پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:57:57 - پنجشنبه 13 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین یادواره پنج شهید گمنام شهرستان رابر
    شهید گمنام کسی است که انتخاب کرد گمنام بودن را! میخواهیم یادی کنیم از شهدایی که دوست داشتن مثل مادرشون حضرت زهرا( س) گمنام باشند به گزارش“صبح رابر “این یادواره روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در حرم شهدای گمنام شهرستان رابر برگزار شد با توجه به […]

 

 

شهید گمنام کسی است که انتخاب کرد گمنام بودن را! میخواهیم یادی کنیم از شهدایی که دوست داشتن مثل مادرشون حضرت زهرا( س) گمنام باشند

به گزارشصبح رابراین یادواره روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در حرم شهدای گمنام شهرستان رابر برگزار شد با توجه به اینکه تاکنون یادواره شهدای گمنام این شهرستان برگزار نشده به همت  مسئول اردوی جهادی دانشجویی شهرستان جیرفت و همکاری مسئولین شهرستان ،این یادواره را همزمان با آیین اختتامیه اردوهای جهادی دانشجویی در این شهرستان برگزار کردند .

شهیدان جانهای خود را فدا کردند، جان بر کف نهادند، اما دینشان را از دست ندادند، تنها هدف آنها، اطاعت از ندای حق و احیای دین الهی بود. اردوهای جهادی در راستای دفاع مقدس است

سخنرانان این مراسم نماینده مردم شهرستان‌های  رابر، بافت و ارزوئیه جناب آقای منظری توکلی ، فرماندار رابر جناب آقای مرادی ، مسئول بسیج دانشجویی  جناب آقای امیر افضلی  وبا مداحی اهل بیت  جناب آقای امین مهدیپور  و برنامه های فرهنگی همراه  بود .

جناب آقای علیرضا منظری‌توکلی در ‌یادواره شهدای گمنام رابر و اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی‌ اظهار داشت: برای یک دانشجوی بسیجی جهاد تمام شدنی نیست.

وی افزود: من به پدران و مادرانی که دانشجو در خانه دارند، پیشنهاد می‌کنم فرزندانشان را برای حضور در بسیج دانشجویی راهنمایی کنند، زیرا بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها سالم‌ترین محیط را دارد و فرزندان شما از هر گزندی در امان هستند.

منظری‌توکلی تصریح کرد:‌ وقتی که دقیق نگاه می‌کنیم، می‌دانیم که اجر شهدای گمنام‌ در گمنامی و بزرگی در بی‌نامی آنها است، چه می‌شود که انسان به این درجه می‌رسد، اگر انسان به خدا نزدیک شود خداوند به او نزدیک‌تر می‌شود.

وی بیان داشت: خداوند فرموده‌اند، هر کس در جستجوی من باشد، من را می‌یابد و هر کس من را بیابد با من آشنا می‌شود و هر کس با من آشنا شود عاشقم شده و هر کس عاشقم شود من نیز عاشقش می‌شوم، شهدا خدا را جستجو کردند و در نتیجه به این درجه رسیدند.

منظری‌توکلی خاطر نشان کرد: وظیفه همه ما گوش به فرمان رهبری است، همان طور که به لطف خدا و فرامین رهبری‌، حماسه سیاسی ‌را رقم زدیم باید ‌حماسه اقتصادی را آغاز و با برداشتن بیکاری از شهرمان همه را رو سفید کنیم.

وی اذعان داشت: با کلنگ‌زنی کارخانه مس رابر که روز قبل صورت گرفت، حماسه اقتصادی برای شهرستان رابر رقم می‌خورد و بیکاری از این شهرستان بیرون می‌رود، این کارخانه یک هزار نفر به صورت مستقیم، ۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

فرماندارمحترم  رابر در این آیین گفت: شهدای گمنام مظهر رسیدن به بالاترین مرتبه انسانیت نزد خداوند هستند.

علیرضا مرادی خاطر نشان کرد: لطف خداوند شامل ما شده که امشب در این آیین معنوی در کنار جوار حرم مطهر شهدای گمنام قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود تا جوانان و نوجوانان با این فرهنگ ناب بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: امروز اردوهای جهادی همان کاری را انجام می‌دهند که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آن را انجام می‌دادند، اما امروز این کارها در جبهه دیگری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان به صورت داوطلبانه در این اردوها برای ارایه خدمات مختلف به بخش‌های کمتر برخوردار حضور پیدا می‌کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مرادی بیان داشت: اردوهای جهادی علاوه بر خودسازی نقش مؤثری در توسعه و رفع محرومیت از نقاط محروم جامعه دارد.

 

جناب آقای امیرافضلی با بیان اینکه در این اردو ۳۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی شهرستان  جیرفت حضور داشتند گفت: این اردوی جهادی با همکاری بسیج دانشجویی جیرفت به همراه شهرستان های بافت و رابر در مناطق محروم شهرستان  رابر در عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی، مذهبی، پزشکی، دامپزشکی و عمرانی برگزار شدو آغاز این اردوی جهادی مصادف شد با جشن نیمه شعبان میلاد امام زمان (ع) و پایان آن به یادواره شهیدان گمنام مقدس شد.

محرومیت زدایی عقیده و راه و رسم زندگی  ما است.  حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)

 

 

 

 

 


 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب