پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:39:51 - سه شنبه 27 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نهضت بیداری اسلامی سرکوب شدنی نیست
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه توطئه های دشمنان در منطقه غرب آسیا، بعد از نهضت بیداری اسلامی که چند سال قبل از شمال آفریقا آغاز شد، به دلیل سراسیمگی دشمن شدت بیشتری گرفتند، گفتند: تصور آنها این است که توانسته اند نهضت بیداری اسلامی را سرکوب کنند اما این نهضت سرکوب شدنی نیست و همچنان ادامه دارد و دیر یا زود واقعیت خود را نشان خواهد داد .

به گزارش ” صبح رابر“دیروز  ۷۰۰نفر از  ۱۳۰ کشور جهان   شیعه  به تهران آمدند، رنگ و چهره و کشور مهم  نیست،افریقایی و اروپایی و … همه  یک  پیمان  بستند. با مظلوم مقابل  ظالم، وحدت  اسلامی   پیشنیاز مبارزه با  استکبار  جهانی است از ایران  و ایرنی آموختند  رهبر  ایران  حقیقت ، استقامت ، کرامت ،  شرف و ایثاراست.

رهبر انقلاب فرمودند : ما با دشمنان  با   استکبار سر آشتی  نداریم  با برادران   مسلمان  بنای بر دشمنی و عداوت برای دوستی و رفاقت  باایران  داریم

رهبر انقلاب  اسلامی   ثابت  کرد که شایستگی  رهبری کل  جهان اسلام   را دارد و ملت ایران  برای داشتن  چنین  رهبری بسیار خوشبختند .

هر چهار سال   ایران  اسلامی محل  همفکری و  تصمیم  گیری مردم و  زنان  اعضای مجمع  جهانی اهل بیت  و رادیو  تلویزیون  های کشورهای  اسلامی می شود، برای  پیشرفت وحدت، سیاست، حقوق،  فرهنگ،  اقتصاد و رسانه  جهان  اسلام  در سه  دهه گذشته غیر از ایران هیچ   کشوری  از وحدت  حمایت علنی نکرده است  و این  ششمین با هم  بودن آنهاست .

رهبر انقلاب دردیدار علما  صاحب نظران  و مهمانان  مجمع  جهانی اهل  بیت (ع) و اجلاس اتحادیه  رادیو و  تلویزیون  های اسلامی، مبارزه با نقشه های  استکباردر منطقه  را  مصداق بارز جهاد فی  سبیل الله  خواندند و با  اشاره به  مقابله قاطع با  تلاش آمریکا  برای سوء استفاده از نتایج  مذاکرات  هسته ای و نفوذ  اقتصادی، سیاسی و  فرهنگی درایران  فرمودند: نقشه نظام  سلطه در منطقه بر دو  پایه ی  ایجاد اختلاف  و نفوذ استوار است،  که باید با  نقشه های  صحیح هجومی  و  دفاعی به مبارزه هوشیارانه با  استکبار پرداخت .

نهضت  بیداری اسلامی سرکوب  شدنی نیست 

حضرت آیت الله خامنه (مد ظله العالی )با اشاره  به اینکه توطئه های دشمنان در منطقه غرب آسیا، بعد از نهضت بیداری اسلامی که چند سال قبل از شمال آفریقا آغاز شد، به دلیل سراسیمگی دشمن شدت بیشتری گرفتند، گفتند:  تصور آنها این است که  توانسته اند  نهضت  بیداری  اسلامی را  سرکوب کنند اما این  نهضت سرکوب  شدنی نیست و همچنان ادامه دارد  و  دیر یا  زود واقعیت  خود را  نشان  خواهد  داد .

آمریکا مصداق  عینی و مظهر کامل   مفهوم  دشمن

رهبر انقلاب  نظام  سلطه  و در رأس آن  ایالات  متحده آمریکا را مصداق  عینی و مظهر کامل   مفهوم  دشمن  خواندند و با اشاره به بستر فعلی  برای ایجاد اختلاف میان ملت ها  از عناوینی همچون شیعه و سنی استفاده می شود انگلیسی ها را  متخصص اختلاف افکنی و آمریکایی ها را   شاگرد آنها خواندند و افزودند: ایجاد  گروه های جباو  هتاک تکفیری که امریکایی ها دست  داشتن  در ایجاد آنها  اذعان  کردند؛مهمترین  ابزار  میان  اختلاف  های به  ظاهر  مذهبی میان ملتهاست، ایشان   تأکید کردند: آنچه  که  امروز در  عراق،  سوریه ، یمن  و مناطق  دیگر در حال روی  دادن است و تلاش می شود  به عنوان  جنگ مذهبی یاد شود به هیچ وجه   مذهبی نیست بلکه  جنگ  سیاسی است  .

رهبر معظم انقلاب   تلاش برای از بین بردن این اختلاف ها را مهمترین وظیفه امروز  دانستند و  گفتند:  جمهوری اسلامی   با اغلب  همسایگان  خود  روابط  دوستانه دارد البته   برخی   کشورها هم با ما اختلاف  دارند  و لجاجت وخباثت  انجام  می دهد ولی ایران  بنا را  بر روابط  خوب با همسایگان و دولت های اسلامی و به ویژه   ملت های منطقه گذارده است

 تلاش  برای از بین بردن اختلاف ها  

ایشان “اشداء علی  الکفارو رحماء  بینهم “ را  یکی از  اصول و مبانی مستحکم  نظام  اسلامی خواندند  و  تأکید  کردند: ما بر اساس  درس امام  بزرگوار و خط  مسلم  جمهوری اسلامی با استکبار  سر آشتی  نداریم؛ اما با برادران مسلمان  بنای  دوستی   رفاقت  داریم  .

 در حمایت از مظلوم  شیعه و سنی  فرقی ندارد

ایشان  خاطر نشان   کردند: ما در  حمایت از مظلوم  توجهی  به مذهب  نمی کنیم  و همان  حمایتی را که  از برادران  شیعه  خود  در لبنان  کردیم  ، از  برادران  اهل  سنت  خود در  غزه  نیز انجام  دادهایم  و مسئله  فلسطین  را  مسئله اول  جهان  اسلام می  دانیم  .

رهبر انقلاب  خاطر نشان کردند: ما با  هر  رفتار و حرکتی که  موجب  ایجاد اختلاف شود  حتی از جانب برخی  گروه های شیعه مخالفیم و اهانت  به مقدسات اهل سنت را محکوم می کنیم  .

 آمریکا، به  دنبال  سوء استفاده از نتایج مذاکرات هسته ای 

حضرت  آیت الله  خامنه ای(مد ظله العالی )  نفوذ  در کشورهای  منطقه را دومین نقشه شوم آمریکا  برشمرد  و افزودند:  امریکایی ها به دنبال  سوء استفاده از  نتایج مذاکرات هسته ای هستند، آنها به  خیال خودشان در این جریان  توافق  مذاکرات  هسته ای  که تکلیفش معلوم نیست نه در اینجا  و نه در آنجا که رد یا قبول شود، معلوم نیست.

ایشان  فرمودند: نیت آنها این  بود که از این مذاکرات و از این  توافق  وسیله ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور ما این راه را بستیم و  به طور قاطع خواهیم  بست  .

رهبر انقلاب گفتند : نه نفوذ  اقتصادی آمریکایی ها را  در کشورمان  اجازه  خواهیم داد و نه  نفوذ سیاسی  آنهارا ،   نه حضور سیاسی و نه نفوذ  فرهنگی آنها را،  با  همه توان  که این  توان هم  بحمدالله  امروزتوان  زیادی است؛ مقابله  خواهیم  کرد .

ایشان  سیاست های  منطقه جمهوری اسلامی را نقطه  مقابل  سیاست های  منطقه  آمریکا  خواندند و افزودند :  آنها به  دنبال   تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد کشورهای  کوچک و تابع  هستند اما  به حول قوه  الهی این  اتفاق رخ نخواهد داد

رهبر انقلاب افزودند :  تجزیه  عراق و اگر بتوانند  سوریه هدف مشخص  امریکا ی هاست اما تمامیت  کشورهای منطقه ای  عراق و سوریه برای ما بسیار مهم است

حضرت آیت الله  خامنه ای(مد ظله العالی ) گفتند  :  سیاست ایران دفاع از مقاومت در منطقه است

ما از مقاومت در منطقه  دفاع  می کنیم از مقاومت فلسطین که یکی از  برجسته ترین  فصول تاریخ  امت  اسلامی  مقاومت  فلسطین است،  از این دفاع می کنیم  هر کسی  با اسرائیل مبارزه  کند  و رژیم  صهیونیستی را بکوبد، و مقاومت را تأیید ما از او  حمایت می کنیم  انواع  حمایت هایی که برای ما ممکن باشد .

مقابله با سیاست های تفرقه انگیز و مراکز اختلاف افکن

ایشان  مقابله با سیاستهای  تفرقه  انگیز آمریکا  و مراکز اختلاف افکن را از دیگر سیاست های اصلی ایران  برشمردند و تأکید کردند: ما  تشییعی را که پایگاه  و تبلیغاتش  لندن است و نقش جاده صاف کن استکباررا ایفا می کند  اصولا   تشییع  نمی دانیم.

رهبر انقلاب در دفاع ایران  از همه مردم  مظلومان  از جمله  مردم  بحرین و یمن  افزودند:  بر خلاف ادعاهای  بی پایه ما در این  کشورها  دخالتی نمی کنیم اما به حمایت از مردم مظلوم ادامه می  دهیم.

حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی )  در بخش  دیگرسخنانشان، اتحادیه  رادیو  و تلویزیون اسلامی  مرکز بسیار مهم برای مقابله با امپراطوری   خطرناک ومافیایی پیچیده  رسانه های آمریکایی و صهیونیستی  خواندند  و افزودند: این  حرکت  باید کاملا تقویت  و گسترش یابد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب