پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:51:10 - جمعه 16 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“دروغ” باعث رسوایی ، ضعف قدرتمندان و مسئولین می شود
خطیب موقت رابر گفت: دروغ، باعث بی عدالتی در جامعه ما می شود؛ و باعث رسوایی ، ضعف قدرتمندان و مسئولین می شود.

به گزارش ” صبح رابر”حجت الاسلام سمیعی در خطبه های نماز جمعه در حسینیه جامع رابر، گفت: بعضی از ضررها را، عقل تشخیص و بعضی ها را شرع مقدس بیان کرد؛و طبق فرمایش امام صادق(ع) تقوا معیار پذیرش اعمال است.

اخلاص و  تقوا، دو عنصر ارزشمند، معیار قبولی اعمال

وی با تأکیدبر اینکه متناسب با دستورات الهی عمل کنیم، اظهارکرد: انسان با تقوا، که افکار، اعمال و کردارش با معیار عقل است. این معیار پذیرش اعمال ما و هم تقوای الهی است .

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه، دو عنصر ارزشمند، معیار قبولی اعمال ما قرار گرفته ، یکی اخلاص و دیگری تقواست، گفت: عملی که در آن اخلاص نباشد، مساوی با شرک است؛ اگر دو عنصر، تقوا واخلاص در کنار هم واقع شود آن عمل مورد قبول خداوند متعال قرار می گیرد و گرنه آن عمل ارزشی ندارد.

با تقوا، اعمال ارزش پیدا می کند و بزرگ می شود

وی با بیان اینکه عمل انسانها با تقوا ارزش پیدا می کند، افزود: تقوا باعث می شود، عمل ما رشد کند، نگاه نکنید اعمال، کم و ضعیف است؛ با تقوا ارزش پیدا می کند و بزرگ می شود .

خطیب موقت رابر با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند:عمل کمی، که همراه با تقوا باشد؛ بهتر از عمل زیاد بدون تقوا است، ادامه داد: زبان، را کنترل کنید و به واجبات عمل و ترک معصیت خدا کنید ، همین تقوا می شود.با مسائل شرعی آشنا، و به آن عمل کنید؛ وارد حاشیه ها نمی خوا هد،شوید؛ همین حاشیه ها کار را خراب می کند.

امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه از دیدگاه اسلام تقوای الهی مرکب، و راهکاری که صاحب به سر منزل سعادت می رساند گفت: در کلام قرآن مجید این چنین بیان شده که، آگاه باشید خداوند متعال فقط با انسان های با تقواست؛ به شرطی که اهل دوز و کلک نباشید با خدا صادقانه برخورد و درزندگی هایمان صادق باشیم .

وی یکی از جلوه های اخلاقی  در قرآن صداقت دانست و خداوند متعال، در قرآن بر صداقت تأکید دارد و افزود : حدیثی از حضرت محمد (ص) که فرمودند:” دروغ “، چهره انسان را سیاه می کند، رزق و روزی و برکت از زندگی ها فاصله می گیرد.

دروغگو، نزد مردم هیچ آبرویی ندارد

حجت الاسلام سمیعی بیان کرد: نگاه نکنید به نماز و روزه و اینکه چه قدر اهل صدقه و انفاق هستند بلکه ببینید آیا این ها امانت دار و صادق هستند.

وی با بیان اینکه برای انتخاب مسئول، که پای صندوق رأی می روید؛ کسی انتخاب کنید که امانت دار و صادق باشد.

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه دروغگو، نزد مردم هیچ آبرویی ندارد،گفت: خداوند متعال بعد از خلقت انسان به ما آبرو و عزت داده با دروغ آبرویمان را زیر سؤال می بریم و چهره مان را سیاه می کنیم.

وی، کاسب خوب ، پدر خوب ومسئول خوب را راستگو دانست، نه اهل فیلم و دوز و کلک ، نیاز به تبلیغ ندارد و ادامه داد: صداقت، در دنیا وآخرت دست انسان رامی گیرد، با دروغ یک روزی زمین می خورند.

امام جمعه موقت رابر، انسان موفق در جامعه را انسانی راستگو، دانست و گفت : مسئول موفق در جامعه مسئولین راستگو هستند نیاز به وعده و وعید ندارند .

وی ادامه داد: به جای وعده و وعید، عمل کنید؛ پدران، مادران و مسئولین عمل کنند، اگر همه ما به وظیفه مان عمل کنیم، نیاز به وعده و وعید نیست؛ نیاز به دروغ نیست .

حجت الاسلام سمیعی تأکیدکرد: دروغ، باعث بی عدالتی در جامعه ما می شود؛ و باعث رسوایی ، ضعف قدرتمندان و مسئولین می شود.

وی عامل بدبختی در جامعه را دوغ دانست و افزود : با دروغ هیچ جامعه ای، هیچ حزب و گروهی نمی تواند رشد کند یک روزی زمین می خوردو بقیه هم زمین می زند .

خطیب موقت رابر گفت : اگر می خواهید، درزندگی و مملکتمان رشد کنیم و تو دهن ، آمریکا و مستکبرین جهان بزنیم ، خداوند متعال در قرآن می فرماید با صداقت باشید؛ با کذب و دروغ به هیچ کجا نمی رسید .

وی در آخر خطبه ها به روز شنبه ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را تبریک گفت و ۲۰مردادماه ، سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)را تسلت عرض کرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب