهم دیگری خطاب به مسئولین دانشگاه ها به ویژه دو وزیر که فرمودند این دو وزیر مورد اعتماد هستند اما باید حواسشان به کسانی که زیر دست هستند جمع باشد و ادامه داد:  کسانی که در فتنه ۸۸ هم دخیل بودند و شرکت کردند و همنوایی با آمریکا و اسرائیل دشمنی کردند و قصدشان براندازی نظام   بود از این نیروها نباید در دانشگاه ها استفاده شود اینها قابل اعتماد نظام نیستند.

امام جمعه رابربا بیان اینکه متاسفانه در بعضی از دانشگاه ها مهم کشور در مراکز استان ها از اهل فتنه استفاده می کنند ،از کسانی که آشوب و دزدی کردند و قانون اساسی را زیر پا گذاشتند ایشان بارها تکرار کردند اینها قابل اعتماد نیستند   و نباید در دانشگاه ها از اهل فتنه استفاده کرد ، اذعان داشت : امیدواریم مسئولین و وزرای محترم این نصیحت دلسوزانه مقام معظم رهبری را مد نظر داشته باشند .

رسیدگی به افراد نیازمند و محتاج کمک از نظر اسلام بسیار ارزشمنداست

وی به مناسبت های مهم دیگر ، ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد و ضمن تشکر از رئیس   و همه کسانی که در این مجموعه مشغول فعالیت و کار هستند گفت : توصیه مقام معظم رهبری رسیدگی به افراد نیازمند و محتاج کمک که از نظر اسلام بسیار ارزشمند محسوب می شود ، اداره بهزیستی شهرستان کمک کنید.

خطیب جمعه رابربا اشاره به   ۲۳ تیرماه گشایش مجلس خبرگان ۲۶ تیرماه تاسیس شورای نگهبان که هر دواز نهادها ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که مجتهدان بزرگی مشغول کار و خدمت و بصیرت افزایی به مردم هستند گفت :مجلس خبرگان که بالاترین نعمت همان نعمت ولایت فقیه است   خداوند برملت مسلمان به ویژه بر ملت مسلمان ایران منت گذاشته همانطور که پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امامان معصوم را برای ما فرستاد و مقام معظم رهبری هم بالاترین نعمت است

وی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر بیان کرد یکی از اعمال در روز عید فطر اقامه نماز است حضرت امیرالمومنین (ع) در خطبه بر پرداخت زکات تأکید وسفارش می کند در رابطه با حج خانه خدا ، روزه ماه مبارک رمضان ، امر به معروف و نهی از منکر و نیکی به زنان و کسانی که در خدمت انسان هستند جزء سفارشات حضرت امیرالمومنین علی (ع) است .

امام جمعه رابرگفت : مبادا حق بانوان ضایع شود و خانم ها هم باید رعایت محرمات را داشته باشد و در جامعه اسلامی به مسئله عفاف و حجاب بایدتوجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در آنچه که اطاعت از خدا می شود باید انجام داد و آنچه که خدا نهی کرده و نهی از تهمت زدن به زنان پاکدامن در بی عفتی و هرزگی در رابطه با مشروبات الکلی ، کم فروشی تأکیدکرد.

وی اضافه کرد : حضرت امیرالمومنین(ع) در مسئله معاملات چه با پیمانه و ترازوی باشد باید رعایت انصاف ر ا داشته باشند و پرهیز از شهادت ناحق دادن و گریختن از جهاد ، که جهاد فی سبیل الله باعث رستگاری انسان است اما فرار و گریختن از جهاد جزءمواردی است که خدای تبارک و تعالی آن را  نهی کرده است.

 انتهای پیام  /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب