پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:14:19 - پنجشنبه 29 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ماجرای کلاهبرداری ۷۷ میلیون تومانی از یک خانواده کرمانی
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان ماجرای دستگیری ” ا.ف ” را که از یک خانواده کرمانی ۷۷۰ میلیون ریال برای وعده دروغ آزادی فرزند این خانواده از زندان، اخاذی کرده بود را بیان کرد.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ” آرمان کرمان ” ماشاء الله کشاورزی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در گفت و گو با ” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” ماجرای دستگیری ” ا.ف ” را که از یک خانواده کرمانی ۷۷۰ میلیون ریال برای وعده دروغ آزادی فرزند این خانواده از زندان، اخاذی کرده بود را این گونه بیان می کند:

متهم”ا.ف” در اتاق بازداشتگاه پلیس امنیت عمومی شهرستان کرمان نشسته بود، در اتاق را که باز کردم مردی ۴۶ ساله را دیدم که با چهره ای مظطرب و پریشان نشسته بود، دارای تحصیلات عالیه و درآمد فوق العاده است اما طمع بی حد، او را وسوسه کرد تا با ادعای کذب مبنی بر داشتن نفوذ در دستگاه های انتظامی و امنیتی خانواده ای را اغفال کند.

گفتگو با او را شروع کردم و از او خواستم تا همه ماجرا را شرح دهد؛ او این گونه ماجرا را بیان کرد؛

« با افراد این خانواده ارتباط گسترده ای داشتم و به سبب موقعیت شغلی ام تمام اعضای خانواده را می شناختم تا روزی مادر خانواده به دیدار من آمد و حین صحبت هایش متوجه شدم که پلیس فرزندش را با ۴۷۵ کیلو مواد مخدر دستگیر کرده است.

“ا.ف” ادامه داد: در مدتی که در دفتر کارم رفت و آمد داشتند در جریان پرونده پسر خانواده بودم و نگرانی روز افزون آن ها را می دیدم، تا روزی تصمیم گرفتم با دادن وعده دروغی مبنی بر نفوذ در دستگاه های انتظامی و امنیتی پولی از آنان کلاهبرداری کنم و مطمئنم بودم که آن ها جرات شکایت را به دلیل نوع پرونده شان ندارند.

او گفت: پس از اعلام حکم اعدام فرزند خانواده آن ها مضطرب تر از هر زمان دیگری بودند و این یعنی زمان مناسب برای عملی کردن فکرم! در ابتدا مبلغ ۵ میلیارد ریال را پیشنهاد دادم اما توان مالی پرداخت این مبلغ را نداشتند، سپس مبلغ ۲ میلیارد ریال را مطرح کردم اما خواهش و تمنای آنان ما را به مبلغ ۷۷۰ میلیون ریال رساند.

“ا.ف” در این جای گفتگو خودش نیز حالت شرمندگی و پریشانی عجیبی داشت و با سرافکندگی گفت: چند ماه قبل از آغاز سال ۹۴ بود که برای دست به سر کردن شان وعده آزادی پسرشان در ایام دهه فجر را دادم، دهه فجر نیز گذشت و اعتماد آنان نسبت به من در حال کاهش بود، بعد از مراجعه شان این بار وعده ایام نوروز را دادم و چند ماهی نیز به همین منوال گذشت تا این که دیگر چاره ای برای فرار نبود و آن ها من را تهدید به شکایت کردند.

وی گفت: به هیچ عنوان فکر نمی کردم کار به این مرحله کشیده شود، وضعیت اقتصادی ام چندان مساعد نبود و به دلیل استفاده از مواد مخدر بسیاری از دارایی هایم را دست داده بودم، در ضمن در مخیله ام نیز نمی گنجید که کارم این چنین به مشکل بخورد تا این که خانواده مذکور از من شاکی شدند و پلیس امنیت عمومی سرانجام مرا دستگیر کرد.

او که اشک در چشم هایش حلقه زده بود به دیوار بالای سرش نگاهی انداخت، آهی کشید و ادامه داد: حالا مادر خانمم ۸۸۰ میلیون ریال، یعنی اصل پول و سود آن راه به خانواده بازگردانده و رضایت آنان را جلب کرده است اما جرم عمومی من همچنان باقی است و نمی دانم چه سرنوشت شومی پیش رو دارم.

“ا.ف” در پایان صحبت هایش طمع بی حد و حصر، زیاده خواهی و اعتیاد را عامل بدبختی خود دانست و گفت: قانع بودن صفت خوبی است اما در دنیای پر از تجملات امروز کمتر می شود آن را عملی کرد، با این حال نصیحت من به شما این است که همیشه به حد راضی باشید چرا که آرامش را تنها نمی شود با پول به دست آورد.»

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب