پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:02:15 - جمعه 6 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اصول مهم در آئین مهدویت،اعتقاد به امام زمان (عج) و انتظار است
امام جمعه هنزاء اعتقاد به امام زمان (عج) و منتظربودن را دو اصل مهم در آیین مهدویت خواند و گفت:۳۰۰ آیه در قرآن امام زمان (ع)را با واسطه قرار داده است .

به گزارش  ” صبح رابر “ حجت الاسلام علیدادی در مراسم پرفیض دعای ندبه، اعتقاد به امام زمان (عج) و منتظربودن را دو اصل مهم  در آیین مهدویت خواند وگفت: همه ادیان الهی آمدن منجی را بشارت داده اند، ولی بر اینکه این منجی و نجات دهنده عالم کیست؛ اختلاف نظر وجود دارد .

وی به هر کدام منجی عالم در آیین زرتشتی ، هندو، مغول، بودایی، مسیح و یهود اشاره کرد و افزود: دین در نزد خدا، اسلام و تمام کننده همه ادیان حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) است.

امام جمعه هنزاء بیش از ۱۰ هزار روایت از زبان نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن عسکری(ع) منجی عالم بشریت را مهدی صاحب الزمان (عج) معرفی کرد، و ادامه داد: در اسلام روز عید غدیر این آیین در کلام حضرت محمد مصطفی (ع) نمایان شد.

وی با بیان اینکه در قرآن تفسیر ۳۰۰آیه در مورد امام زمان (ع) است که این آیات با استفاده از روایات و کلام معصومین(ع) تفسیر می‌شوند که به ۸ آیه اشاره کرد و تصریح کرد: اولین آیه مربوط به امام زمان(ع) سوره هود  آیه ۸۶ ، «بقیه الله خیر لکم ان کنتم مؤ منین»، امام هادی (ع) منظور از این آیه را اینگونه بیان کردند: بقیه الله الهام بخش سلسه امامت حضرت مهدی صاحب الزمان است .

حجت الاسلام علیدادی به سوره بقره آیه ۱۰۴ و ۱۰۵مفاد از تعبیر این دو آیه را اینگونه بیان کرد: امام صادق(ع) می فرماید: در این آیه هدایت از متقین است؛ و متقین شیعه های ناب امام علی (ع) هستند و بعد می فرمایند: آنها ایمان به غیب دارند، منظور ایمان به بقیه الله مهدی صاحب الزمان (عج) است.

وی آیه سوم را سوره آل عمران، آیه ۲۰۰خواند و گفت : استقامت، صبر و مواظبت در انجام امورات دینی و مواظبت در امر ظهور حضرت مهدی (عج) داشته باشید.

علی اکبر علیدادی، سوره اسراء آیه ۸۱، سوره نمل آیه ۶۲، سوره قصص آیه ۵ و سوره لقمان آیه ۲۰ را ازدیگر آیه های اعتقاد به مهدویت شمرد وگفت : میراث نبوت و امامت٬ اکنون در اختیار امام عصر٬ می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند دو نعمت ظاهری و باطنی به ما داده است، اضافه کرد: امام باقر(ع) می فرماید: نعمت ظاهر ما امامان که انسانهای خوب و بد ما را در ظاهر می بیند؛ نعمت باطنه را قطب عالم امکان مهدی صاحب الزمان عنوان کرد.

امام جمعه هنزاء با بیان اینکه امام زمان (ع) از خانه خدا ظهور می کند، مرکز خلافت ایشان کوفه، در بیت المقدس نماز می خواند و سه سپاه دارد( سپاه اول ۳۱۳ نفر، سپاه دوم ۱۰ هزار نفر، سپاه سوم میلیون ها نفر و فرشتگان است) گفت: ما نسبت به امام زمان (عج) تکالیفی داریم که مهمترین تکلیف معرفت و شناخت است ، هم در شناسنامه ظاهری و هم شناسنامه باطنی امام توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) که معرفت نسبت به امام زمان (ع) برای ما واجب است و خاطر نشان کرد: اولین اصل بر منتظر بودن شناخت و معرفت است؛ هر کسی امام زمان(ع) را بشناسد، دیگر گناه ومعصیت نمی کند و هر کس بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد، به جاهلیت رفته است.

امام جمعه هنزاء اولین اصل برای اینکه منتظر واقعی باشیم را شناخت به امام زمان (ع) دانست و افزود: بعضی ها، خیلی نماز می خوانند ، خیلی صدقه می دهند و خیلی حج می روند؛ اما بالاترین اعمال نزد خدا کسی که معرفت به خدا و رسول خدا داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی گفت: مهمترین شاخص برای منتظر بودن ، اعتقاد به ولایت فقیه است.

وی تاکید کرد: ولایت فقیه مهمترین مقدمه برای عصرغیبت است و وظیفه همه ما اطاعت از ولی فقیه است. واگر خلاف فرامین ولایت فقیه حرکت کردیم ، بفهمیم امام زمان(ع) را نشناختیم .

امام جمعه هنزاء با بیان اینکه اصل اول در شناخت معرفت ، معنویت است، و دشمن غیر شیطان، نفس اماره است، گفت : اگر معرفت پیدا کردید، خداوند به شما امید ، آرامش و خود کنترلی می دهد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب