پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:22:55 - چهارشنبه 28 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مراسم کلنگ زنی نخستین پایگاه پیشگیری و اطفاء حریق جنوب شرق کشور در رابر
مراسم کلنگ زنی ساخت نخستین پایگاه اطفاء حریق جنوب شرق کشور در شهرستان رابر برگزار شد .

به گزارش ” صبح رابر”عملیات اجرایی اولین ساختمان پایگاه ملی اطفاء حریق جنوب شرق کشور در شهرستان رابر، امروز با حضور سرهنگ سبزعلی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور ، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ، مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه استان ، پدرسردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانداررابر،رئیس اداره منابع طبیعی رابر، دیگر مسئولین محلی وجمع کثیری از خانواده های معظم شهدا ومردم آغاز شد.

در این مراسم فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موضوعات در سطح کشور در حوزه منابع طبیعی مقابله با حریق است گفت: پایگاه ملی اطفاء حریق شهرستان رابر بعد از دو استان گیلان وکرمانشاه در استان کرمان سومین پایگاهی است که دردستور کار کشور قرار گرفته است.

سرهنگ سبزعلی افزود: این پایگاه علاوه بر تحت پوشش قرار دادن استان کرمان می تواند در صورت نیاز استانهای همجواررا به جهت تامین نیرو ،تجهیزات وامکانات کمک رسانی نماید.

وی گفت: بخشی از اعتبار این پروژه از ماده ۱۰و۱۲سازمان بحران وبخشی توسط سازمان جنگلها واعتبارات استانی وملی تامین می شود وامیدواریم که هرچه سریعتر این پایگاه راه اندازی وتجهیزات وامکانات مستقرشوند.

وی با اشاره به اینکه کشور ماتنها کشور منحصربه فرد دنیاست که نگینش جنگلهای منحصر به فرد است گفت: مهمترین چالش ما در حوزه منابع طبیعی در حوزه حریق است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور افزود: ۹۵درصد حریقهای حادث در سطح کشور به عوامل انسانی برمی گردد که بیش از ۶۰درصد اینها به دلیل سهل انگاری وبی توجهی افراد است ومی طلبد با فرهنگ سازی از طریق اصحاب رسانه ،مراکزدانشگاهی ،آموزش وپرورش مساجد،ائمه جمعه موضوعات حریق به حداقل برسد.

وی بیان داشت: کشور ما با توجه به اینکه از نظر جغرافیایی در کمربند خشک ونیمه خشک قراردارد مستعد حریق است وما هستیم که می توانیم با نگاه کامل وجامع این مهم را به حداقل برسانیم .

سرهنگ سبزعلی افزود: کلیه شهروندان وطبیعت دوستان می توانند با شماره تلفن ۱۵۰۴در سراسر کشورموضوعات مربوط به منابع طبیعی اعم از حریق ،تصرف غیرقانونی چرای غیر مجاز دام را اطلاع دهند که قطعا مانیاز به مشارکت مردم داریم .

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استان کرمان استانی است که ۱۰درصد جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است گفت: اگرچه مراحل زیادی برای ایجاد این پایگاه در استان کرمان طی شد ولی این کار کاری ماندگار واثرگذار خواهد بود.

رجبی زاده افزود: ساختمان این پایگاه با اعتباری بالغ بر ۸۵۰میلیون تومان ودر دو طبقه بتونی دارای اتاق فرماندهی ،استراحتگاه وپارکینگ ماشین آلات ومجهز به بالگرد وامداد هوایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میزان حریق در استان کرمان نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است گفت: ما در سال گذشته ۵۷فقره آتش سوزی داشتیم که منجر به از بین رفتن ۵۶۰هکتار از جنگلها شد ولی با توجه به خرید تجهیزات ونیروهای موجود امسال با ۴۴فقره آتش سوزی میزان ۹۷هکتار از جنگلها ازبین رفته است که کاهش چشمگیری داشته است.

رجبی زاده همچنین از حضور پدر سردار سلیمانی در این مراسم قدردانی کرد وگفت: امیدواریم حضور معنوی ایشان در این مراسم باعث خیر وبرکت برای استان کرمان وسایر استانهای همجوار باشد.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب