پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:42:46 - پنجشنبه 22 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
علاقه و احترام به حضرت امام (ره)، علت موقت بودن ائمه جمعه تهران است
امام جمعه موقت تهران بیان کرد:در مرداد سال ۶۸ یعنی دو ماه پس از انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر نظام اسلامی خدمتشان رسیدیم و ایشان فرمودند هر کاری که مشهد داری رها کن و بیا تهران و آمدم در جلسه شورای انقلاب شهید …

به گزارش ” صبح رابر“آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگوی اختصاصی با آرمان کرمان در خصوص اینکه چرا امام جمعه های تهران موقت هستند، بیان داشت: در مرداد سال ۶۸ یعنی دو ماه پس از انتخابشان به عنوان رهبر نظام اسلامی خدمتشان رسیدیم و ایشان فرمودند “بسیاری از مسئولیت هایی که به من واگذار شد پیش از اعلام شدنشان اصلا خبر نداشتم. از جمله عضو شورای انقلاب بودم و نمی دانستم شهید مطهری گفتند هر کاری که مشهد داری رها کن و بیا تهران و آمدم در جلسه شورای انقلاب شهید مطهری فرمودند شما عضو شورا هستید. حکم امامت جمعه را از رادیو شنیدم و قبلا از آن با من اصلا صحبت نشده بود و از رادیو شنیدم که امام مرا به امامت جمعه تهران منصوب کردند”

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایشان از شدت علاقه ای که به امام و حکم امام دارند فرمودند امام جمعه تهران هنوز من هستند لذا تمام امام جمعه های تهران موقت هستند و امام جمعه تهران اصالتا ایشان هستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در آن دیدار فرمودند “وقتی وصیت نامه امام را می خواندم به تنها چیزی که متمرکز نشدم رهبری خودم بود” البته وقتی رهبری به ایشان واگذار شد براساس”خذها بقوّه” با قوت این مسئولیت را پذیرفتند و ادامه خواهند داد و این نشان دهنده همان خصلت امام بود.

خاتمی تشریح کرد: آن هایی که با امام آشنا هستند می دانند که امام یک قدم برای خودشان بر نداشت و این اخلاص ها است که نظام را بیمه کرده است.

این عضو مجلس خبرگان در ادامه گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان گفت: رهبری شخصیتی است که دوست و دشمن ممعتقد به زیرکی و هوشیاری ایشان هستند.

وی ادامه داد: ایشان علاوه بر روزنامه ها که مرور می کنند، بولتن های خبری بسیار محرمانه ای که در شرایط معمول روزی دوبار از جاهای مختلف به ایشان می رسد را مطالعه می کنند.

خاتمی با بیان اینکه ارتباط مردمی ایشان نیز یک کانال مهم ایشان است ، ابراز داشت: ایشان اهل مشاوره و کار و تصمیم جمعی هستند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: اطلاعات ایشان گاهی به ساعت است و در زمان فتنه اطلاعاتشان از رسانه ها جلوتر بود و حتی از درون آشب گران اخبار دقیق داشتند.

وی اظهار داشت: ایشان اشراف کلان بر کل کشور دارند و بر کلان هم تاکید دارم چون اشراف بر ریز جزییات کار بسیار سختی است ولی تمام اطلاعاتی که برای رهبر در عرصه تصمیم گیری نیاز است را ایشان دارند.

خاتمی در پاسخ به سئوالی درباره انتخابات مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان رهبری تکیه گاه بسیار مهم نظام در عرصه تصمیم گیری در بزرگترین ، کلیدی ترین و سرنوشت ساز ترین مسایل نظام است.

وی تصریح کرد: مساله انتخابات  یعنی همه بیاییند و انتخاب کنند انچه که باید برای ما باید بسیار مهم باشد حضور پای صندوق رای است که  این حضور ها به معنی تایید نظام است.

خاتمی بیان کرد: شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تشخیص می دهد و آنها نمی گویند اصلح کیست بلکه می کویند صالح کیست.

وی تصریح کرد: این مردم  هستند که با تحقیق اصلح را انتخاب می کنند که روش عقلایی و مورد تایید قرآن نیز هست.

خاتمی اعلام کرد: بنده هیچ بیمی از حضور سلایق مختلف در انتخابات ندارم .

وی انتخابات را جشن سیاسی دانست و تشریح کرد: این جشن را کسانی می فهمند که دوران سیاه پهلوی را یا درک کرده و یا خوانده باشند.

خاتمی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب سی بار انتخابات برگذار شد و باید این جشن سیاسی را شکر گذار باشیم، تصریح کرد:  شکر گذاری به این است که بی اخلاقی و بی انصافی در تبلیغات نشود و آنچه عین حقیقت است گفته شود.

این نماینده مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه بیش از سی سال مجریان و مسولین انتخابات حق ناس را رعایت کردند، اظهار داشت: به مسئلین نظام به صورت کلان اعتماد داریم چون از مجاری قانونی انتخاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: انشاالله در اسفند ماه شاهد انتخاباتی پر شور و رشد بالای مردم در انتخاب اصلح باشیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب