پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:12:03 - پنجشنبه 22 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بسیاری از شهدا در روستاهایی بودند که حتی تلویزیون نداشتند تا تصویر امام را ببینند
ججانشین فرمانده سپاه ثارالله با بیان اینکه همه شهدا با حکم و فرمان امام رفتند، گفت : خیلی از شهدای رابری در روستاها دور افتاده ای که تلویزیون نداشتند،و حتی تصویر امام را از نزدیک ندیدند، اماهمین که پیام امام را از رادیو گرفتند، برای دفاع از نظام اسلامی رفتند .

به گزارش ” صبح رابر”سردار مطهری جانشین سپاه ثارالله در مراسم  تکریم و معرفی  فرمانده ناحیه مقاومت  بسیج سپاه رابر ، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند: عبادت کنندگان سه دسته اند، گفت: گروهی خدای متعال را از ترس عبادت کنند و این عبادت بردگان است، گروهی خدای متعال را به طمع ثواب عبادت کنند و این عبادت مزدوران است . دسته ای خدای متعال را برای دوستیش عبادت کنند و این عبادت آزادگان و بهترین عبادت است .

وی مروی بر زندگی نامه امام جعفر صادق (ع) داشت و افزود: زمان تولد امام جعفر صادق هفدهم ربیع الأول سال ۸۳ هجرى ، مدت عمر۶۵ سال، مدت امامت ۳۴ سال بود و زمان شهادت ۲۵ شوال سال ۱۴۸ گفته بودند که قاتل ملعون: منصور دوانیقى (خلیفه عباسى)بود. امامت این حضرت مصادف با خلافت پنج نفر از بنی امیه که هر کدام به نحوی امام را اذیت و آزار می دادند .

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نحوه عملیات کربلای ۴ و اینکه این روزها در فضای کشور، استان و شهرستان عطر شهید و شهادت دوران دفاع مقدس به خود گرفته ، گفت: قریب ۲۹ تا ۳۰ سال از موضوع عملیات کربلای ۴ می گذرد و امروز ما میزبانشان هستیم ، تشییع شان می کنیم این شهدا، پیام هایی دارند .

۵ پیام شهدا در هشت سال دفاع مقدس

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان انتظارت شهدا از ما، اظهار کرد: اولین پیام، اعتقاد به خداوند متعال داشتند و به ما تأکید می کردند که دیندار باشید .

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: دیندار کسی که این سه خصلت را داشته باشد: در دنیا از ملامت، ملامت گران نترسید، شهدا از ملامت ملامت گران نمی ترسیدند، بعضی ها مطلب عنوان می کردند ، موسی به دینش، عیسی به دینش این حرف غلطی است. انسان باید دینداری خودش را حفظ کند.

سردار مطهری با اشاره به دومین موضوعی که پیامبر(ص) فرمودند اینکه در کارهایت ریا نکن ، تصریح کرد: کارها فقط برای رضایت خداوند متعال باشد، اگر این بود خدا به کار ما برکت و ارزش می دهد و ما را عزیز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاری با ارزش که برای خداوند متعال باشد، اگر کاری غیر از رضای خدا باشد؛ اگر ساخت مسجد هم هست این مسجد باید تخریب شود، چون این مسجد می خواهد تفرقه بین مسلمانان ایجاد کند، و ادامه داد: اگر سر دو راهی قرار گرفتید، آخرت را فدای دنیا نکنید؛ اگر آخرت فدای دنیا کردیم قطعا خسارت دیدیم.

مطهری جانشین سپاه ثارالله گفت : درخواست شهدا از ما،اینکه همیشه در مقابل استکبار بایستید، چرا که خودشان ایستادند و جانشان را فدا کردند .

وی با بیان اینکه همیشه یاور مظلومان باشید، گفت: حدیثی ازپیامبر(ص) فرمودند اگر مظلومی ندای کمک در آن سوی جهان سر داد، باید به آن کمک کرد .

سردار مطهری افزود: جبهه مقاومت اسلام و جغرافیا نمی شناسد و محل ندارد؛ شاهدیم که جمهوری اسلامی در حد توان،اعم ازسنی و شیعه حمایت خواهد کرد.

وی، نگاه نظام جمهوری اسلامی را برگرفته از نگاه دین و دینداری دانست و افزود: چهارمین پیام شهدا، اینکه ملت مسلمان همیشه باید در خودش آمادگی ایجاد کند؛دشمنان از این آمادگی ما خواهند ترسید.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد : آمادگی شما باعث وحشت دشمنان می شود، ملت مسلمان همیشه باید خودش در حال آمادگی در مقابل دشمنان، حفظ کند؛ چه در جنگ نرم ، سخت ، آموزش نظامی و آمادگی با تهدید نرم دشمن داشت.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، یاد و خاطرشهید همایونفر، اولین فرمانده ناحیه رابر را گرامی داشت و گفت : آرزوی هر مسلمانی که آخر عمرش ختم به شهادت شود.

حسین مطهری شهادت را اوج انسانیت دانست و افزود: اگر ملتی از شهادت به دور بود، ممکن به اسارت کشیده شود؛ شهادت طلبی باید در روحیه همه مسلمانان باشد.

وی یکی دیگر از سفارش شهدا را تابعیت از ولایت و رهبری که این سفارش برای شما اصل شود اظهار کرد :در غالب وصیت نامه شهید، این سفارش شهداست که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد .

جانشین فرمانده سپاه ثارالله با بیان اینکه همه شهدا با حکم و فرمان امام رفتند، گفت : خیلی از شهدای رابری در روستاها دور افتاده ای که تلویزیون نداشتند،و حتی تصویر امام را از نزدیک ندیدند، اماهمین که پیام امام را از رادیو گرفتند، برای دفاع از نظام اسلامی رفتند که دشمنان جنگ تحمیلی برای ما درست کردند.

وی افزود: برای دفاع از دین باید تابع کارشناس دینی و سکان دار دین باشیم که ولی فقیه است ،کسی که خوب خطرات را تشخیص می دهد  این دیده بان خیلی قوی؛ خود دشمنان اعتراف کردند که، ۱۰ سال برای سرنگونی رژیم   جمهوری اسلامی برنامه ریزی می کنند، اما رهبر ایران با یک سخنرانی همه برنامه ریزی ما را به هم می زند .

سردار مطهری با بیان اینکه باید تابع سفارش شهدا باشیم و برای علی زمانمان عمار باشیم، ادامه داد: این عمار بودن همه ما یک وظیفه است.

وی بابیان اینکه فتنه خط قرمز ماست، تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی ها ، بیش از ۲۰۰ بار کلمه فتنه را مطرح کردند، گری سیک گفت : تا سپاه و بسیج را از میدان خارج نکنید، نتیجه نمی گیرید .

تقویت بسیج یعنی تأمین امنیت

سردار مطهری در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه بسیج و سپاه یعنی مردم، گفت : بسیج یک پیکره عظیمی است که مردم به آن وصل هستند،امروز دشمنان در برنامه های جنگ نرم یک گروهی به نام تکفیری مثل داعش و طالبان درست کردند، باجنجال گروهی از شیعه ها در انگلیس علیه شیعه جامعه را به تفرقه بکشند و نتیجه گیرند،با بصیرت باشیم و فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما فصل خطاب باشند ،ما نگاه مان به دستورات دینی ودینداری گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم .

وی ادامه داد: بسیج یعنی همه امنیت ، گسترش رده های  بسیج در سلسله کشور امنیت امروز را برای کشور ما به ارمغان آورند، تقویت بسیج یعنی تأمین امنیت و با حمایت از بسیج ماموریت‌های سپاه و بسیج تحقق پیدا می‌کند.
انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب