پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:48:54 - چهارشنبه 4 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توجه شهید رجایی بیشتر به ملت بود تا خانواده
به مناسبت فرا رسیدن روز قشر بسیج کارمندان و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر مراسمی در تالار برق کرمان با حضور سردار مطهری ، سردار حسنی سعدی و اسماعیل بیگی معاونت راهبردی سپاه ثارالله و جمع کثیری از مسئولین برگزار شد.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  “ پایگاه اطلاع رسانی سپاه ثاراالله “به مناسبت فرا رسیدن روز قشر بسیج کارمندان و گرامیداشت  شهیدان رجایی و باهنر  مراسمی در تالار برق کرمان با حضور سردار مطهری ، سردار حسنی سعدی و  اسماعیل بیگی معاونت راهبردی سپاه ثارالله و جمع کثیری از مسئولین   برگزار شد.

در این مراسم سردار مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  ضمن تبریک میلاد امام رضا ، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و  اظهار کرد :  شهید رجایی از جمله مردانی بود که قبل از اینکه به خود و خانواده اش توجه داشته باشد به فکر مردم و ملت بود .

مطهری افزود: در تاریخ هر ملتی فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و فرهنگ‌ساز آن ملت است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان جمهوری اسلامی ایران به ویژه شهدای دولت و قشر بسیج کارمندان تصریح کرد: جانفشانی فرزندان فداکار این مرزوبوم خاطرات تلخ و شیرینی را برای این ملت به ارمغان آورد و یادآور درس‌های بسیاری برای نسل امروز و آینده است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مجاهدت‌های شهیدان رجایی و باهنر را دلیل نامگذاری هفته دولت پس از شهادت ایشان عنوان کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر برای خدمت به مردم کشور خود از هیچ کوششی فروگذار نبودند و تمام هستی خود را برای این مملکت گذاشتند.

وی در تعریف خاطراتی از شهید رجایی بیان کرد: ایشان در مناطق جنگی زیر آتش باران دشمن با بسیجی‌ها روی زمین خاکی می‌نشست و خود را جدای از مردم نمی‌دانست، حتی در زمان نخست‌وزیری مشاهده کرده بودند که در سرمای زمستان بخاری خود را خاموش می‌کرد و می‌گفت «بسیاری از مردم نفت ندارند، ما باید طعم سختی مردم را بچشیم».

مطهری یادآور شد: در مقطعی از زمان امام راحل پس از تهدیدات منافقان امر کرده بودند و شهید رجایی به جز ضرورت از ساختمان ریاست‌جمهوری خارج نشوند، روزی که همسر و فرزندان ایشان به دیدار وی رفته‌ بودند در بازگشت شهید رجایی مانع از این شد و راننده خانواده وی را تا منزل برساند و می‌گفت «این خودرو متعلق به خانواده ریاست جمهوری نیست».

وی همچنین در بیان خاطره‌ای از شهید احمد عبداللهی شهید شاخص استان کرمان بیان داشت: وی به حدی به نماز اول وقت و جماعت اهمیت می‌داد که در شب دامادی خود از عروس خانم و میهمانان جدا می‌شود و به دور از ملامت حاضران به مسجد می‌رود و نماز خود را به جماعت می‌‌خواند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد:به فرموده رهبرمان «فرهنگ بسیجی فرهنگ معنویت، شجاعت، غیرت، آزادگی و اسیر خواسته‌های حقیر نفس نشدن است».

وی تاکید کرد: امروز بحث امنیتی و نظامی بسیج در دنیا الگو شده و مابقی قشرهای کشور نیز باید از ظرفیت و الگوی بسیجی بهره‌ بگیرند.

در این آئین سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، اظهار داشت: شهیدان آبرو، اعتبار و قوام کشور ما هستند.

وی با بیان اینکه آن طور که در شأن شهید باهنر است در کرمان به یاد و خاطره ایشان نپرداختیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید باهنر را یکی از تئوریسین‌ها و مغزهای متفکر انقلاب اسلامی عنوان کرده‌اند که دشمن طاقت تحمل آن را نداشت.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: ایشان خود را همتای مردم محروم می‌دانست و هیچ‌گاه مشاهده نشد که از مسئولیت خود سوء‌استفاده کند و راحتی خود و خانواده‌‌اش را در اولویت قرار دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان داشت: شهید باهنر در تمام جلسات و سفرهای خود مراقب بود تا پذیرایی‌اش بالاتر از سایرین نباشد، یک‌بار در یک دانشگاه میهمان بود، شب را در اتاق نگهبانی خوابید و از میوه و شام سئوال می‌کرد که آیا برای دانشجویان هم عینا همین غذا هست یا نه، وقتی متوجه شد غذای دانشجویان ساده‌تر است از همان غذای دانشجویان خورد.

حسنی‌سعدی متذکر شد: برای شهدا به ویژه شهدایی که شاخص استان کرمان هستند و در کشور می‌درخشند آن چنان که باید کار خاصی انجام نداده‌ایم و شهید باهنر واقعا در استان خودش مظلوم واقع شده است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب