پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:01:30 - جمعه 23 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چشم زخم مانع سرمایه گذاری در کرمان
رئیس اتاق ایران گفت: اعتقاد به چشم زخم مانع سرمایه گذاری در کرمان شده است.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  آرمان کرمان ، محسن جلال پور شامگاه پنجشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمان در برج میلاد تهران با اشاره به اینکه کرمانیها از دیرباز با این تصور که سرمایه گذاری وکارهای بزرگ آنها را دچار چشم زخم می کند در این امور مشارکت نمی کنند گفت: این مسئله باعث شده سرمایه گذاری کرمانیها در دیگر نقاط غیر از استان کرمان انجام شودو شاهد حضور سرمایه گذاران غیربومی باشیم.
وی با بیان اینکه در کنار این مسئله زیربناهای سرمایه گذاری برای سرمایه کذاران غیربومی ، کرمانی و خارجی نیز تامین نشده است، ابراز داشت : تولید فولاد ، گندله و صنعت مس نیاز به جاده و حمل و نقل ریلی داریم که کمتر دیده شده است.
رئیس اتاق ایران با اعلام اینکه اصل بعدی در سرمایه گذاری نگاه به مزیت های استان است تشریح کرد: قیمت گذاری آب نیز در صنعت خیلی عجیب است که هنوز اب را از عمق چاهها برداشت می کنیم با این اب سیب زمینی و یونجه برداشت می کنیم در حالی در کنار آن محصولی است که چندین برابر بهره وری دارد.
وی ابراز داشت: ۸۲ هزار واحد کوچک و متوسط اقتصادی در کشور داریم که ۱۴هزار آن تعطیل و ۲۲هزار نیمه تعطیل و ۱۴هزار واحد با ۸۰درصد ظرفیت کار می کند.

جلال پور بیان کرد: امروز همه کشور نیاز به سرمایه گذاری دارد واستان کرمان بیش از پیش و با حدود ۲ تا ۳هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید می توان شغل های جدید نیز ایجاد کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب