پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:15:41 - چهارشنبه 28 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده یگان منابع طبیعی کشور خواستار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شد
فرمانده یگان منابع طبیعی کشور خواستار فرهنگ سازی واطلاع رسانی توسط اصحاب رسانه ، مراکز آموزشی ودانشگاهی وائمه جمعه وجماعات برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شد.

به  گزارش ” صبح رابر“نشست هم اندیشی وبررسی مشکلات روسای ادارات منابع طبیعی استان کرمان با حضور فرمانده یگان منابع طبیعی کشور در شهرستان رابر برگزار شد.

در این نشست فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: آنچه که ما را وظیفه مند می کند در حوزه کشوری منابع طبیعی به آن بپردازیم موضوعات زیست محیطی ومنابع طبیعی است.

سرهنگ سبزعلی با اشاره به اینکه ما باید امانتدارخوبی از منابع طبیعی برای آیندگانمان باشیم گفت: امروز اگر وضعیت بیابانی شدن کشور رو به رشد است نتیجه بی موالاتی وبی توجهی ماست که نتوانستیم نگاه عمیقی به منابع طبیعی کشور داشته باشیم .

وی افزود: اگر نگاه ما به منابع طبیعی کشور این باشد که صرفا منابع طبیعی باید از عرصه های منابع طبیعی حفاظت کند اشتباه است بلکه همه اقشار جامعه سهامداران منابع طبیعی می باشند.

سبزعلی اظهار داشت: باید در گوشت ،پوست واستخوان ما جذب شود که زندگی وحیات ما وابسته به منابع طبیعی است.

وی گفت: ما اعتقاد داریم که اگر در کنار هر درخت هم یک مامور قرار دهیم تا در کشور نهادینه نشود که آسیب به منابع طبیعی مثل در کشتی نشستن وسوراخ کردن آن است راه به جایی نمی برد.

سرهنگ سبزعلی در همین راستا خواستار فرهنگ سازی واطلاع رسانی توسط اصحاب رسانه ، مراکز آموزشی ودانشگاهی وائمه جمعه وجماعات برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین در همه رده ها پنج انگشت یک دست هستند که یک هدف را دنبال می کنند گفت: ما امانتداری هستیم در سازمان جنگلها که در تقابل با مردم نیستیم بلکه با بهره گیری از بضاعت دولتی سعی کرده در کنار مردم باشیم وامانتدار خوبی برای عرصه های منابع طبیعی که اگر ما چشمانمان را ببندیم منابعی برای آیندگان ما نمی ماند.

سرهنگ سبزعلی همچنین در خصوص خواسته های روسای ادارات که بیشتر حول تجهیزات وکمبودنیروبود گفت: پیگیری پستهای سازمانی ،کمبود نیرو ،نبود اعتبارات ،پایین بودن میزان دریافتی وآنچه را که در حوزه کشوری می توانیم به آن بپردازیم پیگیری خواهیم کرد .

وی افزود: در حال حاضراز تعدادی از پست های بلاتصدی از وزارت جهاد کشاورزی ودیگرسازمانها استفاده می کنیم تا به حد مطلوب برسیم.

در این نشست همچنین رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی استان خواستار توجه به امنیت شغلی ،امکانات وتجهیزات یگان های شهرستانهای استان کرمان توسط مسئولین کشوری شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب