پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:18:29 - یکشنبه 8 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرگردانی مردم شهرستان رابر از نبود اداره ثبت اسناد و املاک
مردم شهرستان رابر با جمعیتی بالغ بر ۵۲هزار نفر از نبود اداره ثبت اسناد و املاک رنج می‌برند

به گزارش” صبح رابر” مردم شهرستان رابربا جمعیتی بالغ بر ۵۲هزار نفر از نبود اداره ثبت اسناد و املاک رنج می‌برند و گاهی اوقات برای برخی از کارهای اداری مرتبط با ثبت املاک خود باید فاصله ۳۰ کیلومتری تا شهرستان بافت را طی کنند. نبود اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان رابر موجب شده به دلیل فاصله و هدر رفتن وقت و علاوه بر هزینه‌های سنگین، مردم را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

سلاجقه شهروند رابری ضمن گلایه مندی از نبود اداره ثبت اسناد و املاک گفت: مردم این شهرستان به دلیل عدم وجود اداره ثبت اسناد و املاک حتی در حد یک نمایندگی نتوانسته‌اند، اسناد خود را از اسناد عادی به اسناد مالکیت که می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات آنها را حل کند، اقدام کنند.

وی افزود: مردم رابر به لحاظ مسافت بین بافت و رابر و مشکلات اقتصادی، مراحل اداری که ممکن است ماهها طول بکشد، خطرات احتمالی مانند تصادفات و افزایش هزینه‌های رفت و آمد و هدر رفتن وقت از نعمت داشتن اسناد مالکیت ثبتی بی‌بهره مانده‌اند.

خواجه حسنی با بیان اینکه از سال گذشته در نوبت یک سند مالکیت منزل خود هستم، گفت : اکثر حجم مراجعات به اداره ثبت اسناد شهرستان بافت مردم رابر هستند که روز به روز افزایش یافته است و مشکلات مردم و حتی اداره ثبت را نیز افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه املاک در شهرستان اکثرا فاقد سند ثبتی می باشد، گفت : اکثر مردم به دلیل مسافت زیاد تا اداره ثبت اسناد از پیگیری برای اسناد خود منصرف می شوند و از طرفی با توجه به اینکه شرکت ها و خانه های زیادی برای ثبتی شدن در نوبت هستند با وجود مراجعات مکرر به اداره ثبت اسناد شهرستان بافت برای ثبتی کردن آن در آخر نیز به مشکلاتی برخورد می کنند که دیگر از این کار منصرف می شوند .

محمدی سلیمانی یکی دیگر از شهروندان رابری نیز بیان کرد: حضور ادارات در شهرستان‌ها می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات را به حداقل برساند و مسئولان با راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان رابر بخش قابل توجهی از مشکلات شهرستان رابرحل می‌شود.

وی افزود: عدم حضور اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان رابر معضلات و مشکلات فراوانی را برای اقشار مختلف به وجود آورده و مردم مجبور هستند حتی از روستاهای دورافتاده این شهرستان مسافت زیادی را طی کنند.

کشاورز رابری می گوید: به دلیل نداشتن اسناد مالکیت ثبتی با مشکلات مواجه هستند و اگر اداره ثبت اسناد و املاک در این شهرستان راه‌اندازی شود، قطعاً مردم برای ثبت املاک خود به صورت رسمی اقدام می‌کنند و در هنگام دریافت تسهیلات بانکی و ارائه وثیقه بانکی هم مشکل ندارند.

وی ادامه داد:متاسفانه طی کردن این مسیر چند کیلومتری علاوه برخسارات مادی که بر مردم وارد می کند خطر رفت و آمد جاده نیز وجود دارد.

این حق مردم شهرستان رابر که اداره ثبت اسناد داشته باشند؛ چرا که یک نیاز ضروری برای مردم این شهرستان  می باشد. امیدواریم که مسئولین برای این مشکل مردم چاره ای بیندیشند .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب