پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:34:25 - پنجشنبه 22 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کویر عنصر مهم شکل دهنده روح و جسم انسان در جغرافیای دنیا می باشد/پیشتازی لشکر۴۱ ثارالله در ۵ عملیات مهم دفاع مقدس/در راه مرگ به اختیاری بودن آن رضایت دهیم
سردار قاسم سلیمانی گفت:لشگر ۴۱ ثارالله پیشتاز در ۵ عملیات مهم کشوری بوده است و امیدواریم که روح حیات جامعه ایران سرشار از ایثار و فداکاری باشد و البته امیدواریم که در راه مرگ به اختیاری بودن آن رضایت دهیم و در مسیر آن حرکت نماییم.

به گزارش ” صبح رابر” به  نقل از “آرمان کرمان” سردار  حاج قاسم سلیمانی شب گذشته  در همایش دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران در برج میلاد تهران با بیان اینکه استاندار کرمان شهید زنده کشور است ، اظهار کرد: کرمان زادگاه  مردمان و شهیدان کریمان می باشد.

فرمانده سپاه قدس پاسداران در ادامه تصریح کرد: کرمانیان به شهید حاکمی که حرارت حقیقی معنوی لشکر ثارالله هرمزگان بود و شهید فرخی در حالی که خون از بدنش جاری و نیمی از  بدنش غرق در خون بود و اینگونه بیان می کرد که حقم را ادا کردم؛افتخار می کنند.

وی با اشاره به اینکه امشب برای کرمان،شب ایثارگری است؛ابراز کرد: زمانی که بحث از دفاع مقدس می شود  همیشه باید از هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز یاد کنم چرا که جلوه های بسیاری از حضور این دو استان را در هشت سال جنگ تحمیلی دیده ام که باید آن را بیان کنم.

جامعه بدون ایثار،جامعه ای بدون حرارت،حیات و روشنایی است

سردار سلیمانی تأکید کرد:  همگان نیز این امر را تصدیق می کنند که جامعه بدون ایثار، جامعه‌ای بدون حیات و حرارت است و چنانچه در جامعه ای ایثار نباشد، روشنایی نیز وجود نخواهد داشت  چر اکه ایثار باید در همه سطوح جامعه و در ابعاد گوناگون معنا پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه اعضای بدن در نوع خود ضروری و مهم می باشند؛عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز ، مانند بدن انسانی است که همه اعضای آن  زیبا و ضروری هستند و تک تک اقوام کشور نیز جزء لاینکف و بسیار  با اهمیت کشور می باشند.

وی در ادامه افزود: کرمان نیز از اجزای بسیار مهم و اساسی این جامعه می باشد چرا که دو خصوصیت کرمانیان درافتادگی، محجوب بودن و کم ادعا بودن مشهور و داشتن روحیه سلحشوری خصیصه مجهول مردمان این خطه است که کمتر به آن پرداخته شده است.

کویر عنصر مهم شکل دهنده روح و جسم انسان در جغرافیای دنیا می باشد

فرمانده سپاه قدس پاسداران کشور با بیان اینکه کویر در جغرافیای تمام دنیا عنصری مهم در روح و جسم و شکل گیری روحی انسان مهم و موثر میباشد؛بیان کرد: استان کرمان نیز این اثرگذاری  را در احاد فرزندان خود قرار داده است.

سردار سلیمانی ضمن اشاره به جنگ تحملی هشت سال دفاع مقدس گفت: این جنگ ، رویداد مهم در انقلاب و نظام ایران بوده و صدام انسان نما با خلق و خوی گرگ صفت که حتی به ملت و مردمان کشور خود رحم نکرد مردمان ایران  زمین را مورد حمله و تهدید خود قرار داد و در اینجا بود که نشان داده شد مردم این سرزمین چه جایگاهی داشتند و باید این جایگاه را ارج نهاد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جمعیت کرمان در سال های پایانی جنگ تحمیلی تقریبا ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود تصریح کرد: از جمعیت ذکر شده که حدود  ۴۵ درصد آن را بانوان تشکیل میدادند ونزدیک به ۶۰ درصد از آنان توانایی حضور در جنگ را نداشتند ولی از این جمع ۱۲۰ هزار نفر برای اولین بار به جنگ رفتند که نزدیک به ۲۶ هزار نفر آنها ایثارگر هستند.

خانواده های شهداء و ایثارگر کرمان الگو بی نظیری برای نمایش  غیرت مردم دیار کریمان به جهانیان است

وی در ادامه گفت: خانواده های شهداء و ایثارگر  کرمان الگو بی نظیری برای نمایش ملت و جغرافیای استان کرمان که در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری احوادث جنگ تحمیلی هستند می باشند و این نشان از آن دارد که اداره این رخ داد توسط مردم  اداره می شده است و به صراحت می توان گفت این جنگ از استثنایی ترین و کم نظیرترین جنگ های تاریخ بوده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه  نیازمندی های جبهه و جنگ توسط خانواده ها و علی الخصوص خانواده های محروم و نیازمند تحت شرایط سخت انجام می شد؛گفت: منطقه زابل که  در آن زمان مرکز محرومیت بود کاروان هایی به جبهه اعزام می شدند که واقعا انسان متحیر و مبهوت می ماند و  در چنین  جامعه ای که ایثار در سطوح مختلف آن حاکم می شود شکست وجود نخواهد داشت چرا که مسئله ای که فکر تهاجم را در ذهن دشمنان محو خواهد کرد چهره ایثاری است که از مردم ما به جامانده شد.

پیشتازی لشکر۴۱ ثارالله در ۵ عملیات مهم دفاع مقدس

این مقام مسئول  با اشاره به نقش کرمانیان در آزاد سازی ایران اذعان داشت: از ۴۰ عملیات متفاوتدر طول ۸ سال جنگ تحمیلی در ایران ، ۱۳ عملیات از ویژگی‌های خاصی برخوردار بودند و  ضمن آنکه ۵ عملیات نظیر «طریق القدس»، «ثامن الائمه»، «فتح المبین»، «کربلای ۱» و «بیت المقدس» پایان بخش تهاجم در خاک سرزمین ایران زمین بودند.

وی در ادامه افزود: جبهه  مدرسه انسان ساز و اثرگذاری بود که اثرات آن تا بد در تاریخ ماندگار خواهد شد و کرمان نیز جز محورهای اساسی پیروزی ایران در این ۵ عملیات بود و البته قابل ذکر است که  لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در عملیاتهای «کربلای ۵»، «خیبر»، «بدر» و «والفجر ۱۰» نیز همواره پیشتاز بود.

فرمانده سپاه قدس پاسداران کشور با اشاره به نقش شهید شهسواری که با دستان بسته، با صلابت و در محاصره دشمن، فریاد مرگ بر صدام را سر داد؛تصریح کرد: ارزش این شهداء در کلام و دنیای مادی قابل قیمت گذاری نیست چرا که ارزش کار آنان در قیامت نمایان خواهد شد.

سردار سلیمانی در ادامه گفت:شهید میرحسینی نیز از افتخارات استان و کشور ایران می باشد چرا که به تنهایی یک لشکر بود و نمادی از  وحضرت ابوالفضل برای لشکر  ۴۱ ثارالله استان کرمان بود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه جنگ گاها انقدر در هم تنیده می شد که جنازه‌ها و زنده هایی که در حال دفاع بودند قابل شناسایی و تفکیک نبودند؛ابراز کرد: ما می توانیم شهدا به نام زیادی را که متعلق به استان کرمان هستند معرفی کنیم که از جمله آنان میتوان به شهید حسن عالی که در دوران نوجوانی خود میگفت” من به مرحله ای رسیده ام که می توانم با زمین حرف بزنم” و یا شهید  علی حاجبی که در خلوص بی همتا بود و البته  شهید مغفوری که امروزه ، قبرش امامزاده شهر کرمان می باشد،شهید مشایخی  از جمله دیگر شهدا است که در شب عملیات کربلای ۵، که گفت” برادران شما خدا را قسم می دهم اگر خواستم در عملیات عقب نشینی کنم من را با تیر بزنید”

سردار سلیمانی در ادامه گفت:افتخار ما کرمانیان این است که شهید حاج علی محمدی  متعلق به دیار کریمان است همانطور که در دفترچه خاطرات خودش نوشته بود «ای برادر عرب که من به دنبال تو می گردم و تو به دنبال من! قسم به خدا که اگر تو مرا بکشی؛ تو را شفاعت می کنم» و بنده این جمله را برای آیت الله مشکینی خواندم و ایشان یک ربع گریه  می کردند.

در راه مرگ به اختیاری بودن آن رضایت دهیم و در مسیر آن حرکت کنیم

فرمانده سپاه قدس پاسداران کشور بیان داشت: افتخار میکنیم که جمع عظیمی از آن ۲۳ نفری که دشمن را به تمسخر گرفتند،از دیار کریمان بوده اند و البته افتخار می کنیم که شهید احمدرضا کاظمی،شهیدی که دعای مناجات و تبلیغات او دل‌ها را می سوزاند،و جوانانی داشته ایم همچون شهیدان جمالی، بادپا، الله دادی که عمرخودشان را در انتظار و رسیدن به محبوب خود  سپری کرده و فرصت را غنیمت شمردند و خودشان را پس از ۲۵ سال به قافله شهدا رساندند.

سردار سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: افتخار ما کرمانیان است که شمس الدینی پیرمرد ۷۰ سال؛ غواص لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان است که از افتخارات کرمان و ایران اسلامی است و ما به افتخاراتمان ، افتخار میکنیم و امیدواریم روح ایثار و فداکاری که روح حیات جامعه ایران است مستدام باشد و در راه مرگ به اختیاری بودن آن رضایت دهیم و در مسیر آن حرکت نماییم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب